Mijn dochter is nu bijna 6 maanden en ik vroeg me af kan ik haar de thee en diksap al uit een tuitbeker laten drinken. Ze drinkt er nog niet zo veel van. En welke tuitbeker is dan geschikt??
Een goeie! Hier lukt het prima... Als ik de antilek eruithaal of een gewone beker neem. Zuigen aan een fles gaat ook, maar hoe haal je water uit een tuit met antilek?! Dat blijkt met acht maanden nog een brug te ver.
Hier geleerd uit de meest goedkope tuitbeker van de Hema. Dat is er dus eentje zonder antilek, waardoor het er vrij makkelijk uitloopt. Ze hebben alleen ook iets minder controle over hoeveel er tegelijkertijd uitkomt, dus hou een slab bij de hand Ken ook kindjes die het hebben geleerd uit een gewone beker en sommigen uit een rietjesbeker.
Ik heb de Nuby met de zachte tuit. Hier vanalles geprobeerd, kan een winkel beginnen en het duurde,wel een maand of 2 voor ze de truc door had. En nu al twee weken aan het oefenen met een rietjesbeker dat snapte ze meteen,al.
Ik heb deze van Mepal. Is antilek maar ze hoeven er niet zo hard aan te zuigen. Hij is in verschillende kleuren verkrijgbaar en oa bij de Blokker.
Hier heeft de tuitbeker nooit gewerkt en heeft ze leren drinken uit een rietjesbeker. Zonder anti lek.
Wij hebben het hele tuitbeker-verhaal gewoon overgeslagen. Aan een tuitbeker moeten ze nog steeds zuigen, net als bij een fles. Ik zag er dus gewoon geen meerwaarde in. Ik snap sowieso die tuitbekers niet helemaal. Volgens mij is dat meer omdat volwassenen op een gegeven moment een flesje ne meer vinden 'passen' ofzo en daarom over gaan naar iets met een andere vorm. Maar voor de drinktechniek van het kind verandert er niks. Wij zijn dus meteen met een open beker gaan oefenen.
Hier vanaf 6 maanden geoefend met een gewone beker en met 8 maanden een rietjesbeker. Tuitbeker snapte ze pas na 1 jaar. Rietjesbeker vond ik wel makkelijk omdat ze hier zo'n beetje de hele dag door drinkt en een gewone beker vaak omgekiept werd. Hier aan tafel dus een gewone beker en voor tussendoor een rietjesbeker met water.
Een gewone beker is toch veel moeilijker dan een tuitbeker lijkt mij? Maar ik zal het eens gaan proberen, kijken wat hier goed werkt.
Hier is ze bij 11 maanden pas goed gaan drinken uit een tuitbeker (antilek van Nuby)... En snel na haar eerste verjaardag de rietjesbeker geïntroduceerd (HEMA). Daar drinkt ze nou gedurende de dag nog water uit en inderdaad aan tafel uit een gewone beker! Hier ging er bij 6 maanden nog niets anders in dan melk en alleen uit de fles. Diksap sowieso pas vanaf 1,5 of zo gaan geven, daarvoor was het melk en water.
Het drinken uit een gewone beker is op zich makkelijker. Tenminste: wat de mond betreft. Het 'probleem' zit hem vaak in de handjes. Het is nog (te) lastig voor jonge kindjes om de beker naar hun mond te brengen of terug op tafel te zetten zonder te knoeien. In het begin heb ik de beker vastgehouden en onze zoon laten drinken. Na een tijdje hielden we de beker samen vast, tot hij het alleen kon. En neem kunnen niet te letterlijk, want ze knoeien. Vaak. In het begin gebruikten we de beker alleen als we aan tafel zaten. (Dus drie keer per dag.) En we lieten hem soms een slokje drinken nemen uit onze eigen beker of glas. (Onder begeleiding, natuurlijk. En alleen als er iets in zat wat geschikt voor hem was.) Verder gebruikten we ook nog veel de fles. Naar de gastouder gaf ik in het begin ook alleen flesjes mee, tot het wat beter ging. Op een gegeven moment heb ik een 360 graden beker gekocht. (Even op googlen.) Die gebruiken we nu nog wel, bijvoorbeeld onderweg. Verder drinkt hij alleen nog maar uit een open beker.
