Zit er even door heen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lizzie84, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Hallo dames,

ik moet even mijn verhaal kwijt.

Op het moment zit ik er even helemaal door heen. Ik heb een nieuwe functie binnen de woonvoorziening waar ik werk. Een grote omschakeling wat natuurlijk ook veel energie kost. Wel ben ik nu meer thuis. Promotie gemaakt dus ben minder gaan werken. Draai slaapdiensten dus de uren tikken mooi aan.
    Onze dochter hoeft minder naar de oppas dus lekker veel bij mama. Leuk maar ook erg vermoeiend. Als papa thuis komt is het even spelen maar het badderen, eten geven etc, mag mama doen want papa heeft de hele dag gewerkt. Ja en mama heeft de hele dag met 2 vingers in haar neus gezeten :rolleyes: . Mannen lijken niet te snappen dat zijn was wordt gedaan, boodschappen, koken, schoon huis, schoon bed, administratie en ga zo maar door. Doe het met alle liefde en klaag ( bijna) nooit maar af en toe een complimentje zou niet verkeerd zijn.

Het is echt wel dat mijn man leuke dingen doet met zijn dochter, of helpt in het huishouden ( lees de stofzuiger er door heen slingeren) maar echt zien wat ik zoal doe.

Ik ben na een dag thuis helemaal kapot. Zeker na een slaapdienst ( nou ja slapen). Dan s'avonds in bed wordt er ook nog vanalles verwacht. Leuk maar slapen is nog leuker. Vaak wel zin in de weekenden. Allemaal wat meer ontspannen er moet niet zo veel, makkelijke eten en de was is weg en het huis schoon. Nou zegt hij vanmorgen, wat denk je na een week geen sex, nu moet het maar weer. En toen kwamen de tranen.

Ik loop de heletijd iedereen maar te plezieren, hier een visite, daar even heen. Maar is er iemand die eens iets voor mij doet. Commentaar en gezeur. Is het enige wat ik krijg.
    Misschien is dit alleen mijn gevoel, maar ik krijg steeds meer het idee dat ik vecht voor sociale contacten, vlieg de heledag overal heen, om vervolgens nooit eens te horen, kom gauw bij jullie.

PFFF dat lucht op. Zij dit nou hormonen of ....

Lizzie.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Lieve Lizzie, doe het gewoon eens niet. Laat dat huishoudelijke werk nu gewoon eens een dag of twee liggen. Dan ziet je man vanzelf wel dat het een troep wordt en dat er zonder jou dus een puinhoop zou ontstaan. Laat het hem maar eens leren. Was zijn kleren niet, maak zijn eten niet (ga maar chinees halen schat) en blijf lekker met je dochter heel de dag in pyjama zitten en lekker spelen saampies. De wereld stort niet in als jij een keer rust wil. Jij hebt net zo goed als hij recht op quality time met die kleine meid, maar je rent je de longen uit je lijf. Zo wordt je er als moeder en vrouw niet leuker op. Denk eerst aan jezelf en zorg goed voor jezelf, dan pas kun je leuk en goed zijn voor een ander! Sterkte meid.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik sluit me volledig bij vlinder aan!
    En je mang trouwens je vriend wel eens goed zeggen waar het op staat! Een beetje (boel) meer begrip van zijn kant uit mag ook wel!

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hahaha herkenbare situatie! Die mannen hebben het maar zwaar maar jij als vrouw heb ook een fulltime baan en bent in principe nooit vrij, waar een man wel lekker op zijn vrije zondag gaat vissen en jij met je kids alsnog thuis zit en ze de hele dag moet entertainen!

En inderdaad dan verwacht de halve familie ook nog dat je eens bij ze langs komt, terwijl jij je longen uit je lijf loopt! Of ze staan ineens bij jou op de stoep en blijven tot half 2 hangen terwijl jij snakt naar je bed :(

Ik heb eens geprobeerd om niets te doen in huis zoals vlinder zei maar toen kreeg ik het commentaar dat ik nooit wat deed in huis en het liet verslonzen! Ja ik heb menig maal een discussie hierover gehad en nu eindelijk ziet hij in dat ik het toch ook best zwaar heb! Ik heb gewoon elke keer wanneer hij er iets over zei goed boos gereageerd! Heb zelfs een keer 1 dag niet tegen hem gepraat :oops: maar hij begreep het wel uiteindelijk!

