Heb 2 werkgevers??

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door RM 2011, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RM 2011

RM 2011 Lid

15 mei 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste UWV webcareteam,

Ik heb 2 werkgevers waarvan ik bij de ene werkgever me ziek heb gemeld sinds 2 weken ivm bekkenklachten. Bij de andere werkgever werk ik maar paar uur per week en is geen zwaar werk.

Maar wat ik nu zou willen weten, als ik me straks wanneer het echt niet meer gaat en me ook bij de andere werkgever waar ik paar uur werk ook ziek meld. krijg ik daar van toch ook een ziektewet uitkering of heb ik daar geen recht op. Of is het zo dat ik van biede werkgevers een ziektewet uitkering krijg? Hoe word dit berekend?

Hoor graag van u,

Met vriendelijke groet,

RM 2011

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste RM2011,

Als je moet ziek melden omdat je door zwangerschapsklachten niet meer kunt werken, vraagt je werkgever een Ziektewet-uitkering voor je aan bij UWV.

Het maakt hierbij niet uit als er meerdere ziekmeldingen zijn van verschillende werkgevers. Voor elke ziekmelding wordt het recht beoordeeld. In jouw geval zullen er dan dus 2 Ziektewet-uitkering ontstaan.

De hoogte van de uitkeringen worden berekend over je inkomen van één jaar voor je eerste ziektedag. In jouw geval gaat het dan om de verdiensten die je bij de werkgever hebt gehad waarvan de ziekmelding is ontvangen.

Actuele informatie over ziek door zwangerschap vind je op deze pagina.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina