Wanneer uitbetaling wazo?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Niicci, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hoi,

Ik ben per 10-3-2014 met zwangerschapsverlof.
    Ivm einde contract wordt de uitkering rechtstreeks naar mij overgemaakt als het goed is.

Nu heb ik per post nog geen berekening/bevestiging oid gehad, maar online heb ik via "mijn overheid" wel bericht gehad dat er een betaalspecificatie klaar staat ivm de uitkering.
    Deze heb ik 19-3-2014 binnengekregen (dit is ook de dagtekening), en deze gaat over de week van 10-3-2014 t/m 16-3-2014.

Maar nu heb ik nog niets binnengekregen op mijn rekening.
    Zou het dan allemaal goed zijn gegaan?
    Of word de specificatie eerst verzonden en daarna pas het geld overgemaakt?
    Of kan het zijn dat het een dag later binnenkomt?

Er is eens wat misgegaan bij mij wat betreft een uitbetaling, vandaar dat ik mij wat zorgen maak.

bedankt alvast!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Niicci,

Je wilt weten wanneer je een betaling van je zwangerschapsuitkering mag verwachten.

De betaalspecificatie kun je inzien vanaf de 2e dag na de betaling. De betaling zelf zal afhankelijk van je bank binnen 3 werkdagen op je rekening staan. Mogelijk dat je de betaling dus later vandaag aantreft op je rekening. Is het rekeningnummer dat op de betaalspecificatie staat wel juist?

Wat me meer opzien baart is het feit dat je nog geen toekenningsbeschikking ontvangen hebt. Normaal gesproken ontvang je deze eerst. In de brief staat dan ook wanneer je de eerste betaling mag verwachten.

Ik heb geen inzage in je dossier. Bel UWV (0900-9294) voor antwoord op jouw vragen. Wil je dat ik dit voor je nakijk? Stuur dan in een privé-bericht jouw telefoonnummer. Ik of een collega zal dan contact met je opnemen.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina