Meneertje houdt niet van aardappels

Discussie in 'Voeding' gestart door moonlight159, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Eigenlijk is onze zoon best een goede eter (21 maand), maar hij vertikt het om aardappels te eten.
    Hij lust ze wel, als ik z'n groente er door heen prak, maar dat vind ik zonde van de groente. Ik heb de aardappels al in allerlei manieren geprobeerd te geven (puree, gebakken, met jus, met een beetje appelmoes, zelfs frietjes lust hij niet).
    Is het heel erg als hij geen aardappels eet, maar rijst of pasta?

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik ben wel benieuwd. Luca eet eigenlijk erg weinig aardappels. wel patatjes, soms, maar verder pasta rijst polenta, enz. Wij eten zelf ook eigenlijk nooit aardappels. Lijkt me dat het een kwestie van smaak ontwikkeling is, in china eten ze natuurlijk ook geen aardappels, en in italie waarschijnlijk ook erg weinig, dus zo slecht zal eht niet zijn, toch?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hele volksstammen in Nederland prakken hun aardappels met groente. Dus ik zou er geen punt van maken en gewoon die aardappels door de groente prakken. Aardappels zijn uiteindelijk ook een groente, dus gewoon goed om te eten. Rijst en pasta zijn prima, maar het zijn granen, dus ze vallen in een ander deel van de voedingsschijf.

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

ik heb jaaaren strijd gehad met mijn ouders over eten. Mijn vader teelt zelf aardappelen, dus dat was standaard kost. MAAR, wat blijkt nu jaren later: IK LUST GEEN AARDAPPEL... mijn ouders dachten alleen maar dat ik gewoon een slechte eter was. NIET DUS!!! Ik heb jaren lang met te weinig eten in mijn bedje gelegen, maar ik moest echt niets meer. Als er een droge aardappel op mijn bord lag, dan at ik ook spontaan weinig vlees en groente. Gestampt: prima, gebakken: prima, nieuwe oogst: prima. Maar zo'n gewone droge kuimelige pieper met jus... Bwechhh, krijg nu nog kippenvel.

Dus voorkom dat het kind honger heeft en prak gewoon lekker. Hij eet ten minste. Wees blij. Het apart eten van groente leert het kind vanzelf wel. Wees gerust... met mij is het ook goed gekomen.

Deel Deze Pagina