Ik heb ook de nuby anti lek tuit beker maar hier word alleen maar op die tuit geknabbeld! Water of roosvicee/diksap geef ik daarom uit een gewone beker maar hij drinkt er erg weinig van, ook uit z'n fles wil hij het nog niet. Wat voor soort rietjesbeker hebben jullie dan? En daar moeten ze ook aan zuigen natuurlijk net als bij de fles en de tuit beker.
De rietjesbeker van de HEMA is het makkelijkst vind ik... (en het goedkoopst!) Ze hebben hem in het rose en blauw... Even op de site kijken! Dit is/ was overigens onze (eerste) tuitbeker: (zachte tuit, hele bovenkant is eigenlijk zacht...)
ik ben even aan het meelezen...vanaf wanneer moet je je kindje uit een gewone beker laten drinken??? Lucas krijgt alles nog gewoon uit de fles en krijgt verder nog geen water of zo...moet dat al wel dan? Of maakt dat niet zoveel uit?
Ik laat mijn zoontje nu al afentoe uit een tuitbeker drinken, maar meer omdat hij het heel erg leuk vind. Ik doe er gewoon water in en dat vindt hij heerlijk Dus ben ook niet van plan te beginnen met diksap of iets dergelijks. Ik heb van die antilek tuitbekers van tommee tippee, ze lekken niet en je hoeft ook niet hard te zuigen.
Lijkt me prima! (maar kan zijn dat je zoon er anders over denkt ) Hier hebben we veel soorten geprobeerd voordat ze ergens uit dronk.. Denk dat de nuby met zachte tuit het meeste lijkt op een flessenspeen (en dat het op Tenerife zo warm was dat ze toch wel meer dorst had en dus water ging drinken, haha!)... Ip kun je daar mee beginnen te oefenen, maar leg er niet te veel druk op want het hoeft nog niet persé! Uit de gewone beker kan ze hier nu echt goed zelf drinken, zijn we ongeveer 3 maanden geleden of zo een beetje mee begonnen. Daarvoor en nu nog steeds ook water uit de rietjesbeker.
Hier begonnen met zachte tuitbeker van de hema, rond 8 maanden, had ze snel door. Nu ook een harde tuitbeker en oefenen met gewone beker. Ze vindt het ook fantastisch om slokjes uit onze bekers te drinken, doen we vaak met het ontbijt, melk of thee. Die tuitbeker is naar mijn mening wel anders dan een fles trouwens, vooral voor de mondspieren.
Hier drinkt ze melk nog uit de borst en smiddags uit een flesje (gaat ze vaak nog lekker liggen in de wipper of op een kleed, is echt even haar relax momentje) en de rest uit een rietjes beker. Vanaf een maand of 8 geregeld een keer rietjes beker geprobeerd maar dan werd ze vaak al snel boos dat er niets kwam dus dan gaf ik gewoon weer een flesje. Vorige maand had ze het ineens door. Vanaf nu dus enkel nog de melkflessen. Geregeld oefenen we al een keer op een echte beker maar die hou ik nog vast. Heb er niet zo'n haast mee zeg ik eerlijk. Ben niet zo bang dat ze het niet kan als ze straks naar school gaat
Laat je niet gek maken hè ! Als je nog maar vijf maandjes oud bent hoef je nog helemaal niks. Lekker melk en lekker een flesje en lekker van genieten... Wanneer vast eten redelijk gewend is en je langzaam de flessen gaat afbouwen is het vroeg genoeg voor water en tuitbekers enzo! Komt goed, alles op zijn tijd.