Coronamaatregelen en verveling

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Me26, Dec 28, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Ik ben deze week vrij. Ik heb leuke kerstdagen gehad. We zijn ook even naar het bos gegaan. Maar nu, heerlijk natuurlijk nog een week vrij. Maar ik kijk naar een lange saaie week. Alle ideeën die ik normaal gesproken zou hebben kunnen niet. Elke dag bos is het voor mij ook niet, thuishangen wordt ik heel passief van.
    Kortom, ik ben die stomme corona met de maatregelen helemaal zat. Ik wil er op uit. Iemand tips. Wat doen jullie deze vakantie.

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

Apr 26, 2016
    5,474
    6,089
    113
    Female
    Kan ik me voorstellen! Vooral met wat oudere kinderen die toch ook vermaakt willen worden.
    Wij gaan de trap verven, een oude kast en wat dingen in huis verplaatsen, opruimen: zolder; schuur. Altijd wel een klus in huis. Dat is met baby misschien wat makkelijker te doen..

3. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,239
    11,819
    113
    De kledingkasten van de kinderen wil ik nog uitzoeken en opruimen.
    Verder kijken we het wk darten. Jaarlijkse traditie inmiddels. Heel gezellig.
    Wat ik ook vaker doe is bakken of uitgebreider koken. Net dat ene recept uitproberen waar ik normaal niet de tijd voor heb.

4. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113
    wij hebben dit soort dingen in de eerste corona lockdown al gedaan. Dus dat kan ook met wat grotere kinderen. Bij ons helpen ze dan mee met makkelijke klusjes. En je doet er dan zo een week over omdat je vaker even wat anders gaat doen.

wij hebben een huisje gehuurd voor deze week. Gaan veel wandelen, in een andere omgeving. We hebben hele stapels gezelschapsspellen, puzzels en tekenpapier mee. Ook hebben we een abbo op disney+ en netflix. Dus bij slecht weer ook wat te doen.
    Alle lego opnieuw sorteren en opbouwen.
    Speelgoed uitzoeken en op marktplaats zetten.

NiVa0230 and GossipGirlxoxo like this.
  5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik herken het helemaal. Vorige week was ik ook vrij en ik heb er oprecht spijt van gehad dat ik vrije dagen heb opgenomen. Morgen en oudejaarsdag mag ik eindelijk weer werken. Verveel me inmiddels ook te pletter. Heb al een hekel aan deze tijd van het jaar maar nu is er helemaal geen doorkomen aan. Ben met mijn oudste dochter met een grote puzzel begonnen dus is een leuke afleiding. Verder loop ik regelmatig met de hond, het enige wat nooit gaat vervelen en dan spreek ik nog wat mensen.
    Hier is de schaatsbaan wel open. Mijn oudste kinderen gaan deze week met wat vrienden schaatsen. Ik weet niet of dat bij jullie een mogelijkheid is?
    Verder geen ideeën. Heb inmiddels alles wel een keer gezien;)
    Zal blij zijn als straks alles weer open gaat en we weer eens naar de winkels kunnen. Ik heb nieuwe waterdichte laarzen nodig. Kan ik daar weer een week op gaan zitten wachten met al die druktes overal mbt bezorgen. Armoedig gedoe allemaal.
    Klaagmodus uit ;)

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Ik wilde wel dat ik met mijn kinderen naar het bos kon.... doordat mijn vriend en ik beide corona hadden zitten de kinderen nu straks 3 weken in quarantaine. Ben blij dat wij nog een grote tuin hebben. Echt niet te doen hoor dit. Wat een kl***vakantie.

7. autumn86

autumn86 Bekend lid

Sep 3, 2014
    790
    532
    93
    Ik heb deze zomer extra hout gehaald. Man mag deze week met de kettingzaag blokken maken mocht hij zich vervelen. Daarna mag hij met de hand kloven.
    Met wat takken ga ik nog een krabpaal maken.
    Voor man heb ik ook nieuwe verlichting gehaald voor in de vitrinekasten op zijn kamer. En hij knutselt wat met kleding. Daarbij heeft hij primaire zorg voor de kinderen en huishouden.

Ik ben vanaf donderdag vrij, zondag weer werken.