Hoop dat die van jou het ook gauw inziet!

5. lizzie84

zoals Sassa zegt,

Ben je druk met bijv. het huishouden zeggen mensen laat toch lekker en is het een zooitje zeggen mensen wat een troep hier ( al zal dat hier nog wel mee vallen ;) )

Mensen snappen niet dat je met een kind niet de nacht kunt doorhalen, morgen weer een dag en die begint vaak vroeg.

En wat manlief betreft, volgens mij snappen ze het gewoon ook niet, en het is echt een schat die zijn best doet maar hoeveel het is heeft hij geen idee van.

Niet koken en de de was laten staan kan ik niet en dat hoeft ook niet maar iets meer begrip zou fijn zijn.

Het lucht in iedergeval op!

6. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Heeeeel herkenbaar! Wij hebben een eigen zaak en manlief is altijd heel druk. Ook op zaterdag! Ik werk 12 uur (volgens manlief maar 12 uur!) en heb daarnaast de hele verzorging van onze kleine meid, 2 honden, papegaai, vissen en huishouden. Hiervoor is weinig begrip als ik ook eens moe ben en geen zin heb in iets! In het weekend wil hij uitslapen, maar wanneer mag ik eens uitslapen? Jij kan de hele week uitslapen zegt hij dan. Maar hij weet niet dat ik helemaal niet kan uitlslapen omdat de kleine al vroeg wakker is. Het zijn gewoon mannen, ze begrijpen het echt niet (of willen het niet begrijpen) :rolleyes: !

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Plan een lang weekend weg met vriendinnen...... geloof me, als je terugkomt is alles anders ! ;)

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Ja das een goeie, dan weet hij ook ineens wat jij normaal gesproken allemaal doet!

Mijn man werkt in ploegen en is dus relatief gezien vaak overdag thuis. En neemt dan de zorg over van onze kleine. Ik heb gemopper gehoord tijdens mijn verlof (toen ik dus de zorg voor onze zoon op me nam) Maar toen ik weer ging werken moest hij ook een deel doen. Toen zei hij ineens: Nu begrijp ik waarom je soms er gewoon niet aan toe kwam om het huishouden te doen! Je bent ook de hele dag bezig met hem (zeker als hij zijn dag niet heeft ;) )

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier ook een man met ploegendienst en dus een papa die 2 dagdelen per week alleen is met Tijn omdat mama werkt. Het scheelt oppasuren en ik vind dat papa daardoor heel goed begrijpt hoe het is om met een indjes alleen te zijn. dat het niet lui lekker land is, en je alle tijd van de wereld heb omdat je maar 20 uur werkt.

Misschien dus een tip: Laat manlief eens een dagje met de kleine alleen! En dan wel gewoon het ritme van de kleine aan laten houden en niet 1 feest ervan maken(hebben mannen wel eens aan handje van), want dat kan jij ook niet elke dag. Zo ziet hij wat voor energie zo een dag kost en het net zo hard werken is als werken! Ook de klusjes die jij normaal moet doen laten doen!

Tip2: Wij hebben de deal dat ik minsten 1 keer per maand echt iets zonder Tijn doe, met vriendinnen zeg maar. Of dat nu een avond of dagje is, bios, etentje, pretpark, shoppen. Die dag is van mij! Hier wordt ik altijd helemaal vrolijk van! En dan kan ik er weer tegenaan. Mama heeft ook tijd voor zichzelf nodig!

Sterkte, en denk ook aan jezelf he!

kus miek

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Klinkt heel bekend in de oren!

Vaak is het hier dat ik zo'n opmerking krijg als Joris heel veel aandacht heeft gevraagd op een dag. Dan ben ik vrij als vriendlief thuis is en ik heel even mijn handen vrij heb. Maar als ik maar 1 ding vraag, eventjes de luier, of hem eventjes bezighouden komt de opmerking: Ik heb de hele dag gewerkt! Ja en ik dan?

Heb al zovaak een discussie gehad, dan komen argumenten als: maar jij kan leuke dingen doen overdag, dan moet ik werken (ja weggaan om Joris een plezier te doen, vaak even naar de diertjes of iets dergelijks) Jij kan 's middags nog even gaan liggen als Joris in bed ligt (en het huishouden dan?)

