Wanneer tweede kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tanja77, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Angelus was 11 mnd toen wij zwanger waren van Zefanja en Zefanja is 25 mnd als zijn zusje word geboren. Lekker druk maar erg gezellig.
    Ik ben blij dat wij deze keuze hebben gemaakt.

    Mijn broer en ik schelen 6 jaar maar ook dat is leuk. (dit was niet bewust zo gekozen)

    alles heeft zijn voor en nadelen.
     
  2. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Wij willen al Jeremy 6 maanden is stoppen met de pil voor een brusje. We vinden het fijn om weinig leeftijdsverschil te hebben zodat je in 1 keer uit de luiers ben dalijk.

    Maar eerst nog maar eens kijken hoe snel het gaat lukken. Nu nog 3 maanden wachten en dan gaan we ervoor. al moet ik zeggen dat het nu al kriebelt hoor, maar wil het mijn lichaam niet aan doen.
     
  3. Noodles

    Noodles Actief lid

    8 aug 2006
    277
    1
    0
    Persoonlijk heb ik wel een beetje moeite met deze vraag... Na 2 miskramen en niet gemakkelijk zwanger worden weet ik intussen dat WIJ een tweede in elk geval niet kunnen plannen. Daarom laten we de natuur beslissen. Wij gebruiken al sinds de bevalling geen voorbehoedsmiddelen en zien wel wanneer het raak zal zijn. En als het raak is, kan het net zo goed eerst weer een miskraam zijn. Misschien zelfs wel 2 keer. We zien dus wel hoe het loopt, als er een goed eitje en zaadje op het goede moment elkaar vinden, dan is dat voor ons het juiste moment geweest. Hoeveel er dan tussen onze beide kindjes zit kan me dus niets schelen!
     
  4. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Noodles je hebt gelijk hoor, bij ons was dit echter andersom en waren we beide keren sneller zwanger dan wij dachten, dus het valt niet echt te plannen, nee.
    Ik hoop niet dat ik je hiermee kwets.
    Hoop voor jouw dat het jullie ook 'snel' gegund is.
    Succes hoor.
     
  5. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Wij zijn nu ook alweer in de 3e ronde voor een 2e kindje. Je weet niet hoe lang het gaat duren, dus wij laten de natuur ook zijn gang gaan. Het lijkt me fijn als ze dicht bij elkaar zitten met de leeftijd, maar het mag ook langer zijn. We zien het wel.
     
  6. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Nou Tari, dan ben je mooi langer zwanger geweest van Zefanja! :)
     
  7. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    we wachten eerst tot Britts eerste verjaardag, maar het begint al wel weer te kriebelen...
     
  8. Noodles

    Noodles Actief lid

    8 aug 2006
    277
    1
    0
    @Tari: Nee hoor ik voel me niet gekwetst, maar ik wilde wel laten weten dat het niet voor iedereen zo gemakkelijk gaat....
     
  9. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Nog 2 weken pil en dan gaat 'ie hier de deur weer uit, na de geboorte van Rick zeiden we al, als hij 1 jaar is dan gaan we klussen voor een brusje en dat komt dus uit. Echter, plannen kunnen we het niet echt hoor. Voor ik zwanger raakte van Rick heb ik vermoedelijk een hele vroege miskraam gehad (1e ronde) en daarna gelijk weer zwanger (nieuwe 1e ronde), dus bij ons was het gelijk raak, maar het kan net zo goed heel lang duren..... We zullen wel zien!
     
  10. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Help me even, wat klopt er dan niet in mijn tekst, ben te moe om het te ontdekken. Maar je maakt me wel nieuwsgierig, ;) :D
     
  11. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    @ Tari...ik zat ook al te denken, maar volgens mij is er niks fout in je tekst.

    En ontopic...hier nog geen idee wanneer we voor een 2e gaan. Het gevoel wil wel, het verstand zegt nog even nee
     
  12. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Hier hetzelfde, ik wil en mijn man wilt ook wel maar we moeten echt nog even wachten.
    En ik heb me handen ook wel heel vol aan Yildiz ;)
     
  13. Tanja77

    Tanja77 Niet meer actief

    @Noodles en anderen die misschien gekwetst zijn door mijn vraag. Begrijp me niet verkeerd. Het is niet zo dat ik het maar vanzelfsprekend vind dat we een tweede kindje kunnen krijgen. Je weet immers niet of het je wel gegund is en hoe lang het gaat duren voordat het raak is. In ons geval was dat heel snel. Vandaar dat we nu maar even aan de voorbehoedsmiddelen zijn. Je kan dan wel niet echt plannen, maar je kan in ieder geval plannen wanneer je nog geen kindje wil...
     
  14. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0

    Oeps...ligt aan mij, heb niet goed gelezen...

    ik las het als 11 mnd toen je zwanger werd en 25 mnd toen de baby geboren werd.....maar dat is alweer een brusje....sorry
     
  15. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Als alles meezit, zit er zometeen 16 maanden tussen onze 2 kids ;) Hebben we ook heel bewust voor gekozen, de kinderen snel achter elkaar te krijgen, en het is nog gelukt ook :D
     
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Ik heb niet echt moeite met deze vraag maar benader het misschien iets anders.

    Ook wij hebben ondervonden dat het zwanger worden niet iets vanzelfsprekend is en het zwanger blijven ook niet.

    Na 2 jaar en de moeilijke beslissing om niet de mmm in te gaan waren we eindelijk toch nog zwanger, helaas werd dat een miskraam.
    Nu zijn we trotse ouders van Kylian.

    Wij willen minimaal leeftijdsverschil van 2 jaar tussen Kylian en een eventueel 2 de kindje en zullen daarom 'pas' na zijn 2 de verjaardag weer proberen nog zo'n wondertje te creƫren. :)
    We gaan er vanuit dat het deze keer ook lang zal duren als we al zwanger zullen raken.

    Groetjes Anita
     
  17. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij willen als Thyron 3 jaar is weer stoppen met de pil.
    Maar het kan altijd nog anders gaan...
     
  18. anoniem1405

    anoniem1405 Bekend lid

    28 jul 2007
    705
    0
    0
    Hey Tanja! ja moeilijke vraag is dat he... Het ligt er natuurlijk ook enorm aan of je werkt of dat je fulltime mamma bent. zelf werk ik 3 dagen per week en gaat Bas 3 dagen per week naar de creche. Ik zou het leuk vinden als de eventuele 2e ook kan lopen en babbelen als Bas naar de kleuterschool gaat, dus wij zijn begonnen met nummer 2. Heeft me wel veel moed gekost na een heel heftige bevalling. Maar ik denk dat je het toch zelf het beste aanvoelt. Succes!

    [​IMG]
     
  19. janna1982

    janna1982 Lid

    14 sep 2006
    70
    0
    0
    Eigelijk zit ik daar ook stiekumpjes nu al aan te denken ..Ik wil een zo klein mogelijk leeftijdsverschil en zo snel mogelijk zwanger worden weer maar wat adviseren jullie me na een keizersnee :(: :oops:
     
  20. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Minstens een half jaar wachten. Heeft je gynaecoloog je daar geen advies over gegeven? Kun je anders misschien nog even aan hem/haar vragen.
     

Deel Deze Pagina