beetje vroeg, ben nu in mijn 21ste week............ maar de vraag is als volgt ik ben 13 mei uitgerekend maar half april is er een familie bijeenkomst ergens midden in het land. nou is het voor ons niet zo heel erg ver reizen maar we hebben geen beschikking over eigen vervoer ( openbaar vervoer dus..........reistijd ongeveer 1 a anderhalf uur) is het veilig te doen om zo ongeveer een maandje voor de bevalling nog ergens heen te gaan. hoe groot is de kans........... ja ik denk dan ............stel je voor zitten we daar, begint de bevalling plots ofzo............ slik en ja geen auto dus kan niet zo een twee drie lekker naar huis. wat is jullie idee/ervaring hierover/mee. alvast bedankt
Gewoon lekker gaan. Stel nou dat het al wel begint dan is er vast wel iemand met een auto die jullie naar het dichtsbijzijnde ziekenhuis wil brengen.
inderdaad gewoon gaan als je je goed voelt, een maand is best lang, en de baby kan ook nog eens twee weken te laat komen....voel je je tegen die tijd toch niet goed of vertrouw je het niet dan kun je altijd nog thuisblijven. Zelfs al begint de bevalling daar dan is er ook nog tijd om dingen te regelen hoor.....
Hey.. Ben vorige zwangerschap met 38 weken... nog naar mn geboortestad geweest... dat is vanaf hier ook 1,5 uur rijden... (wel met de auto) Ik had het gevraagd aan de vk en die zei... zelfs als de weeen beginnen... ben je optijd weer terug..! En mocht er wat zijn... je zit bij familie toch?! En in het midden van het land hebben ze toch ook vk's/ ziekenhuizen? Dus als je je goed voelt... zou ik gewoon gaan...! En voor de heenreis.. gewoon wat meer tijd uittrekken.. zodat je relaxed aan kan doen!
Ik zou ook gewoon gaan, je kunt nu niet weten hoe je je voelt op het eind, maar als je je goed voelt kun je alles nog tot op het eind. Met 40 weken heb ik nog een eind gefietst. en procentueel gezien is de kans niet zo groot dat je dan gaat bevallen
Ik zou ook gewoon gaan hoor. Als het echt dan al gebeurt, is er vast wel iemand met een auto die jullie even weg wil brengen. En als je het op dat moment niet ziet zitten, kun je altijd nog besluiten om thuis te blijven.
Ik ben ook gewoon gegaan naar een eilandje de laatste paar weken van de zwangerschap. Ik denk maar zo.. ze hebben daar ook ziekenhuizen. Achteraf beviel ik pas twee weken na dato dus tijd zat.
Veiligheid is geen probleem, maar wel de vraag of je het allemaal redt met een dikke buik. Ik ben vorig jaar met 36 weken nog zolang in de trein onderweg geweest. En dan moet je wel 3 dagen bijkomen hoor! Dus doe vooral dan vantevoren en na die reis rustig aan. Of probeer toch een autorit te regelen, dat is wat comfortabeler.
ik ben op mijn uitgerekende datum nog in een groot saunaoord hier anderhalf uur vandaan geweest. Toen mijn weeen twee dagen later begonnen ben ik nog bij de fysio geweest. Meestal beginnen je weeen met wat krampjes, en heel onregelmatig. Zo om het half uur een krampje. Meestal heb je (bij een eerste bevalling) nog uren de tijd om thuis te komen voordat je echte weeen beginnen. Ben je zo'n uitzonderling die gelijk hevige weeen heeft is er altijd wel iemand die je naar huis/ziekenhuis wil brengen. Veel plezier!
Toch geldt dat lang niet voor iedereen! Ik hoefde helemaal niet bij te komen als ik ergens geweest was, en ik moest regelmatig met het openbaar vervoer naar mijn vk en was dan ruim een uur onderweg. De één heeft veel last van zijn dikke buik en de ander totaal niet.
Gewoon gaan, er is altijd wel ergens een oplossing voor mocht het dan beginnen. Ik ben met 39 weken nog alleen met de trein en metro naar mijn werk gegaan voor een kerstborrel. Is allemaal goed gegaan en ik had zoiets in geval van nood is daar ook altijd een ziekenhuis in de buurt!
Ik ben met 36 weken zwanger nog naar de jonge gezinnenbeurs geweest en 2 weken voor de bevalling naar België.... na de 38 weken wel in de buurt gebleven maar nog gewoon gaan wnkelen enzo... maar goed ook want de kans dat een kleintje zo vroeg is is maar heel klein... de mijne kwam pas met 40 weken en 2 dagen
Hoi, Ik ging in principe overal nog heen. Twee dagen voor de bevalling (38+5) kreeg ik een gevoel in mijn hoofd "nee, ik moet in de buurt van huis blijven" en dat heb ik toen ook gedaan. Twee dagen later kondigde meneertje zich aan! Mooi, hoe de natuur werkt!
ben met ruim 36 weken nog naar arnhem geweest, vanaf hier zo'n 2,5 uur reizen. er is altijd een ziekenhuis in de buurt en zeker als je bij familie bent zijn er genoeg mensen die je naar het ziekenhuis kunnen brengen en anders is 112 ook snel gebeld
Ik zou gewoon lekker gaan, als je je tegen die tijd nog goed voelt! Eventueel kun je voor de zekerheid (en voor je eigen gemoedsrust) een vluchttas, de maxi cosi, je zwangerschapskaart en je verzekeringspas meenemen. Dan zit je nooit zonder spullen/papieren.
ik zal eerst even afwachten hoe je je voelt op dat moment maar als het allemaal goed gaat .... gewoon gaan meis. Zoals de meeste al zeggen; er is altijd een oplossing mocht het beginnen. veel plezier!
ja, ik zou het ook laten afhangen van hoe je je dan voelt. Misschien voel je je nog heel energiek, maar voor hetzelfde geld zit je helemaal in je nesteldrang en wil je alleen maar lekker thuis blijven. Ik ben heel lang dingen blijven doen en luisterde vooral naar mijn lichaam. Overigens, de opmerking van een vke ´als je weeen beginnen ben je nog op tijd terug´, die gaat niet altijd op. Ik zou het niet gered hebben en zou ter plekke bevallen zijn! (gelukkig was dat in mijn eigen bed, haha) groetjes Amber