Hallo dames, Even een vraagje. Onze zoon is nu bijna 17 maand. Zou ik al iets met hem kunnen kleuren, knutselen, kleien, verven etc. Lijkt me zo leuk om zoiets met hem te doen, maar ik heb het idee dat hij er nog vrij jong voor is. Wat doen jullie allemaal met jullie kleintjes?? Thanks voor het meedenken!
Ik heb wel in die periode ongeveer dikke potloden gekocht, en ben gaan proberen te kleuren.. dat worden dus alleen maar krassen natuurlijk, maar je bent wel lekker bezig, of zelf iets tekenen of een leuke kleurplaat uitprinten en samen ''inkleuren''. Meer dan dat heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd.
Op de opvang knutselen ze al per direct mee (dus bijv bij 3 mnd). Dan doen ze handje of voetje in de verf en op een papiertje afdrukken Maar vanaf iets meer dan een jaar gaat ze zelf aan de slag met een kwast en kleurpotloden en waskrijt. En ik moet zeggen als mw zin heeft zie ik echt mooie kras/knutselwerkjes van haar. dus ja het kan zeker hoor. Goeie schort kopen. Goeie kwarsten en lijm die je van de kleuterschool kent. En verf op waterbasis en gaan met die banaan. Thuis tekend ze voornamelijk op zo een toverbord. Want als ik met dr ga kleuren zit ze of het waskrijt op te eten of stift in dr gezicht en tafel te krassen.
zoonlief zijn eerste schilderij is gemaakt toen hij bijna 2 maanden was, een canvas en hangt in de kamer. verf op een bordje en lekker mijn zijn handen laten voelen en laten smeren op het doek. zo ook kerstballen van piepschuim geverfd, glazen potjes als windlichtje. inmiddels verft hij met kwastjes, ik geef hem dan ook wel een wat dingetjes die hij dan kan plakken in de verf. kleien met brooddeeg is ook erg leuk (3 delen bloem, 1 deel zout en 1 deel water. naderhand 1,5 uur in de oven op 150) kleuren met potloden en stiften. samen bakken/koken vind hij ook geweldig.
Ja hoor dat kan best..kijk maar eens in mijn handtekening op mijn knutselblog ook ideeen voor de allerkleinsten
Zoontje van 1,5 gaat hier ook wel eens kleuren (stiften) of verven (waterverf van ikea en kwastjes van ikea). Vindt ie hartstikke leuk, kleurplaat uitprinten en lekker kliederen! Hij zit er ook vaak onder, maar da's hier geen ramp.
Vingerverf is hier een groot succes! Schort aan, en kliederen maar. Alles zit onder maar dat geeft niet. Ik doe dat meestal einde van de middag, kan meneer daarna gelijk de douche in
wij hebben krijtjes van de hema in een rond potje... vind ie echt geweldig! paar witte blaadjes erbij en kleuren maar! kan mama ff rustig erlangs boekje lezen ofzo... verven is ook een succes, maar dan zorgen we voor een hele stapel papier want meneer is niet meer te stoppen. met de kwast door het bakje met verf roeren is leuker dan de verf op het papier smeren maargoed, hij vermaakt zich prima! schortjes van de ikea doen hier prima dienst bij! dus shoppen en knutselen maar!
Ik heb een groot schetsboek, kleurtjes en van die wascokrijtjes. Daar "tekent" ze al best een tijdje mee. Ook al eens op de kast. Maar ik heb een zeil op tafel en verder maakt het meniet zoveel uit. Als ik ga verven dan doe ik wel zo'n schort aan.
Als dochterlief gaat verven dan doet ze dat meestal in een oude romper. Daarna lineareacta de douche in. Verder ook waskrijtjes en......plakkertjes! Van die foamstickers bij de hema. Sinds kort kan ze zelf ook het achterkantje eraf halen. Dat is dan weer ideaal voor mij. Overal waar ik gratis stickervelletjes mee kan nemen doe ik dat ook. T maakt niet uit hoe het eruit ziet, als het maar plakt )
O, en bij de action vond ik gister een blok met allemaal wenskaarten die je dan nog in moet kleuren. Dus als oma weer eens extra heeft opgepast o.i.d. dan krijgt ze een bedanktkaartje die door mn dochter is ingekleurd. En bij de hema hebben ze een blok waarbij je alleen water en een kwast nodig hebt. Het verf zit al op het papier, moet met de kwast natgemaakt worden en vermengd zich dan. Een beetje flauw verven, maar ze vind het leuk. En ik vind het effect ook leuk
Ons eerste knutselwerkje is rond de 5 maanden gemaakt. Samen kan je veel. Verven met vingerverf, hand- en voetafdruk en kleuren met vetkrijt.