hihi, nee, laatst had ik mijn dochter in een grote auto op de achterbank, wow, wat een zee van ruimte, en wat zat ze ver! In onze auto zal het vast wel voorstoel schoppen worden
J. ging al best snel over naar een autostoel met ligstand.. met 8 maanden maar toen zat hij ook op het maximale gewicht van de maxicosi *groot kind..* Meeste kindjes kunnen er tussen 1 jaar en 1,5 jaar nog in.. Mijn auto zat hij al snel met zn benen tegen de passagiersstoel en die van mn man nog langgggg niet haha. Dus dat zegt idd niets
ja het is gewoon lastig als je kindjes veel te groot is voor hun leeeftijd,ik merk dat mijn kids het helemaal niet leuk vinden om erg groot te zijn.en het kost je handen vol geld. Zo zaten zij al met 1,5 jaar in een groep 2/3 stoel omdat ze al dik 18 kilo wogen en al 1m en 98 cm waren. Gewicht van een 4jarig kindje en lengte van een dik 3 jarige. Mijn middelste vind het echt niet leuk om altijd maar overschat te worden en commentaar te krijgen als hij stoeit met zijn leeftijdsgenoten,dan hoor je: zachtjes doen jij bent veel groter en ouder,dan zegt hij ik ben net 5 hoor! Tja ze geloven het vaak niet,want als je net 5 jaar ben hoor je niet in maat 140/46 te zitten en in schoenmaat 36 pfff. Zo ook met autostoel,hij is 1m36 en komt met zijn oren boven de mc rodi uit en kan niet verder omhoog,dat word op de stoelverhoger zitten. Kwa lengte zeggen ze tot 1m35 in een stoeltje verhoger,daarna is het niet meer verplicht maar kwa leeftijd is hij gewoon te jög dus hij moet van mij.
wij zijn nu aan het orienteren op een autostoel. Onze vent is nu 80 cm en 11,5 kg. Maar hij is erg breed op zijn schouders dus zit helemaal opgepropt in de maxicosi. En we gaan het echt niet nog 3 maand uitzingen met hem in de maxicosi autostoel. Dus we lijken nu wat te neigen naar de Cybex Pallas 2-fix
Ik had het over mezelf niet over anderen. Hier bedoelde ik dus mee dat dat schoppen tegen de voor stoel bij ons niet aan de orde is. Mijn excuus als mensen het kort door de bocht vinden overkomen want zo zit ik niet in mekaar.
Waarschijnlijk valt het wel mee hoor. De oudste 2 wogen 5 kilo (56 cm) bij de geboorte en zijn daarna (vooral de oudste) heel hard blijven groeien, maar toch heeft de oudste ruim 11 maanden in de maxi cosi gezeten hoor. Op een gegeven moment gaat die groei niet zo heel hard meer natuurlijk.