dubio wel of niet vertellen aan vriend in het buitenland

Discussion in 'De lounge' started by suuske25, Nov 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suuske25

suuske25 Actief lid

Nov 22, 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

ik ben nieuw hier maar heb onlangs al een topic geplaatst bij ovulatietesten/zwangerschapstesten. ik zit momenteel met iets in mn maag :)

ik heb sinds dit jaar een vriend, een turkse jongen, hij woont in turkije. hij heeft een super leuk en goed leven daar en hij is echt een lieve schat. ik ben dit jaar een paar keer dus daar geweest en we zijn enorm close geworden, we hebben echt een klik. normaal praten we erg veel via msn, facebook ed en we kunnen ook alles bij elkaar kwijt. de laatste tijd spreek ik hem iets minder wat erg jammer is en dat mis ik echt. hij heeft het momenteel weer erg druk met zijn studie en examens en ik hier hetzelfde met mij werk enzo. we lopen elkaar dus vaak mis als we online zijn :(

ik ben dus van plan vanaf volgend jaar april daar naar toe te gaan voor een half jaar, wonen en werken. voor de evaring zowiezo, omdat ik dat al heel lang wil, maar ook om hem beter te leren kennen en onze relatie een kans te geven. want deze afstand breekt echt op. gewoon omdat je afhankelijk bent van internet en telefoon, je kunt elkaar niet eventjes zien. dat brengt soms irritaties en verwarringen. en iedereen heeft toch zn eigen leven, hij daar en ik hier. en ik weet gewoon dat als ik daar niet heen ga en we elkaar maar af en toe zien per jaar, tja je groeit niet echt naar elkaar toe, dat een relatie dan bijna onmogelijk is. je moet ook realistisch blijven.

maar nu ben ik dus overtijd. wat voor mij doen ff stress brengt omdat ik altijd regelmatig ben, tussen de 24 en 27 dagen ongeveer. ik heb al getest maar negatief....maar goed wil niet altijd iets zeggen lees ik hier dus overal ;) ik heb nu wat vage krampjes maar meer ook niet. ik heb wel rond mijn 18e dag 2 dagen lang donkere afscheiding gehad en krampen. nog nooit gehad! maar thats it! wat al heel raar is want normaal krijg ik dat als mijn ongi komt! dus al met al zit ik daar dus heel erg mee....ik zit nu op dag 30, wat misschien een normale cyclus kan zijn en een lichaam is ook maar een lichaam maar toch...

aan de ene kant wil ik dat met hem delen maar aan de andere kant denk ik: nee moet hem niet onnodig lastig vallen met dit, misschien is er wel gewoon niks! ook omdat hij nu wel andere dingen aan zijn hoofd heeft en omdat ik hem dus al niet zo vaak spreek. en toch voelt t raar...juist omdat we alles delen! hij is gewoon zo mn maatje... ik weet het gewoon even niet meer...

zijn er meiden met ook een vriend in het buitenland of vergelijkbare situaties of je het je vriend wel of niet moet vertellen...
    of je mening wilt geven wat jij zou doen.. vind het gewoon fijn om hier met meiden over te praten :)

2. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    1,199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    je zegt dat je hem de laatste tijd neit meer spreekt, maar moet je niet 2 weken ongeveer geleden nog samen met hem zijn geweest om zwanger te kunnen zijn?
    of bedoel je dat je hem moet vertellen dat je zwanger bent van een ander? dat is niet helemaal duidelijk....

3. suuske25

suuske25 Actief lid

Nov 22, 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Nee ik ben net 2 weken terug van mijn vakantie daar. Ben 1,5 week lang bij hem geweest :)

Zijn school is onlangs weer gestart waardoor hij de afgelopen 2 weken ontzetten druk is en dat ik hem dus vanaf de vakantie maar weinig spreek ;)

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dat dacht ik dus ook

je bent maanden niet meer bij hem geweest, maar denkt nu zwanger te zijn omdat je iets overtijd bent, dan zou je toch ook 2 weken geleden seks met hem gehad moeten hebben

en niet aanvallend bedoeld, maar jullie hebben elkaar een tijd erg weinig gesproken via tel/computer, is dat niet vreemd als je een relatie hebt en verliefd bent en zover uit elkaar woont?

