Heb ik gedaan! Ik heb het regionale ggd nummer gebeld uiteindelijk. Ik word vanmiddag teruggebeld. De ggd medewerkster vond het lastig en ging overleggen met de arts..
De ggd medewerkster zei me vanmorgen dat dat niet klopt die 7 dagen. Alleen bij klachtenvrij. Zij vond het ook lastig in principe moest ik volgens de richtlijnen in isolatie blijven, maar zij ging het overleggen met een arts.
Ja ik heb ggd ook geraadpleegd hoor. Maar wel een ander nummer dan het standaard nummer, want daar kwam ik niet veel verder mee. Ik word vanmiddag terug gebeld.
Dat weten wij ook allemaal niet hoor. Ik verwijs dan door naar de GGD. Dat nummer wat @Anouk2005 gaf. 0800-1351.
Dat lijstje had ik ook. Maar dat is het lastige als ik die klachten nooit heb gehad, wanneer is het dan over. Gewone ggd nummer kwam ik niet verder mee. Regionale ggd gebeld, die hebben mij dossier bekeken en gaat overleggen met een arts. Maar.. als ik jouw zo lees zou ik dus niet meer besmettelijk zijn. Ik ben benieuwd, wacht het even af wat ggd zegt. Heb nu toch teveel hoofdpijn om uit bed te gaan, maar knuffelen met mijn kinderen zou heel erg fijn zijn!
Werk jij bij een huisarts dan? Oke. Weet jij dan verschil met dit nummer of regionale ggd nummer? Ik heb nu 088 443 3777 gebeld. Ggd Gelderland. Edit: lees dit nu na. Bedoel het niet alsof ik je niet geloof ofzo hoor. Dacht, zo kan je het ook lezen misschien. Maar meer, handig dan jij daar werkt, dan weet je misschien meer hahaha Ik dacht namelijk eigenlijk dat bij een huisarts ze wel meer zouden weten dan ggd.
Er zijn onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat er bij de meesten na 8 dagen geen of heel weinig levend virus verspreid wordt. Bij mensen die doodziek in het ziekenhuis liggen kan dat oplopen tot 20 dagen. Er is een lijst geweest op de site van het rivm met restklachten maar die is al een tijd geleden weggehaald.
Hoe lang een patiënt met COVID-19 besmettelijk blijft, blijkt afhankelijk te zijn van de ernst van de doorgemaakte ziekte en of een patiënt immuungecompromitteerd is. Bij niet immuungecompromitteerden blijft SARS-CoV-2 in monsters van de luchtwegen aantoonbaar en kweekbaar tot 8 dagen na de start van symptomen in milde gevallen, maar het blijft langer positief bij ernstigere gevallen en bij immuungecompromitteerden. Er is geen bewijs over de duur van de uitscheiding na het koortsvrij worden van de patiënt. Volgens de LCI-richtlijn kan de isolatie van een patiënt met COVID-19 in de thuissituatie worden opgeheven indien: de patiënt ten minste 24 uur symptoomvrij1 is EN minimaal 7 dagen na de eerste ziektedag. Uitzonderingen Bij patiënten met aanwijzingen voor pneumonie of ziekenhuisopname: ten minste 24 uur symptoomvrij1 EN minimaal 14 dagen na de eerste ziektedag (NHG afgestemd met RIVM 27-5). Bij immuungecompromitteerde2 patiënten: ten minste 24 uur symptoomvrij1 EN minimaal 14 dagen na de eerste ziektedag; overweeg 2 keer testen met 24 uur ertussen. Bij patiënten met aanhoudende hoestklachten: ten minste 24 uur sterk afgenomen hoestklachten EN 48 uur koortsvrij (temperatuur < 38 graden, zonder koorts remmende medicatie) EN minimaal 14 dagen na de eerste ziektedag; overweeg eenmalig testen. Bij op het moment van diagnostiek asymptomatische persoon: minimaal 72 uur na afname van monster, om uit te sluiten dat patiënt in de presymptomatische fase verkeert. Indien patiënt in de presymptomatische fase verkeert, zal deze binnen 72 uur symptomen ontwikkelen. 1 Symptoomvrij van COVID-19: geen koorts, geen diarree, geen spierpijn, geen keelpijn, geen benauwdheid, geen neusverkoudheid. Symptomen zoals door patiënt en/of behandelaar herkenbaar bij hooikoorts, astma, chronische hoest om andere redenen vallen niet onder symptomen van COVID-19. Moeheid, anosmie, dysgeusie en postvirale hoest spelen geen rol bij de definitie van symptoomvrij. Deze klachten kunnen een paar dagen tot weken langer aanhouden, zoals bekend is bij andere virale verwekkers, zonder dat nog sprake is van besmettelijkheid. 2 Immuungecompromitteerd: een onbehandelde hiv-infectie of een hiv-infectie met een CD4-celaantal < 200/mm3, een verminderde weerstand tegen infecties door medicatie voor auto-immuunziekten, na orgaan- of stamceltransplantatie, bij hematologische aandoeningen, bij (functionele) asplenie, bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane ernstige afweerstoornissen die gepaard gaan met een cellulaire afweerstoornis of waarvoor behandeling nodig is, of tijdens en < 3 maanden na chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten. bron: nhg
Oh dat wordt dan wel erg lang. Kan me voorstellen dat je uit isolatie wil! Hoop voor je dat je gauw antwoord krijgt. En dat je hoofdpijn verdwijnt
Ik zou jezelf weer nu laten testen als het negatief is kan je uit isolatie. Misschien heeft de hoofdpijn nog een andere oorzaak?
Hoeft niet. Vriendin testte na 10 dagen negatief en had nog de volgende klachten: hoofdpijn, vermoeidheid en kortademig. Een test kost je niks en dan weet je of het wel of niet kan.
Dat vermoeden ze maar zeker weten doen ze het niet.. Een keer extra testen kan geen kwaad en dan heb je tenminste een antwoord. Hoofdpijn alleen op-zich als een symptoom van Corona kan wel maar als je verder geen enkele andere klacht hebt (hoesten,koorts, kortademig enz) dan is er een reëele kans dat de hoofdpijn ergens anders van komt.
En is uw hoofdpijn nog exact hetzelfde? Voor hetzelfde geld heb je ondertussen al hoofdpijn van hele dagen niets te doen en binnen in een kamer te zitten
Oh echt. Ik dacht dat dat zeker was. Ze zei echt dat het totaal geen zin had nog eens testen. Maar mijn hoofdpijn kwam wel tegelijk opzetten met geen geur. Heb nog nooit deze hoofdpijn gehad. Dus dat het ergens anders vandaan komt geloof ik ook niet. Ggd belt me vanmiddag terug. Ga ik toch nog eens vragen van dat testen.