Moeizamer drinker, welke fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2012mama, 21 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Onze zoon van 10 dagen oud, die fv krijg, is een moeizame drinker. Krijgt met moeite 50cc op, en dan duurt dit ook nog eens ruim een half uur.
    Net als bij andere 2 zoons gebruiken we nu een difrax fles, maar het lijkt alsof hij hier veel moeite voor moet doen.
    Iemand tips welke fles er meer geschikt zou kunnen zijn?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien een andere speen proberen?

2012mama vindt dit leuk.
  3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zweer bij Avent. Als je alleen al naar de spenen daarvan kijkt, zie je écht de overeenkomst met een tepel(hof).
    Dat kan ik van Difrax nou niet bepaald zeggen... (hier overigens ook naar volle tevredenheid gebruikt vóór we over gingen op Avent).

Je hebt Avent Classic en nog een.
    Die andere is het.

2012mama vindt dit leuk.
  4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Avent natural
    Die gebruiken wij. Ook toen ik nog bv gaf :)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Dr Brown de brede versie deed het hier erg goed. Alleen dan zou ik voor jouw kleine misschien speen 2 nemen, speen 1 was hier al hard werken en we hebben er een die snel door de fles gaat.

Bij Difrax zou je de dental speen kunnen proberen. Daar zijn we hier mee gestopt omdat de fles te snel leeg ging.

2012mama vindt dit leuk.
  6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier beviel de difrax speen bij zoon en dochter juist wel goed, maar heb bij dochtertje ook een poosje de dr. Browns gebruikt en ook tevreden over, wellicht als je dan de level 2 speen pakt dat die dan passend is? Hier sloot haar mondje net niet mooi om de dr. Browns speen en wel om de difrax, bij de dr. Browns speen had ze altijd een kiertje vrij in de mondhoek, heb het dan wel over de smalle versie. De brede versie heb ik ook nog geprobeerd, maar dat was helemaal niks, veel te groot voor d'r.
    Overigens is het langzame drinken hier wel herkenbaar hoor. Dochtertje dronk de 1e weken ook vrij langzaam en het ophogen ging veel minder snel dan dat er 'normaal' wordt opgehoogd. Maar ik had direct al met de kraamzorg afgesproken dat ik pas ging ophogen als zij aangaf daar aan toe te zijn. Geloof dat ze met vertrek van de kraamzorg op flesjes van 60cc zat, maar die gingen niet allemaal leeg. Later was daar opeens een moment dat ze het doorkreeg, ik geloof met 2,5-3 weken en toen dronk ze zo netjes 6x 100cc per dag. Toen werd ze ook een soort van 'wakker'.

2012mama vindt dit leuk.
  7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Zuigt hij wel goed? Je zou af en toe met je vinger over de onderkant van zijn kaakje kunnen aaien om zijn zuigreflex te stimuleren

2012mama vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina