Wanneer uit de kinderbijbel voorlezen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ha meiden,

Ik heb een vraag aan moeders die ook uit de bijbel lezen na het eten..

En ik wil hier geen discussie over het geloof!!

Wanneer kan je beginnen met uit de kinderbijbel te lezen? Toen mijn zoontje gedoopt is heb ik er wel 1 gekregen maar die is nog te moeilijk. Vanaf 3 jaar..
    Ik wil wat anders.. Met veel platen en weinig tekst.
    Zou ik daar al aan kunnen beginnen??

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    plaatjes kijken in de kinderbijebel an altijd en dan benoemen wie het zijn oid

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hoe oud is je kindje en wat voor kinderbijbel heb je??

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja hoor, net zoals je met voorlezen ook niet te vroeg kunt beginnen :) En wat je zegt: gewoon simpel houden...

Wij kiezen wel de kindvriendelijke verhalen uit, dus nog even niet de zondeval, de diverse OT-oorlogen, enz. De verhalen over Jezus met alle genezingen en wonderen zijn voor kleine kids wat ons betreft beter aansluitend bij hun belevingswereld ;)
    Wij hebben zelf twee leuke kinderbijbels met veel plaatjes en weinig tekst:
    Bijbel voor de allerkleinsten, uitgeverij Callenbach, ISBN 978 90 266 1423 1
    Mijn eigen kinderbijbel, uitgeverij Ark Boeken, ISBN 978 90 338 29 92 5 (Staat achterop vanaf 3 jaar).

en ik ben zelf ook nogal fan van de Kijkbijbel. Dat zijn gewoon hele mooie geschilderde platen :)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    We hebben van mijn ouders een kinderbijbel gekregen. Ligt nu nog in de kast, maar overweeg wel om binnenkort eens te gaan beginnen. Dus heb nog niet echt een tip voor je.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje van bijna 2 vindt het nu leuk om voorgelezen te worden voor het slapen gaan.. Nu zou dus een goeie tijd zijn als we een kinderbijbel zouden hebben (hier niet gelovig en geen bijbel in huis.. ik denk wel dat ik er een ga kopen... het is tenslotte niet weg om kennis te nemen van de bijbel

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    een jaar of 2 denk ik. dan snappen ze wat beter dingen als je iets uit wilt leggen en dan gaan ze ook zelf vragen stellen. dat is ontzettend leuk. eerder zou je al wel plaatjes kunnen kijken maar het heel eenvoudig houden en nog niet echt een verhaal willen vertellen zeg maar. gewoon om een beetje te wennen alvast.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Joh, je hoeft er toch niet meteen een cathechesatie les van te maken? Voorlezen deden wij vanaf het begin, dus ook bijbelverhalen! Alleen geen moeilijke boekjes, maar gewoon leuke, met plaatjes en een leuk verhaal!

Wij hebben nu het boekje 'Verhaaltjes met een staartje'. Hierin staan 4 verhalen (bruiloft in kana, Jezus stilt de storm, kerstverhaal en nog eentje) en bij alle verhalen wordt het verteld door een dier wat in de buurt is. Dus een vos die in de stal komt kijken, een kat die op de bruiloft in Kana rondloopt, een muis die meevaart op de boot, etc. Echt een heel leuk boek, leuke plaatjes en een grappig verhaal. Julia zelf laat nog niet duidelijk merken of ze het leuk vind of niet, maar dat heeft ze met alle boekjes! Gewoon lekker simpel beginnen!

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij hebben ook de bijbel voor de allerkleinsten en een kinderbijbel. Wil straks voor het slapen gaan hieruit een verhaaltje voorlezen.

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ken iemand ook Kijk en luister bijbel??
    Ik wil niet al te evangelisch.. Gewoon de waarheid..
    Dus niet van alles er om heen verzonnen.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
  12. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    @deepfreeze : die zijn leuk..

onze dochter is helemala weg van boeken lezen en wij hebben
    Verhaaltjes uit de schatkamer van de Bijbel - Diverse Auteurs - 9789059472754 - Uitgeverij Atrium, Rijswijk - Postorder boekhandel

''verhaaltjes uit de schatkamer van de bijbel voor peuters en kleuters''

Zijn 3 kartonnen boekjes en de verhaaltjes zijn super voor die kleintjes..

13. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0

"Mijn boek met Bijbelverhalen".

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wij hebben de peuterbijbel voor Kylian, een grote afbeelding per pagina met 1 of 2 zinnen.

Groetje sAnita

15. raspberry

16. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
  17. raspberry

Qua uitgever zou dat goed moeten zitten :) Die ken ik als uitgever van veel bijbelgetrouw materiaal :)

En offtopic: fijn dat het bij jullie goed gaat!
    Hier hopelijk binnenkort ook echt, alhoewel het al stukken beter gaat zolang ze maar niet verkouden is.... Maar volgende week donderdag krijgt Thirza buisjes en gaat de neusamandel eruit en dan hopen we op eindelijk doorslapen voor haar en voor onszelf! :)

18. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Deze kinderbijbel heb ik al bij heel veel mensen gezien.. En het zijn grote platen & weinig tekst.
    Ik denk dat ik die maar gaat halen :)
    Ja ik weet ook niet of hij nog bij een andere uitgever te verkrijgen is hoor!

Ik hoop het voor jullie joh! Dat het dat is.. Dan heb je daar zo lang voor moeten tobben he!! Steeds maar weer verkouden en ziek en niet willen slapen..
    Sterkte ermee!

19. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hoi, dit vind ik nu eens fijn zo'n topic!! De kijk en luister heb ik! Mijn mop is 5 maanden maar mijn bedoeling was zodra ze wat mee eet, na het eten lezen. Net als uit de gewone bijbel. Groetjes

20. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hoi Kiddie,

Ja ik dacht probeer het gewoon eens, zonder gelijk een discussie over het geloof te krijgen!!

De ene geloof gewoon wat strenger dan de andere.
    Maar ik wilde gewoon over het algemeen weten wanneer iemand ging voorlezen en wat.

Ik zie de kijk en luister bijbel wel vaker in huizen staan..
    Maar dan heb ik het wel over de "strengere" gezinnen! ( Wat je onder streng verstaat he)

Daarom wat Rozemarijke ook zegt: als je naar de uitgever kijkt dan zou het in iedergeval al wel goed zitten.

Ik wil idd ook gewoon wat er in de bijbel staat en niet alles eromheen verzonnen!

Deel Deze Pagina