5. suuske25

suuske25 Actief lid

Nov 22, 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    zie mijn bovenstaande reactie ;)

6. SeaShell

In dat geval zou ik sowieso eerst testen, dadelijk ben je niet zwanger en is er een hoop drukte om niks geweest

of je moet willen testen hoe hij zou reageren als je verteld dat je mogelijk zwanger bent, anders zou ik gewoon morgen ff langs de Kruidvat rijden en een test halen, zo gepiept :) anders blijf je je toch maar afvragen of je nou wel of niet zwanger bent, alleen een test kan dat bevestigen/ontkrachten

7. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik zou even afwachten wat er gaat komen, je menstruatie of je posi test. ik persoonlijk zou nu nog niets zeggen

8. SeaShell

Lees ook dat je test negatief is, in dat geval zou ik sowieso nog even afwachten, en anders over een paar dagen opnieuw testen. Menstruatie kan bijv ook laat zijn door oa stress of andere oorzaken dan een zwangerschap

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik zou het wel vertellen.
    Als ik het niet verkeerd heb, lees ik dat je 2 jaar geleden al gestopt bent met de pil. Ik neem aan dat hij hiervan op de hoogte is en jullie weten wat de consuquenties zijn van sex hebben. Dus ja, ik zou het wel zeggen. Want als iets voor de hand liggend is, is het wel dat je zwanger raakt zonder gebruik van de pil. Waarom zou jij alleen hierom moeten stressen als je samen in een relatie zit?

Maar ik lees ook dat je al een test hebt gedaan. Wil je het heel graag?
    Kan best zijn dat het gewoon stress is en je lichaam je voor de gek houdt.

10. lautje1980

lautje1980 Actief lid

May 2, 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    ik zal zelf nog heel even wachten.
    maar als je menstruatie nog langer wegblijft dan wel vertellen.
    t kan best dat ook al heb je altijd regelmatige menstruatie dat t toch een keer langer duurt.

succes.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik snap het niet zo goed. Je lijkt bang te zijn zwanger te zijn, maar lees nu dat je al een tijd getopt bent met de pil. Onder je berichtjes zie ik ook een banner staan.....misschien toch de bedoeling? Wat ik echter wel vreemd vind is als je twee weken terug bent jullie weinig contact hebben. Na anderhalve week samen zouden jullie juist closer moeten zijn naar mijn idee.

12. suuske25

suuske25 Actief lid

Nov 22, 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    ja had idd al getest en was negatief, maar goed was op mijn NOD dag. ik wacht inderdaad ook af tot volgende week om te kijken of mijn ongi nog komt maar omdat ik al 2 jaar lang regelmatige menstruates heb zonder pil vind ik dit gewoon een beetje raar. vooral omdat ik rond mijn 18e dag 2 dagen lang hele donkere afscheiding had, bijna zwart soms en daarna helemaal niks meer.

en ja wil wel graag zwanger worden hoor en hij zou dat ook wel willen maar omdat we nu nog niet bij elkaar wonen en alles gaat t moeilijk enzo...en we willen elkaar natuurlijk ook eerst beter leren kennen.dus ben er niet echt vaak mee bezig dat ik perse zwanger wil worden.

en ja we vrijen altijd met condoom. nooit problemen mee gehad tot afgelopen vakantie dus, tot 2 keer toe. maar misschien is het wel beter om zelf eerst zekerheid te hebben. maar goed ik mis gewoon dat ik dit kan bespreken met hem eigenlijk...

