ik vind deze boekjes ook érg leuk voor de allerkleinsten.... aan mama en papa de uitdaging om het leuk te vertellen Boek.net - Helden in een woord / David - Clayden, J. - Gratis verzending
Goed van je. Ja, hmm.. wij zijn dus ook van de strengeren.. De kijk en luister zou aan mij vroeger niet voorgelezen zijn trouwens, maar zelf doe ik denk ik wel. (gekregen.) Alleen niet te lang, tot een jaar of 3 denk ik. de plaatjes zijn soms een beetje lachwekkend, daar hou ik niet zo van. Hij is wel erg duidelijk he. Succes!
Ik lees onze dochter dan geen bijbelse verhaaltjes voor maar verhaaltjes over onze profeet, maar doe dit al sinds 2 weken voor het slapen gaan. Ik weet dat ze het nog niet snapt, maar voor mijn gevoel is dit goed!
ja hier anders...ik ben moslima.. Maar ik laat mijn zoontje regelmatig naar Quran Luisteren zodat hij er aan gewend raakt..hij wordt er rustig van en luistert er aandachtig na..ook heb je van die kleine boekjes voor kinderen..en dat vind ik goed..dus om op je vraag terug te komen..je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!
Wij hebben een hele leuke "kartonbijbel"voor peuters geloof ik! en veel boekjes van Noach, Adam en Eva ed, gekregen toen ons mannetje gedoopt is.
H. van Dam kinderbijbel, is nu nog wel iets te moeilijk maar je kan ook korter vertellen bij de platen. Boekhandel Den Hertog | H.v. Dam | Bijbelse vertellingen - deel 1
@ mineke: Hebben jullie die thuis?? Ik denk dat deze nog te moeilijk is of niet?? Lezen jullie die voor??
ik heb ook een hele mooie kinderbijbel....ik zal eens kijken of ik de precieze titel etc kan opzoeken straks....heb ook een boekje met mijn eerste gebeden...ook heeel erg lief en leuk.
de kijk en luister bijbel hebben we vanaf anderhalf voorgelezen. De kijkbijbel ook. De platen zijn mooi en de inhoud ook bijbelgetrouw. Daar staat bijv. ook het verhaal van hemelvaart en pinksteren in. Verder hebben we met dopen van beide meiden veel losse bijbelverhalenboekjes gehad. Emma's eerste bijbelboekje was een zachtschuim boek van de ark van noach waaruit je stukken kon halen. Vier bladzijden met 4 uitneembare stukjes. Dat is letterlijk stuk gelezen. Leuk topic trouwens!
@ Chrystel: Is dat de kijk en luisterbijbel die ik hier ergens een link van heb opgezet?? Vind je die inhoudelijk goed?? Kheb ook allemaal boekjes gekregen, maar die zijn pas vanaf 6 jaar.
Ik heb hier een Groot Bijbels Dagboek voor jong en oud...is wel leuk, maar nu ik deze zie denk ik dat deze ook voor iets oudere kinderen is inderdaad. Hij is trouwens van B.J van Wijk met isbn 90-76306-01-x wel heb ik hier een heel erg leuk boekje genaamd Mijn eerste GEBEDEN. Die is ook heel erg leuk.Het zijn echt gebeden in kindertaal zeg maar, wat hen bezighoudt. Deze heb ik ooit een bij de readshop gekocht, maar ik heb em ook al gezien in de evangelische boekwinkel. Isbn nummer is 1-40543-824-x Hier is ook het boekje Mijn eerste BIJBEL van...die heb ik nog niet, maar wil ik zelf ook nog aanschaffen. Een voorbeeld van een gebed uit het boekje is: Heer, zorg goed voor iedereen op school voor de meesters en de juffen. En voor alle kinderen in de klas, Amen. Nog 1: Dit ben ik, ik ben nog maar klein. Ik vertrouw op U, wilt U altijd bij mij zijn? Amen. en nog 1: Jezus zegt mij: Wees een lichtje. Maar dat kan ik niet zo goed. Elke dag een blij gezichtje? Ik weet heus niet hoe dat moet. Jezus zegt mij: Doe je best maar, want Ik help je er wel bij. Als je voor een ander klaar staat, maak je heel veel mensen blij. en nog 1tje om het af te leren Ik wens te zijn als Jezus, zo need'rig en zo goed. Zijn woorden waren vriendelijk, Zijn stem gaf goede moed. Helaas, Ik ben niet als Jezus, dat ziet iedereen aan mij. O, Heer, wilt U mij helpen, en maak mij zoals Hij. Amen.
Wij hebben alleen een 'gewone' kinderbijbel, met weinig afbeeldingen (Vreugdenhil). Vind mijn zoontje daar nog te klein voor (16 maanden). Zolang hij bij het gewone voorlezen nog nauwelijks luistert en alleen druk is met de plaatjes laat ik de kinderbijbel nog in de kast staan. Als we zelf uit de Bijbel lezen wil hij niet stil zijn of stil zitten. Denk dat hij op dit moment nog weinig verschil heeft tussen de normale Bijbel en de kinderbijbel. De kijk en luisterbijbel ken ik niet.
jannn, wij vinden de kijk en luister bijbel , inderdaad die van de link, echt bijbelgetrouw. Mijn moeder werkt als vrijwilliger in een evangelische boekhandel. Zo doende hebben we heel wat kinderbijbels kunnen bekijken.
Emma houdt nog niet zo van boekjes, dus wij lezen nog eigenlijk geen christelijke verhaaltjes voor, maar ook geen andere boekjes. Ja, boekjes met allemaal hondjes ofzo zeg maar. Hihi. Dus bij Emma wacht ik er nog even mee.
Jah maar ik heb ook nog twee oudere kinderen van 6 en 8 jaar. Maar moet wel eerlijk zeggen dat de jongste er niet veel geduld voor heeft. Ik lees standaard 's ochtends na de boterham aan tafel voor maar wel kleine stukjes. Want anders gaat de jongste er door heen tetteren en dat schiet niet op.
Ik had voor het eerste kerstfeest van de oudste een boekje over de schepping gekregen. Zo'n voelboekje, met ribbelige bomen, zachte tijgers, schubben van vissen etc. We hebben ook een boekje over Noach met van die zachte stukken die je eruit kunt halen (bijv. een wolk of een dier of zo). Die zijn erg populair hier. We hebben ook nog een peuterbijbel. Daar staan niet alle verhalen in, maar wel een aantal die erg aanspreken voor kinderen, met veel duidelijke plaatjes en weinig tekst. Ook hierin is Noach favoriet en de toren van Babel ook. Ik lees er niet elke dag uit voor, maar wel een paar keer per week, als het zo uitkomt. Onze bedoeling is om over een tijdje 's avonds na het eten een verhaaltje uit de kinderbijbel te lezen. Ben benieuwd hoe dat gaat, want we hebben het vaak erg druk en kids zijn moe, dus of dat een succes wordt????