Waneer een slaapzakje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by xxjoxx, Sep 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

Nov 5, 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik heb een vraagje over een slaapzakje...
    Wanneer doe je deze aan? Mijn meissie is nu 5 weken en ze ligt snachts vaak onder het dekentje vandaan gewurmt.
    Nu dacht ik mischien is een slaapzakje dan een idee..
    Alleen weet ik niet zo goed of dit al kan en welke ik dan zou moeten hebben eentje met mouwen of zonder? En een dikkere of eentje van badstof?

Zijn er mamas met ervaring? En tips?

Liefs

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hey,

De slaapzakken van prenatal zijn echt geweldig ik ben begonnen met slaapzak toen Timo ongeveer 3 weken oud was omdat hij juist onder zijn deken zakte vond ik echt eng. Ik heb maatje 60 cm genomen de winter versie met afritsbare mouwtjes. eerst zonder mouwen maar toen de winter echt kwam de mouwtjes eraan..

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    je moet wel opletten dat de armsgaten en hoofdgat niet te groot zijn het hoofdje mag niet in de slaapzak kunnen en de armen niet in de knel komen te zitten daar hadden wij geen last van hoor ondankt Timo echt een krielkippie was ;)

4. Kevertje83

Kevertje83 Actief lid

Apr 6, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook al vroeg mee begonnen met onze kleine, ik dacht toen ie een week of 4 was. Ook ik vond het eng dat hij zo heen en weer schoof onder die deken. Ik heb toen de kleinste maat winterslaapzak bij de hema gekocht. Maat 56/62 is dat geloof ik, zo'n helemaal witte gevoerde. Ik heb toen wel de armsgaten een beetje kleiner gemaakt door die een stukje dicht te naaien, zodat hij niet in de slaapzak kon verdwijnen. Als ik dat niet had gedaan, had hij wel makkelijk met zijn armen in de slaapzak kunnen komen en dat wilde ik niet. Later heb ik dat weer losgemaakt toen hij groter werd. Bij de prenatal verkopen ze ook 60 cm slaapzakken. Die heb ik daarna ook voor de zomer gehad. Ik doe meestal als hij naar een maat groter van slaapzak gaat even de armsgaten wat kleiner maken en dat maak ik dan na verloop van tijd weer los. Bevalt mij in ieder geval prima en ik persoonlijk vond het veel fijner en veiliger dan zo'n dekentje met lakentje. en bovendien ook warmer, want hij schoof steeds boven de deken uit. :)

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Als je mazzel hebt, hebben ze bij de Hema in jouw buurt nog een maat 50/62 slaapzakje. M.b.t. de armgaten hier geen last mee gehad. Na het oprollen van de mouwtjes bleven de armpjes gewoon waar ze hoorden. Belangrijker is het gat waar het hoofd doorgaat... dat die niet te groot is. En dat is bij die van de Hema prima!

Die heb ik voor onze dochter na een week al gebruikt (afgelopen winter was het erg koud)

6. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Met een week of 6 zijn we overgegaan op een slaapzakje. Hij draaide zn hele bed al rond. Ik heb t slaapzakje bij de ikea gekocht, vond dat een erg fijn slaapzakje.

7. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,799
    8
    38
    Hier lag meneer met 2 weken in een slaapzak. Ging prima

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    De Ikea slaapzakjes zijn zeker fijn! En nog schattig ook

9. mamavd

mamavd Fanatiek lid

Jan 10, 2011
    1,598
    0
    0
    hier ook de ikea slaapzkajes gehad in het begin een blauwe met een aapje er op en een van soort fleece vond ze erg makkelijk

Share This Page