Nieuwe winterjas kopen of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Demia, 14 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demia

Demia Lid

12 mrt 2008
    56
    0
    0
    Zoals de titel al zegt ik twijfel of ik een nieuwe winterjas zal kopen.
    Mijn dochtertje, nu 7 maanden, heeft een winterjas in maatje 68. Nu begint die, na amper een maand, al echt te krap te worden. De mouwlengte is nog wel goed, maar ze zit er als een worstje in. Nu heb ik nog van mijn oudste een winterjas liggen in maat 80. Van deze jas zijn de mouwen 5 cm langer en de onderkant ongeveer 10. (het model van de jas is ook anders). Die is dus nog veel te groot. Nu twijfel ik of ik een 74 zal kopen. Die moet dan dus met lengtes precies tussen de 68 en 74 in vallen, anders heb ik er niks aan. En daar is ze dan misschien over een maand ook wel weer te groot voor. Dan vind ik het zonde van het geld.
    Wat zouden jullie doen? Wel of niet een nieuwe kopen?
    Mijn dochtertje is ongeveer 71-72 cm lang en weegt 8,5 kg.

2. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik zou gewoon even kijken in de uitverkoop. Kan nog koud zijn tot mrt 2013. Ze kan een groeispurt krijgen maar ook even sttilstaan, lastig dus!

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ik zou er gewoon 1 kopen hoor. Een te groot jasje is geen gezicht en bovendien ook minder warm. Inmiddels zijn er genoeg webwinkels met korting op winterjasjes. Dus lekker shoppen zou ik zeggen : )

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het ligt er aan hoe veel je buiten bent denk ik. Een jas die iets te groot is maakt in de wagen niet echt uit, mouwen kun je omslaan en je hebt vast een voetenzak. Maar als je gaat fietsen zou ik wel een goed passende jas/skipak kopen.

5. Demia

Demia Lid

12 mrt 2008
    56
    0
    0
    Ik bedoel dus een jas die precies tussen 68 en 80 in zit. (ik had 68 en 74 geschreven)

Op de fiets gaat ze nog niet, kan nog niet. Verder alleen aan met wandelen en in de auto. Het jasje maat 80 is wel echt lang, komt tot haar knieën.
    Het lastige van webwinkels is dat ik dus niet weet hoe hij valt. Valt ie kleiner, heb ik er niks aan. Valt ie te groot, dan kan ik net zo goed die 80 aan doen. Ik denk dat ik dan toch maar voor een nieuwe ga en dan maar hopen dat ie niet heel snel te klein is. Maar ja, één voordeel een winterjas in maat 80 heb ik al!

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
  7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik zou er een kopen. Ik zag ze bij prenatal en name it in de uitverkoop en primark is heel goedkoop. Echt 11 euro voor een winterjas....

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb ook voor even een jas moeten kopen. Bij de Zeeman gehaald en stond haar hartstikke leuk. Nu heeft ze een jas van Zara aan (maat 74) en die valt niet bijster groot, dus ik ben benieuwd hoe lang ze het hierin volhoudt.

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik heb gisteren een 'erbij' jasje gekocht bij de Henk voor 17,50.
    voordeel van dit jasje is dat wijde mouwen heeft waardoor mijn man hem ook makkelijk kan aantrekken;)

10. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik zou toch een nieuwe jas halen, een jas tot op de knie is wel erg groot en zal vast nie lekker zitten... Wibra, zeeman, hennes hebben ook leuke ergggg goedkope winterjassen met fleece.

11. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik zat met hetzelfde dilemma. Mijn dochter is iets ouder, maar wel even groot.
    Ik heb er wel voor gekozen om het jasje van 80 te laten dragen,
    de mouwen zijn omgeslagen en ze zit in een voetenzak dus warm zat lijkt me. Ikvond het zonde om een nieuwe jas tekopen omdat ze er zo weer uit groeien...

12. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog een leuk jasje in maat 74 met bijpassend mutsje te koop van noppies, wel paar mini vlekjes die je echt bijna niet ziet(heb er geprobeerd fotos van te maken maar is echt Zoeken), mayb interesse? Dan kan ik je de foto's sturen. Mag voor 12,- inclusief verzenden weg, koopje toch?

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik had bij de Zeeman een leuk jasje voor onze dochter met fleecevoering voor 9.99.
    Gewoon lekker een jasje erbij kopen.

14. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    @tuttie, das nog aardig duur voor de henk nu ze falliet zijn!!

ik zou een jasje maat 74 kopen. of misscien toch dat maatje 80 nemen maar vind t niet zo gek dat ze 68 niet meer past. zit toch een laag kleding onder de jas. hier heb ik een maatje groter genomen dan de kleding maat.

15. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou er ook 1 kopen. Nu heeft ze geen jasje wat goed past. Maar stel, die spuugt ze onder? Dan heb je ruim een dag geen jas, omdat het in de was zit.

voor een tientje ben je klaar bij de zeeman, ik heb wel slechtere aankopen gedaan...

Deel Deze Pagina