En dan het uitslapen :rolleyes: Vriend: ik werk de hele week hard, moet al vaak erg vroeg opstaan, en dan slaapt meneer gewoon "uit" tot een uur of 2, tja dat noem ik geen uitslapen :rolleyes: En ik maar elke ochtend vroeg eruit voor Joris!

Doe het supergraag hoor voor Joris, begrijp me niet verkeerd. Maar een mamadagje tussendoor of alleen al langer in bed kunnen blijven liggen doet een mens al wonderen. Gewoon het idee dat ik even geen ontbijt hoef te maken, even Joris niet hoef aan te kleden en gewoon op kan staan, mezelf uitgebreid verzorgen en nog even niks te hoeven!

Zelfs een dagje ertussenuit zonder Joris zit er niet in, of ik moet Joris al wegbrengen naar mijn ouders of schoonouders... Als ik bij voorbaat al vraag moet vriendlief altijd of: extra werken, lang werken dus hij is dan moe en wilt uitslapen, of hij weet niet wat hij met Joris moet doen...

Zo kan ik nog wel ff doorgaan!

Hou ondanks alles heel veel van mijn vriend hoor! Het is een schat, maar soms :rolleyes:

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hihi Miranda, vergeleken Justin kan Joris wel degelijk uitslapen hoor ;) maar een kind 'vreet' energie.. Méér dan je werk.. (vind ik dan).

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Neem een hulp in de huishouding!
    Als je toch beiden een baan hebt, moet dat eraf kunnen nietwaar?
    Een of twee ochtenden per week doet al wonderen!

Maar vergeet niet te genieten van je kleintje door je zorgen! Ze zijn maar zo kort zo klein, en voor je het weet ben je vergeten te genieten...
    Dat zou jammer zijn!

13. lizzie84

bedankt voor al jullie reacties, nu een aantal uren verder Ie ik het al uit een heel ander perspectief.

Manlief doet best veel met de kleine als ik in de slaadienst zit is hij dus alleen vanaf dat hij uit zijn werk komt, en idem als ik in het weekend werk. Hij weet het dus best maar vergeet het soms :) .

De mama uurtjes heb ik gelukkig wel, een avondje of middag zonder de kleine meid vind ik dan ook heerlijk en geniet dan weer extra van haar.

Van de week vroeg ze meer aandacht dan normaal, slecht slapen dus dan lijkt het allemaal wat "groter" dan dat het werkelijk is.

Een hulp in de huishoudig kan er best af maar doe het liever zelf, moet ik daar ook nog rekening mee houden dat er 1 a 2 keer pw iemand langs komt om mijn spullen schoon te maken. umhhhhh nee hoor!

en wat miranda al zei, ik doe het super graag voor ons trutje maar soms ook gewoon even niet ;) .

14. lizzie84

@ patrouschka.

Een dag werken vreet i.d. minder energie!

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    oooh wat heb ik dan een moordvent, nooit te beroerd om even te helpen, zeker niet als het om lars gaat. hij maakt dagen van 12 of 13 uur (incl reizen) en geniet daarom van iedere minuut met lars.

16. lizzie84

fioontje dan mag je in je handje knijpen!

Volgens mij laat ik het overkomen dat ik een verschrikkelijke luie donder thuis heb zitten :oops: . Valt best mee hoor . Wel mijn vent :D !

17. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ooh dat valt wel mee hoor, maar ik heb persoonlijk liever dat mijn man wat met lars doet als dat hij stofzuigt :-D

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier werd het opeens allemaal helemaal anders toen mijn man ouderschapsverlof opnam op de donderdag als ik moest werken. meneer belde tig keer met mij of mijn moeder hoe alles moest en toen ik thuis kwam riep hij meteen 'ik snap nu wel dat je soms nergens aan toe komt!'

ook met een dubbel inkomen zat het er bij ons niet aan om een hulp te nemen, maar gelukkig kwam mijn mams af en toe even verlichting brengen ;)

dat werkte hier toch het beste. en tussendoor (ik zit nu volledig thuis, dus hij heeft zijn ouderschapsverlof weer ingeleverd, kunnen de uren goed gebruiken) af en toe even rammelen over hoe het ook al weer zat ;)

Deel Deze Pagina