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Kun je niet genieten van het niets moeten? Even ontspannen na maanden hard werken?
    Wij hebben het bedrijf altijd dicht tussen kerst en oud en nieuw. Dan staat er elke dag een ander koppel klaar voor oproepdienst voor noodgevallen. Deze week doet mijn man alle noodgevallen zelf omdat hij dat vrij zijn ook saai vind nu hij niets kan doen. Ik snap daar niets van hele zomer heeft hij doorgewerkt de afgelopen weken was het zo extreem druk ik had echt deze week genomen om tot rust te komen als ik die kans had.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben ook 'blij' soms dat ik gewoon kan werken. De dagen thuis met dochter zijn echt niet ontspannen enzo :roflmao:

RoAn1981 likes this.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Niet echt. Ik word er altijd onrustig van en helemaal nu de dagen allemaal zo op elkaar lijken Haha
    Ik geniet er wel van om ’ s morgens langer te blijven liggen en niet al dat gehaast. Morgen is mijn man thuis met de jongste en kan ik lekker ontspannen opstarten en op het gemak naar mijn werk. Kijk er nu al naar uit ;)

NiVa0230 likes this.
  11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Ik vind het heerlijk.
    Deze week heb ik vakantie, vanmorgen wilde de jongens graag schooltje spelen vandaag.
    We hebben letter spelletjes gedaan, boekje gelezen, getekend en een soort gymnastiek gedaan.
    Nu zijn ze even in de speeltuin en kan ik wat opruimen, was aanzetten.
    Zo tafel dekken en even lunchen.

Vanmiddag gaan we lekker een rondje fietsen, spelletje doen, knutselen..

Heerlijk :thumup:

Willemijntje19 likes this.
  12. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Normaal staan de kinderen in de kerstvakantie dagelijks op hun schaatsen op de ijsbaan, maar die is dit jaar geannuleerd ivm corona.
    Vorige week hebben we een paar wandelingen gemaakt en getafelvoetbald, maar ondertussen zijn we daar ook weer klaar mee.
    Als het droog blijft gaan we denk maar ergens een geocache zoeken en anders iets lekkers bakken. Doe het laatste liever niet omdat we met oud en nieuw ook al van alles gaan bakken.
    Het liefste hoop ik dat de kinderen gewoon lekker gaan buiten spelen met hun vriendjes. Voor mij is er namelijk genoeg te doen thuis.
    Overigens vind ik het ook heerlijk om af en toe alleen met de hond te kunnen wandelen, even heerlijk ontspannen en je spreekt inderdaad nog eens andere mensen dan je eigen bubbel.

Anouk2005 likes this.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, ik geniet vandaag ook op mn werk hoor :roflmao: Beetje jammer dat we waarneming hebben. En dat mensen zo laat bellen en verwachten dan nog binnen het uur terecht kunnen ofzo. Maar ondanks dat nog redelijk rustig. Tijd om te forummen dus ;)

RoAn1981 and Anouk2005 like this.
  14. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,495
    8,417
    113
    Huh? 3 weken quarantaine?
    Is toch 10 dagen? En als je na 5 dagen negatief getest bent mag je toch uit quarantaine?

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Knutselen / Kleuren
    Kabouterpad lopen
    Thuisbioscoop maken
    Koekjes bakken
    Koken
    Speurtocht door of om huis
    Geocaching
    Spelletjes spelen
    Puzzelen
    Pindakettingen rijgen voor de vogels
    Hut bouwen in huis
    Spel parcours zetten
    Bingo

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is alleen zo als je als besmette in isolatie gaat. Als je dat niet doet, moten je huisgenoten wachten tot je klachtenvrij bent, dan nog 10 dagen in quarantaine. En als je dan de pech hebt dat in die 10 dagen nog iemand besmet raakt, begint de hele riedel opnieuw.

17. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,495
    8,417
    113
    Ja klopt!
    Maar ze schreef "corona hadden" dus ging ik er van uit dat de quarantaine dan al was in gegaan.

Liekje81 likes this.
  18. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Wij hebben twee weken kerstvakantie. Ik heb het niet drukker dan anders met school, maar ik vind deze weken ook oersaai. Wij gaan altijd op vakantie (eigenlijk elke vakantie) en hadden nu op de skiërs gestaan. Mijn man gaat elke dag wandelen, maar dat vind ik stom. Ik speel elke dag piano, heb nu 6 lessen gehad en nu bezig met ‘fur Elise’, retemoeilijk natuurlijk, maar anders zou ik alleen maar middagdutjes doen :D

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Voor gezinsleden is het 10 dagen nadat de besmette personen 24 uur klachtenvrij zijn. Aangezien wij beide besmet waren en sowieso isolatie hier geen optie was is het al minimaal 17 dagen, ik heb ietsje langer dan 7 dagen klachten gehad dus kwamen er nog 2 bij. Dan zit je op 19, dus is bijna 3 weken.
    Kinderen hadden vandaag een test kunnen doen, dat had ze 4 dagen gescheeld ofzo. Maar ze willen perse geen test (wat ik wel snap) dus die 4 dagen extra moet dan maar.

20. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,495
    8,417
    113
    Ah zo!
    Ik dacht dat je bedoelde, nadat jullie weer klachtenvrij waren :oops: niet helemaal goed gelezen ... Oeps!

Share This Page