ik had toch echt nagevraagd aan maxicosi en de anwb hoe dat zat en ze zeiden dat kinderen over moesten zodra de kruin erboven uit komt. en dit is de gehacte site. ik had toen via rijksvoorlichting een heel ander text staan. dat het niet tot de oren id en dat was in november. het is echt niet tot de oren. dat is pas in een vervolgstoel dat het geld tot de oren.
Mijn kleine uk is 77 cm. Ze kan sinds vandaag eindelijk iets op de aanrecht zetten. Ze staat dan op haar teentjes . Voorheen viel het steeds eraf haha.
hihi dan is ze groter dan ik was. ik was met 24 mnd 74 cm kort Mijn meisje us precies het overgestelde. vandaag 26 mnd en 1m04,5 lang. Best lastig omdat ze zo overschat word. Een kindje van een vriendin van mij is bijna 2,5 en is 80 cm. Als ze samen spelen word mijn dochter vaak 3 jaar ouder geschat dan zij. En mensen kijken dan raar op als ze dochter van vriendin horen praten en dingen zien doen omdat ze nog zo klein is. En als ze horen dat mijn meisje ook maar net 2 is kijken ze ook op omdat ze haar al vaak 4 schatten
Ik ben 1m63 lang/kort geworden. Mijn moeder is 1m58 en mijn vader 1m82. Heb de lengte van mijn moeder gekregen. mijn zusje en broertje zijn een heel stuk groter dan ik geworden.
Ik zeg ook niet dat ik het niet met je eens ben. Het is meer zo van; kijk zo komt men (oa ik) dus aan de info over tot de oren. Als iemand hier zegt; die info klopt niet, zoek ik verder en heb ook al aangegeven dat het dus blijkbaar niet klopt. Maar als zulke informatie op een overheidssite staat lijkt het betrouwbaar. En ja het is het veiligst om zo lang mogelijk in een autostoel 0 vervoerd te worden, ook daar ben ik het over eens. Anders zat mijn jongste er al niet meer in
Mira ging pas over met 14 maanden, ze was dan ook maar een kleintje! Die van Ediz hebben we vandaag besteld.. Hij is nu echt te lang en het past gewoon echt niet meer.
Hoe weet je dat deze site gehackt is? Want als ik naar rijksoverheid.nl ga, dan naar vervoer en verkeer, dan auto en dan keuzewijzer autostoeltjes en dan babyautostoel staat er weer letterlijk de tekst over de oren. Nogmaals IK geloof jullie. Alleen ik vind het zo typisch dat op zo'n site dus foute info staat.
Ik vermoed dat mijn meisje over een maand of 5 (dan is ze 2 jaar) ook nog in de maxi cosi past. M.a.w. als het past dan gewoon laten zitten in de mc. Het blijven richtlijnen en ze gaan uit van gemiddelden. Wij hebben nou eenmaal (zeer schattige) ukkies. Ik sluit me aan bij Tuc, het zijn geen vaststaande regels.
Mijn ventje van 5 maand past er in de lengte nog wel een tijdje in (schatting: 70cm en 9,5kg), in de breedte wordt het wel wat krapper; in de voetenzak past het niet meer, dus nu leggen we een dekentje over hem heen. Heb altijd geleerd dat een jas in de maxi cosi niet mag.
Mijn zoontje is 8.5 maand en zit nog wel in de maxi cosi.. Voor hoelang weet ik niet want hij is erg lang. Zit al in maat 80/86.. Ik vraag me wel af hoe dat nu zit met die achterwaarts gerichte stoeltjes.. Jarenlang zijn kindjes voorwaarts gericht en nu moet dat ineens andersom? En waarom zijn die stoelen dubbel zo duur? Het is misschien iets veiliger? Maar wat nou als je auto van achter geramd word? Wij gaan over een halfjaar op vakantie en ik doe mijn zoontje in een voorwaartsgerichte stoel..is dat nu zo slecht?
Ik lees hier geen jas in de maxi cosi, hoe doen jullie dat dan? Ik kan de maxi niet in en uit de auto tillen ivm bi dus ik til dochter altijd en ga haar echt niet als ze in de maxi zit in en uit een jasje wurmen hoor.. Hier is de vervolgstoel wel al besteld maar ze gaat erin als we op vakantie gaan dan is ze net 1. Ze zal dan ongetwijfeld nog wel in de maxi passen maar dat vind ik een beetje zielig 12 uur lang naar Frankrijk
Wij hebben ook een voorwaartse besteld hoor! Prima voor degene die de keuze achterwaarts maken maar dit is onze keuze.
Lees je eens in. Er is een hoop te vinden op internet. Slecht is het niet, maar in mijn ogen wel onverstandig.
Wij halen de maxi cosi wel elke keer uit de auto en dan ligt er dus een dekentje over hem heen. Als ik hem wel uit de maxi cosi zou halen, zou ik denk ik dat dekentje over hem heen leggen. Tenminste dan ga ik ervan uit dat je direct ergens naar binnen gaat. Als we bijv. gaan wandelen, dan laten we hem (natuurlijk) niet in de maxi cosi en dan doen we hem wel een jas en/of extra pakje aan. Maar meestal gaan we gewoon ergens naar binnen en voor die ene minuut volstaat het dekentje prima.
Ze zijn idd heel erg duur. Ik hoop eigenlijk dat ze goedkoper zijn tegen de tijd dat zoontje uit de maxi cosi groeit.
Inderdaad.. ik vind ze gewoon erg prijzig. Wij hebben nu een romer voor de oudste alleen wordt deze te klein. Daar gaat de jongste dan in als hij niet meer in de maxi cosi past.