Niet uit de fles willen drinken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ivka76, May 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ivka76

Ivka76 Actief lid

Mar 10, 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    Hallo collega-moeders,

Mijn dochter van bijna 9 maanden krijgt nog 3 flessen per dag (1 x 180/6, 1 x 180/6+4 nutrix en 1 x 90/3), naast de groenten- en fruithap. Tot gisteren ging dit allemaal prima, at en dronk ze alles lekker weg.
    Maar sinds vandaag wil ze niet meer uit de fles drinken. Ze houdt haar mondje stijf dicht als ik de fles ervoor hou en duwt de fles weg. Ik dacht eerst dat ze misschien geen honger had, maar als ik de pap met een lepeltje geef, wil ze wel.
    Nu wil ik best pap uit een bordje geven, maar de gewone melk vind ik geen doen. Het wordt een knoeiboel en zo doe ik wel drie kwartier over een fles.

Is dit herkenbaar? Is het een fase, of zou ze gewoon wat uitproberen? Ze is ook bezig met tandjes krijgen, maar daar heeft ze verder geen last of pijn van. De groenten en fruit eet ze nog steeds met smaak helemaal op.
    Hoe moet ik hiermee omgaan? Gewoon de fles geven en als ze niet wil, dan maar niet? Ik ben nogal snel bezorgd wat betreft haar eten, omdat ze vrij licht is (6500gr met 8 maanden), maar ik wil geen drama van eten maken. Verder is ze een erg vrolijk en ondernemend meisje.

Hebben jullie tips voor me?

Groetjes,
    Ivka

2. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Kan een fase zijn. Je zou kunnen proberen uit een tuitbeker de melk te geven.

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

Misschien nieuwe speen?
    Soms zit er gewoon geen fijne geur aan de speen meer. Dan is het toe aan vervanging.
    Volgens mij moet je sowieso elke drie maanden een andere speen gebruiken.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,853
    3,367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De speen duwt tegen het gehemelte en het tandvlees aan, met een lepeltje is dat veel minder. Dus het zou best van de tandjes kunnen zijn.

Ik zou het flesje aanblijven bieden, 1x per dag, en 2x pap geven. Mocht ze die 90+3 echt niet willen, is het ook geen ramp denk ik en je kan ook eens oefenen met drinken uit een gewone beker met die melk misschien, als ze de fles op dat moment niet wil.

5. Ivka76

Ivka76 Actief lid

Mar 10, 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    Dankjulliewel voor de reacties.
    We gaan vandaag eens proberen of ze uit een beker wilt drinken. Kan goed dat ze daar nu aan toe is en de fles maar voor baby's vindt :) .
    @Dushi: ik vervang de spenen om de 6-8 weken, dus ik verwacht niet dat het dat is. Maar mocht het blijven, kan ik het wel eens proberen.
    @Athina: ik wilde het flesje idd blijven aanbieden, Als ze echt honger heeft, drinkt ze wel denk ik. Vanmorgen was het eerst weer mondje dicht en wegduwen, maar na een minuut of tien, begon ze toch maar te drinken, toen ze merkte dat er verder niks kwam.

Groetjes,
    Ivka

6. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    tanden, fase of een andere speen.

hier had ik het probleem ook met isa.

7. fluffy