wanneer tweede kindjes?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kikkert, 19 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wanner gingen of gaan jullie voor een tweede kindjes?

1. binnen 3 maand na de bevalling

2. tussen 3 en 6 maand na bevalling

3. tussen 6 en 12 maand na bevalling

4. langer dan een jaar

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    zoals de poll al zegt wanner gaan of gingen jullie voor een tweede kindje?

2. leen1982

leen1982 Bekend lid

8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Na de eerste heb ik 4 jaar gewacht! Dat komt wel doordat ik met de papa van mijn eerste zoontje niet meer samen ben...
    En nu gaan we na iets meer dan een jaar na de tweede voor een derde spruit!

3. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Wij zijn met de pil gestopt toen ons dochtertje 9 mnd was.
    Je weet immers niet wanneer het raak is en dan komen er de 40/42 weken nog bij en we willen het liefst niet een al te groot leeftijdsverschil, als ons nog een wondertje gegund is :)

4. mamaline

mamaline Bekend lid

5 jul 2008
    731
    0
    0
    Flevoland
    Bij mij begon het na iets meer als een jaar weer te kriebelen, maar wilde nog ff wachten. Totdat manlief erover begon, ik had dat van hem helemaal nog niet verwacht! Zijn in juni op vakantie geweest en hebben toen besloten er gewoon weer voor te gaan. Onze kleine man is nu bijna 17 maanden.

5. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Het begint hier nu iets te kriebelen en ben dan ook gestopt met de pil.. We weten niet hoe lang het duurt eer we zwanger zijn maar het is nu zeker welkom!

6. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Ik heb gestemd: tussen 3 en 6 maanden na de bevalling. Zo vroeg begon het bij ons al weer te kriebelen. En aangezien je cyclus eerst weer eens op gang moet komen, je niet weet hoe lang het duurt voordat het raak is, én ik nu 32 ben, wilden we er gewoon weer voor gaan.
    Na de bevalling heb ik 1 menstruatie gehad en ruim een week geleden een vroege miskraam . Maar we houden moed, want na mijn 1e miskraam was ik in ronde 2 weer zwanger en ben toen bevallen van een gezonde dochter :D

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben er vijf jaar over gedaan om Lianne te krijgen, dat is uiteindelijk mbv ICSI gelukt. Daar zijn we natuurlijk ontzettend dankbaar voor. Maar heel graag zouden we nog een broertje of zusje voor Lianne willlen. Daarom beginnen we eind januari 2009 weer met ICSI. Dan is Lianne 10,5 mnd. Dat is best snel, maar de wachtlijsten voor en tussen de behandelingen door zijn steeds een halfjaar. Dus als het niet meteen lukt (waar we maar vanuit gaan...), dan ben je zo weer een hele poos bezig. En daarbij vermindert de kans op slagen naarmate je ouder wordt, zeker als je al in het medische traject zit. Dus daarom gaan wij redelijk snel aan een tweede kindje beginnen. Hopelijk gaat dan lukken, maar dat is natuurlijk afwachten...

8. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Onze 1e is nu 18 maanden

9. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    Het kriebelde bij mij meteen na mn bevalling al, mijn man moest wel even aan het idee wennen dus uiteindelijk zijn we toen onze dohcter 9 maanden was weer begonnen.. Met hetg idee dat het wel even kon gaan duren, maar ja, 2e ronde raak :-D, en nu dus straks een leeftijdsverschil van 19 maanden.
    groetjes, Marit

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Toen mijn dochter twee werd was ik een paar weken zwanger!

11. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Bij ons kriebelde het ook gelijk na de bevalling maar de ratio won het van de emotie en nu zitten we in de eerste ronde.

Ons zoontje is 14 maanden.

12. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Bij mij eigenlijk gelijk na de bevalling.
    Had ik van te voren niet verwacht.
    Ik dacht met 1 kindje zijn we compleet.
    Mijn gevoel is nu anders, ik wil ons ventje heel graag een zusje/broertje geven! Nu mijn hubbie nog :(

13. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Wij gaan na ruim 9 jaar voor een tweede.
    Omstandigheden, zal ik maar zeggen.
    Het wil helaas nog niet vlotten :cry: .

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Na 4 maanden weer aan de klus. Maar niet meteen zwanger (zoals verwacht). Uiteindelijk zal de oudste anderhalf zijn als nr. 2 komt.

15. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    wij zijn nu juist terug bezig voor een tweede. Door mijn keizersnede was het het beste dat ik een jaartje wachtte en trouwens wij waren er dan nog niet direct aan toe ook. Maar sinds mei begon het terug te kriebelen, heb een verwijdering van polliepen in mijn baarmoeder moeten laten doen dan 2 maand wachten en extra pilletjes nemen en nu dus juist begonnen! Ik vind het leeftijdsverschil prima! Zo weet Keano toch al een beetje dat hij een broer of zus heeft als ons 2de geboren word!

16. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Onze zoon is nu 3 maanden. Wij gaan verder niks gebruiken, dus wachten we gewoon af wanneer het weer raak is. :)

17. Shenny

Shenny Lid

22 jul 2008
    11
    0
    0
    Financieel admin.medew.
    SINT MICHIELSGESTEL
    Hallo,

Ik heb gestemd op langer dan een jaar.
    Toen mijn eerste zoontje 3 was zijn we pas begonnen aan de 2de, omdat ik het zielig vond voor me oudste, kdacht als hij dan naar school toe zou gaan dan kon hij daar volop aandacht krijgen van de leraren, want de jongste vergt altijd eventjes meer aandacht! We hebben toen ff getwijfeld of we nog voor een 3de zouden gaan.. :(
    Maar na 2,5 jaar van me jongste zoon begon het weer bij mij te kriebelen, we hebben het er samen over gehad en hebben toen besloten om ervoor te gaan. Want de jongste is nou 2,5 wordt december 3 en wanneer de baby geboren wordt is het alweer maart en dan die december gaat hij ook weer naar de basisschool. Zodat we dan volop aandacht kunnen geven aan de baby wanneer hij naar school gaat en wanneer hij dan weer thuis komt dat we dan de 3 kinderen samen volop aandacht kunnen geven.
    Dus me kinderen hebben een leeftijd verschil van de oudste naar de jongste.
    Oudste met de 2de 3,5 jaar verschil en dan met de baby in me buik bijna 7 jaar verschil omdat hij dan april 7 jaar wordt.
    De 2de met de jongste is dan 3,5 jaar verschil.

Liefs,

Shenny

18. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Bij mij begint het nu weer te kriebelen, bij mijn man al na twee maanden. Ik wilde mijn lichaam ff de tijd geven een beetje te herstellen. We zien wel hoe snel het deze keer lukt ik hou er rekening mee dat we niet meteen zwanger zijn.

Deel Deze Pagina