Mijn meisje is 15 maanden en eet en drinkt met de pot mee. Alleen melk drinken bij de lunch is een drama. (Als ontbijt krijgt ze melk met Bambix, dat gaat er goed in).Op het KDV drinkt ze gewone onverwarmde halfvolle melk uit een tuitbeker en thuis raakt ze het niet aan! Ik heb van alles geprobeerd: warme melk, uit de fles met speen, uit de antilekbeker, uit een tuitbeker, een gewone beker zonder tuit (wel helpen natuurlijk), met een rietje, gemengd met nesquick (mijn chocomel wil ze namelijk wel ), gemengd met roosvicee, gemengd met Nutrilon (dat dronk ze altijd zonder problemen), na het broodje, bij het broodje, 's morgens weinig drinken zodat ze dorst heeft, wachten tot ze het zelf doet, dwingen, vragen, smeken NIETS HELPT! Ze weigert alles! Wie-o-wie heeft de gouden tip?
Misschien karnemelk of yoghurt (evt met roosvicee of diksap erdoor)? Soya melk (als er geen allergie is)?
Goed vragen hoe t KDV dit doet, als dit thuis niet gaat, gewoon ander drinken geven? Weet t ook niet eigenlijk..
op mijn werk was het vaak zo dat Kindjes wel heel goed aten, dronken.. Maar thuis juist niet..! hoe dat komt dat weet ik niet..
Devon is ook niet erg gek op gewone melk. Mischien kan je idd karnemelk proberen. Of van die fruitmelk van campina die vind ze zeker lekker! bananemelk is de favo van devon
Ik heb hetzelfde gehad met de oudste. Op het kdv hadden ze een ander merk halfvolle melk dan ik thuis had. Die ik kocht vond ze gewoonweg niet lekker. Ik heb toen andere gekocht en toen ging het goed.
Misschien juist niet zoveel aandacht eraan besteden? Ik zou het gewoon even niet meer aanbieden en dan over een tijdje weer aanbieden en dan zoals op het KDV, zelfde manier dus. Drinkt ze? Prima, drinkt ze niet, ook prima. Als je gaat aandringen, werkt het alleen maar averechts. Succes!
Ze hebben 300 ml zuivel nodig. Dus als je de bambix telt en dan nog bijv. 100 cc yoghurt/vla dan zit je daar al aan. Meer hoeft dus niet. Gewoon ander drinken geven als ze dat wel wil.
Ik denk juist iedere dag blijven aanbieden, en geen ander drinken als vervanging. Anders weet ze dat als ze het niet drinkt, toch wel wat anders krijgt..
Nou, vandaag de negeer-tactiek gebruikt. Gewoon koude melk in de tuitbeker neergezet tijdens het broodje eten. Na het broodje gezegd: zo nog even wat drinken, de beker voor haar neus gezet en vervolgens gewoon doorgaan met eten/broodje smeren/kletsen etc. Ze heeft zowaar een slokje genomen, maar keek er vervolgens heel vies bij. Ik ga er dan maar van uit dat ze dit merk niet lekker vindt. Morgen op het KDV ga ik vragen welk merk ze drinkt uit welke beker en dan gaan we dat precies zo doen. Ik ben benieuwd....