Als het hoofdje boven de rand uit gaat steken moeten ze naar een gewone autostoel. Dit is het advies van Maxi Cosi zelf. (Van de website) De beentjes maakt idd niet uit, want die hoeven een eventuele klap niet op te vangen. Jelle is nu 73 cm, en kan er nog steeds in. Hij heeft nog zo'n 2 cm over, en dan zit de voetenzak er nog in. Wij hebben ook een oud model.
Pas als ze goed zitten kunnen ze naar het autostoeltje over. Of inderdaad vanaf 9 maanden. Rick zit nog steeds in de maxi-cosi wij hebben een nieuwe cabrio dus ook smal bovenin. De voetenzak gebruik ik al lang niet meer en hij krijgt ook alleen maar een vest aan in de MC omdat het anders niet past. Ik doe wel vaak een dekentje om z'n voeten. En onze Rick weegt ruim 11,5 kilo! Dus tja het is wel zwaar ja.. Maar ach het gaat en het is veiliger, dus dan nog maar wat langer gewichtheffen.. Ik dacht ook met 6 maanden dat hij niet lang meer zou passen in de MC maar uiteindelijk blijkt het wel mee te vallen. Het is niet ruim, hij zit bijna klem maar het past wel. En hij klaagt niet. Binnenkort gaat hij wel over naar het stoeltje, maar hij is dan ook bijna 9 mnd.
Maxi-cosi gebruik ik eigenlijk nog, omdat ik het voor Siem gewoon nog fijner vind. Hij is overigens nog te klein voor een ander stoel hoor, maar als het aan mij lag... TIP: Ik draag de MC altijd over mijn elleboog en dicht tegen het lichaam. (als een soort appelmandje, hihi) Dat draagt stukken makkelijker dan in de hand. Helaas kunnen wij de MC niet in de auto laten staan, want ik breng, en mijn man haalt Siem van het KDV. Nog een maand of 2/3 en dan kunnen we over naar de autostoel, alleen vraag ik me dus af: hoe doen we dat dan? Autostoel bij KDV laten? Maar goed, da's een ander topic. Die open ik over een paar maandjes wel
Juud, zo draag ik de MC ook vaak en dan met mijn andere hand de MC ondersteunen. Straks breng ik de ene week Eva naar het KDV en haalt mijn vriend haar op en de andere week andersom. Met de MC is dat inderdaad wel makkelijk, telkens een autostoel eruit halen lijkt me minder handig inderdaad. Volgens mij hebben de meesten 2 autostoelen. Duur geintje dan...
Vind ik ook een duur geintje, en zeker als je bedenkt dat ik een SMART heb. Ik wil niet altijd zo'n stoel in mijn auto, maar ik ben nu eenmaal degene die 's morgens tijd heeft en 's middags vaak te laat op het KDV zou komen. Ik zal misschien toch al eerder een topic openen, dan heb ik tijdig goede ideeën.