Wie kan me een eenduidig antwoord geven: Wanneer moet je kind uit de maxi cosi? Als de bovenkant van het hoofd uit de maxi cosi komt? Zl heeft een helmpje en de bovenkant van zijn helm komt boven de maxi cosi uit, zonder helm is dat nog niet het geval. Moet hij er nu dan uit en naar een vervolgstoel (wordt trouwens een achterwaarts gerichte stoel) of kan hij nog even in de maxi cosi blijven zitten? Hoop dat jullie een antwoord hebben!
Als je voor een achterwaartsgerichte vervolgstoel kiest, mag hij daar in als de gordels recht over de schouders lopen of net onder de schouders uitkomen. Zolang de gordels nog boven zijn schouders uitkomen, is hij nog te klein. Hoe het zit met een helmpje weet ik eigenlijk niet. Ik zal het voor je navragen.
Kan best nu al je hem kan kantelen maar hij is nu 11 maanden hoef je niet al af te bouwen? Dat als je in de auto zit dat hij zonder helm mag? Rot dingen zijn het maar het resultaat mag er zijn.
We kiezen ervoor om hem zijn helm nog een maandje of 2 te laten dragen, omdat zijn hoofd zo erg is afgeplat. Het gaat al wel de goede kant op gelukkig!
absoluut overdoen. asl je een ongeluk zou krijgen vliegt de maxi cosie tegen de achterbank aan, als zijn hoofdje erboven uitkomt kan je wel raden wat voor klap er op dat hoofdje komt... met of zonder helmpje lijkt met dat niet echt heel fijn! ik snap de rede ook nooit zo dat ze tot de oren mogen uitsteken, dan is het nu van de mc toch weg bij een ongeluk of zie ik dat verkeerd??? fijn dat t wel goed gaat met t helmpje!
Thans voor je antwoord! We gaan binnenkort kijken naar een vervolgstoel en tot die tijd gaat het helmpje af in de maxi cosi. Zonder helmpje komt zijn hoofdje namelijk nog niet over de rand heen!
In de groep 0+ stoel mogen ze ook niet tot de oren over de rand komen! (In een groep 1 stoel wel, want deze staat minder schuin achterover waardoor kinderen minder ver omhoog schuiven bij een aanrijding.) Zodra de kruin er overheen komt, is het niet veilig meer in een groep 0+ stoeltje.
ohh oke, ben ik niet de enige die t weet. maar hoor het hier en elders toch vaak zeggen hoor! zo hebben ze mij ook de mc verkocht bij de prenatal. toen ik t zei van wat gebeurt er dan met t hoofd bij een aanrijding wisten ze niet goed wat te zeggen.
Helaas heeft de gemiddelde winkelverkoper geen kaas gegeten van de veiligheid van autostoelen. Erg triest.