maxi cosi voor- of achterin de auto?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Tuttie, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik zit te twijfelen om een easybase aan te schaffen voor in onze 2de auto.
    in de eerste auto hebben wij een familyfix aangeschaft maar die past niet in mijn auto (suzuki alto).
    nu had ik bedacht dat het misschien ook wel handig zou zijn om ons kindje straks op de bijrijderstoel te vervoeren want ik heb geen airbag voorin.
    nu las ik ergens dat dit gevaarlijk is? omdat je een easybase alleen voor een MC kan gebruiken vind ik het ergens ook nog wel zonde om er 119 euro voor uit te geven maar als dit het veiligst is dan is het natuurlijk geen probleem.
    en om zo de MC achterin te zetten in de gordels zie ik niet zitten omdat ik maar een 3deurs auto heb.
    wat is jullie advies?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik weet wel niet wat een easybase is..

Maar hier gewoon de maxi cosi op de voorstoel in de gordels...
    Wel de airbag uit ;)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Achterin is altijd veiliger, ook ivm dat je zelf gewoon afgeleid wordt door zo'n kleintje naast je. Het mag wel voorin, maar als het even kan zou ik de maxi cosi altijd achterin zetten.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dit dus. En dan nog met aanvulling dat als je de airbag uit (laat) zet(ten) de dealer geen garantie geeft hierop. Ik zou dus nooit en te nimmer mijn mc voorin zetten als er bij de bijrijdersstoel ook een airbag zit.

EDIT: Ik lees net dat jij (TS dus) geen airbag hebt voorin, dus mijn aanvulling is op jou dan niet van toepassing. Toch zou ik de mc altijd achterin zetten als dat kan.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.303
    2.583
    113
    achter de bestuurdersstoel is de veiligste plek. Je stuurt zelf van het gevaar af en je wordt idd minder afgeleid door de baby

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Laatst een artikel gelezen dat als je hem achterin zou zetten, achter de bestuurder, de kans op verwonding bij een ongeluk iets van 45% kleiner was dan dat je hem voorin zou zetten ( ook met airbag uit)

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    hier ook 3 deurs ( klein fordje ka), en hij gaat er nog makkelijker in dan in de station wagen van opa en oma.

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Easybase is erg handig ook in een driedeurs auto denk ik. Want je klikt de MC er gewoon in vast. En ook gebruik je hem alleen voor de MC daarna kan je ze vaak verkopen op MP. Ik ben erg blij dat ik er een gekocht heb voor de tweede (bij de eerste had ik geen auto)

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb voor 40 euro een easybase via marktplaats gekocht. een easybase is zowiezo veiliger dan de MC alleen in de gordels. in de gordels zal een MC bij een aanrijding nog een eind opwippen en met een easybase kan dit niet.

bij mij staat de MC voorin. ik kan zelf de airbag uitschakelen met de sleutel. achterin is het het veiligste maar ik vindt dit makkelijk.

sommige geven afleiding als reden om kind achterin te zetten, ik heb de MC om deze reden juist voorin staan. als kind voorin zit dan ben ik minder afgeleid dan als ze achterin staat. gewoon omdat ik er meer zicht op heb. als ze achterin staat dan zit ik continu te gluren wat ze doet. ze staat dan ook nog eens met de rug naar je toe dus nog minder zicht erop. ze hebben wel van die spiegels zodat je kleine via je eigen spiegel kan zien maar dat zijn ondingen en leid nog meer af. nu kijk je even met schuin oog naar de zijkant hoe kleine het doet en klaar.

10. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    mc staat hier achterin de auto(3deurs polo) en dan in de gordels uiteraard en ik ga altijd bij de kleine achterin zitten.

ik heb geen rijbewijs maar als ik alleen met de kleine op pad zou gaan met de auto dan gaat hij achterin denk ik ivm afleiden.

als we de auto van mijn schoonvader gebruiken (heeft geen gordels achterin) dan gaat de mc op de voorstoel.Maar mc op voorstoel moet airbag uitstaan.

11. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik had haar achterin want mijn airbag kan niet uit. Bij man zat ze voorin want die kan wel uit, is veel gezelliger :)
    We zijn nu over op de opvolgstoel, nu zit ze bij ons beiden achterin.

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

Bij ons stond zoonlief achterin, altijd bij ons kan de airbag niet uit,2 keer moest ik met de auto van mijn man naar de dokter daar moest hij voorin en ook geen airbag, ik vond het helemaal niets ging steeds zitten kijken en werd er erg onrustig van !

13. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik had ook een easybase en en die stond voorin......ik heb geen airbag daar. Kon zo ook makkelijker een speentje in doen of iets anders en dat deed ik alleen als ik ergens stil stond (voor stoplicht ofzo).
    Nu zit ze in een opvolgstoel dus nu zit ze achterin

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb Jelle in mijn vorige auto altijd op de voorstoel gehad in de MC. De gordels achterin waren te kort voor de MC, met het opvolg stoeltje paste het wel.

Maar zo'n easybase heb je toch niet persè nodig? Ik neem aan dat jouw MC ook gewoon met de gordels vast kan? Ik heb toendertijd getwijfeld of we er een aan zouden schaffen, maar uiteindelijk niet gedaan omdat we een uitlopend model van de MC (die dus niet op een easy base paste) gratis bij de kinderwagen kregen.

15. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    nou, omdat ik zo'n kleine auto heb en ook nog maar 3 deurs, is het mij teveel gedoe om elke keer met die gordels te klooien.
    dan kies ik liever voor een easybase waar ik hem in kan klikken.

Deel Deze Pagina