Zwanger worden na coronabesmetting

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door DBoer, 1 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    823
    803
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal. Wij zijn inmiddels al flink wat maanden bezig met zwanger proberen te worden, waarvan ik ook al een keer een miskraam heb gehad in februari. Nu heb ik vandaag helaas positief getest op corona. Manlief test nog negatief, maar ik acht de kans heel groot dat hij het de komende dagen nog krijgt omdat ons huis niet geschikt is voor isolatie. Ik lees op internet veel verhalen dat corona bij de man het sperma maandenlang kan aantasten en dat ze het daarom zelfs afraden om zwanger proberen te worden voor een paar maanden?! Ik wordt er behoorlijk gestresst van in ieder geval. Ik ben echt zo bang dat dit onze kansen de komende maanden kansloos maakt, of dat mocht het wel lukken de kans op miskraam groot is i.v.m. dna schade aan de spermacellen?

Zijn hier ook mensen die binnen enkele maanden na een coronabesmetting (bij de man) gewoon zwanger zijn geraakt? Of heeft het echt wel een paar maanden geduurt voordat het raak was?

2. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Beterschap!

Hier 3 keer zwanger geworden na corona besmetting bij m'n man.

M'n man heeft in het begin van de corona een besmetting gehad en vorig jaar februari weer en erg ziek geweest.

In juni gestopt met AC en direct zwanger.
    Helaas wel een miskraam bij 7+6. Daarna in december weer zwanger, en nu de 3e keer een goede zwangerschap van bijna 15 weken.

Dus het zwanger worden was na 2 keer corona geen probleem.

Hopelijk is het snel raak! ❤️

Hoe voel je je? Niet teveel klachten hoop ik?

DBoer vindt dit leuk.
  3. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    823
    803
    93
    Vrouw
    Besankt voor je reactie, wat fijn om een positief bericht te lezen! Ik maag me er echt zo druk over, kan echt wel janken. Wel heel naar van je eerdere miskramen zeg:(.

Heb pas sinds een paar uren klachten ontwikkeld eigenlijk, wat gevoelige darmen en pijn bij mijn longen. Nog geen koorts ofzo tot nu toe. Hopelijk blijven mijn klachten licht!

4. annesmit

annesmit Actief lid

28 dec 2020
    381
    386
    63
    Vrouw
    Veluwe
    Hier in maart covid (allebei) en begin april een positieve test :roflmao:. Helaas wel een miskraam, maar zwanger worden op zich was dus geen probleem.

DBoer vindt dit leuk.
  5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Wij hadden februari corona, maart miskraam (vermoedelijk door corona), april niks, mei zwanger. Dus nog wel relatief snel raak na de besmetting. Moet nog zien of het helemaal goed gaat en blijft gaan natuurlijk, maar daar lijkt het wel op :)

DBoer vindt dit leuk.
  6. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Bij mij is het ietsje anders, ik testte positief toen ik 4 weken zwanger was. Ik was dus al zwanger, maar heb geen miskraam gekregen! Toen ik ergens in de 20 weken zwanger was testte ik nog een keer positief. 2x corona gehad in de zwangerschap en gelukkig ligt er nu een mooi meisje naast mij te slapen.

DBoer vindt dit leuk.
  7. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    823
    803
    93
    Vrouw
    Jeetje, 2 keer zo snel achter elkaar en dan ook nog tijdens de zwangerschap, dat lijkt me niet makkelijk!

8. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    De eerste keer was waarschijnlijk de delta variant nog. Was toen wel heel benauwd voor een week of 3, maar niet super ziek.. naderhand ook geen last gehad van extreme vermoeidheid zoals veel mensen. De 2e keer was de omikron variant waarschijnlijk en hier was ik 1 dag licht grieperig van.. en daarna ook nergens geen last meer van.
    Vond de 1e keer die benauwdheid wel rot, want werd er 's nachts wakker van dat ik niet normaal kon ademen.. maar heb dit ook wel eens gehad zonder corona, dus was me niet geheel onbekend. Wij hebben een saturatiemeter en mijn saturatie was constant goed dus maakte me verder geen zorgen.

9. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Hier enkele dagen voor m’n positieve zwangerschapstest een positieve covidtest, maar ook geen miskraam gehad. Helaas nu weer Corona. Een vriend had trouwens zonder erg ziek te zijn wel tijdelijk een duidelijke afname van de zaadkwaliteit maar dat was 2 maanden later gelukkig weer ok! Dus uit de buurt van je vriend blijven maar tot je hem niet meer kunt besmetten;)

10. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Wij proberen op het moment niet om zwanger te worden. Wou je toch even succes wensen!

Niet schrikken als je cyclus wat ontregeld raakt. Hier was het 3 maanden anders dan anders na corona (omikron). Nu weer normaal.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier inmiddels bijna een jaar bezig. Vorig jaar januari corona gehad, maar toen was ik nog aan de pil. In maart corona gehad, cyclus erna was bijna een week langer als andere. Cyclus erna zwanger maar vmk, inmiddels weer een paar rondes verder, tot nu toe zonder zwangerschap helaas. Ik twijfel ook wel eens of en welke invloed corona op je vruchtbaarheid kan hebben. Van de eerste 2 was ik binnen het half jaar zwanger.

12. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik weet niet of er een verband is. Bij ons heb ik geen verschil gemerkt. Sterker nog, ik heb 3 miskramen gehad de afgelopen tijd (vóór coronabesmetting). In januari hadden we allebei corona en in maart ben ik weer zwanger geraakt. Nu voor de eerste keer eindelijk een goede zwangerschap... Bij ons heb ik niets aparts gemerkt, ook niet aan mijn eigen cyclus.

13. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik werd de eerste 3 rondes zwanger. 2 keer een biochemische zwangerschap en de 3e keer een miskraam met curettage begin februari. Begin maart kregen we beide corona. In maart en april werd ik niet zwanger. In mei wel. Omdat ik elke keer zwanger werd denk ik wel dat de curettage en corona effect hebben gehad. Alleen niet al te lang gelukkig.

14. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Dit gaat niet alleen over Corona maar überhaupt over een heftige (virus) infectie. Zou persoonlijk niet weten waarom je zou moeten wachten hoor! Hier 2x zwanger na een coronainfectie waarvan 1x een ZOL maar dat hangt daar niet mee samen.

15. Matala

Matala Lid

4 jul 2018
    69
    80
    18
    Vrouw
    hi! Ik maak me momenteel om precies hetzelfde druk als jij. Zelf nu Corona, ziek geworden vlak na ovulatie, vriend vooralsnog niks maar lijkt me lastig te voorkomen… Maar zie ik nu dat je uiteindelijk juist die cyclus zwanger bent geworden? gefeliciteerd! Is je man uiteindelijk nog ziek geworden?

16. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    823
    803
    93
    Vrouw
    Ja dat klopt inderdaad, bijzonder he dat het juist deze cyclus raak is geweest! Kan er nog steeds niet helemaal bij haha. Mijn man is wonder boven wonder uiteindelijk niet ziek geworden. Jij beterschap en hopelijk zijn je klachten mild!

17. Matala

Matala Lid

4 jul 2018
    69
    80
    18
    Vrouw
    Dankjewel! Heel geruststellend dit :) ben hee blij voor je! Geniet ervan <3

DBoer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina