Hallo. Ondertussen is mijn zoontje 10 weken oud. Sliep vanaf week 2 door tot 8:00 in de ochtend. Sinds een week komt hij om 3:00-4:00. Huilt/jengeld wat en we geven een speen.. dan is hij rustig maar na een kwartier begint het weer. Dat volgt zo'n 2 uur. Tot 7:00 dan valt hij in diepe slaap. Ik kan niet echt merken dat hij honger heeft want dan huilde hij wel harder en langer. Maar na de speen gaat het even goed. Wat zou dit kunnen zijn? Groetjes popje
Die heeft honger! Eerste waar ik aan denk. Een baby die vanaf 2 weken al zo doorslaapt, dat is al heel bijzonder en fijn natuurlijk. Maar hij heeft ' snachts natuurlijk gewoon nog voedingen nodig. Wellicht een groeispurtje, dan heeft ie het al helemaal nodig. Op deze leeftijd is het nog helemaal geen issue dat hij ineens niet meer doorslaapt, bij 10 maanden kun je je afvragen wat er aan de hand is..maar bij 10 weken niet!! Je moet je eens voorstellen, je hebt om 3.00 honger. Je huilt maar dan stoppen ze die speen erin. Dat is voor heel even best lekker, even flink zuigen maar die honger blijft is huil je opnieuw. En ze laten je tot 7.00 liggen zonder een voeding te geven. Ja dan zou ik het om 7.00 ook opgeven en van vermoeidheid in slaap vallen. Ik begrijp niet dat je op dat moment zelf niet bedenkt dat hij honger heeft. Je laat een baby van 10 weken toch niet van 3.00 tot 7.00 zo aanklooien en liggen!
Ik denk ook meteen honger. Op die leeftijd drinken haast alle kindjes nog een nachtvoeding. Gewoon flesje geven. Waarschijnlijk slaapt hij dan wel weer een paar uurtjes.
Als het zo een 2 uur duurt lijkt mij het ook wel honger.. Anders zou hij na zijn speen wel weer in slaap vallen.
Je kindje heeft honger, dus lekker melk geven! Hier ook een goede slaper, maar een enkele nacht wordt hij wakker. Aanleggen, 5 minuutjes drinken en hij slaapt weer verder.
Als je baby na een kwartier alweer komt is het honger, dan is het zielig om niks te geven. Hij is nog zo ontzettend jong!