13. suuske25

suuske25 Actief lid

Nov 22, 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    we zijn ook close geworden..elke vakantie worden we ook closer. maar omdat de scholen enzo daar weer zijn begonnen (die beginnen daar later dan hier na de zomer) is hij gewoon heel druk waardoor ons contact minder is en ik hier gewoon van baal.

en doordat ik ook werk we elkaar dus vaak mislopen op msn enzo. dit vind hij ook heel jammer maar het is niet anders.

en ik was gestopt met de pil omdat het allemaal daar niet zo lekker mee liep en mijn vorige relatie ook over was. ik heb mijn vriend pas dit jaar leren kennen. en door alle drukte enzo heb ik nog nie over de juiste anticonceptie nagedacht.

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Maar waarom doe je dat dan niet?
    Als je een relatie en sex hebt, is het toch normaal om dit te bespreken?
    Stel dat je zwanger bent, moet je het hem ook ineens voor de voeten gooien. En als je niet zwanger bent ga je het waarschijnlijk ook wel vertellen dat je even op hete kolen zat.
    Dus waarom niet gewoon een normaal onderwerp bespreken? Het is geen one night stand of iets dergelijks..

15. suuske25

suuske25 Actief lid

Nov 22, 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    nee dat klopt maar wil hem ook niet onnodig ongerust maken in zijn examens op dit moment..vind het ook belangrijk dat hij deze 2 weken goed doorkomt, hij heeft het er al enorm zwaar mee.

zou het liefst het wel bespreekbaar maken maar ja ik weet t ook niet.

16. Kit

Kit Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,132
    0
    36
    ZZP'er
    Ik begrijp er helemaal niets van.

Het lijkt alsof je harder op een zwangerschap hoopt dan dat je laat blijken.
    Dat jullie geen anticonceptie gebruiken betekent sowieso een kans op een zwangerschap, een kindje. Niet over anticonceptie nadenken vind ik wel een beetje naief, vind je niet?
    Je wilt hem niet lastigvallen want hij zit in zijn examenperiode? Je hebt een negatieve test, dus snap niet zo goed waarmee je hem lastig zou moeten vallen?
    Ben je teleurgesteld dat het niet zo is en wil je dit met hem delen?

17. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Heeft hij nu dan al examens als hij net bwgonnen is? Ik zou open kaart spelen.....

18. suuske25

suuske25 Actief lid

Nov 22, 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    ja heb wel een negatieve test maar dat wil blijkbaar niet altijd iets zeggen, aan sommige verhalen te lezen hier.

en ja hopen is een groot woord. het is welkom hor, maar dan wordt het passen en meten....en heb het er met hem ook niet over gehad: van stel dat ik zwanger zou raken dus weet begod niet hoe hij hierop zou kunnen reageren eigenlijk.

en ja hij heeft al examens, weet ook niet waarom nu al maar blijkbaar is het turks onderwijs net iets anders dan hier. en hij zegt wel examens maar kunnen net zo goed gewoon soort proefwerken zijn, we zijn er niet heeeel diep op in gegaan maar het was wel heel belangrijk volgens hem

19. SeaShell

Hebben jullie het niet over zwanger worden gehad dan?je gebruikt geen pil en geen condoom, dan moet hij toch ook weten dat de kans groot is dat je een keer zwanger word

jullie hebben pas sinds dit jaar iets zei je? Hoeveel weken in totaal heb je hem dan in dit jaar gezien?

Persoonlijk vind ik het erg vroeg om aan zwanger worden te denkn. Jullie moeten elkaar nog leren kennen en close worden zeg je, jullie spreken elkaar nu nauwelijks, en toch vrijen jullie zonder condoom zonder het over zwanger worden te hebben of begrijp ik het verkeerd?
    Het gaat me verder niks aan, maar ik zou er niet voor kiezen, jullie kennen elkaar nauwelijks en pas enkele weken van jullie relatie in real life hebt gezien
    En als je nu zwanger bent, wat zou hij er van vinden?

20. suuske25

suuske25 Actief lid

Nov 22, 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    nee we hebben wel condoom gebruikt, altijd. alleen de laatste vakantie was er helaas wat misgegaan..

Share This Page