Wat moet ze doen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Hajar, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn vriendin is 16 weken zwanger en heeft verschrikkelijk veel last van haar bekken, daar loopt ze ook al voor bij de fysio ook gezien ze na de vorige zwangerschap een tijdje niet kon lopen of staan vanwege de pijn. Zij is werkloos maar heeft geen WW uitkering, ze is druk met solliciteren maar omdat ze zo'n pijn heeft is ze ook niet instaat om op dit moment te werken. Heeft ze recht op een Zw uitkering?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Hajar,

Ik begrijp dat je vriendin wel werkloos is maar geen WW-uitkering heeft.

Bij ziekte kan zij dan alleen een Ziektewet-uitkering krijgen als zij binnen 4 weken na einde van haar dienstverband ziek is geworden.

Actuele informatie vind je op deze pagina: http://bit.ly/TcanMb

Ik wens je vriendin sterkte met haar gezondheid.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze heeft geen recht meer op een ziektewetuitkering omdat ze de tijd heeft gehad nu moet zoeken naar werk maar zij is nu ziek vanwege haar zwangerschap kan zijn dan nu een andere uitkering aanvragen tot haar bekken klachten over zijn?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Hajar,

Je schrijft dat de ziektewetuitkering van je vriendin is beëindigd, omdat ze de tijd heeft gehad. Zonder haar gegevens is het natuurlijk lastig om te beoordelen of op basis van deze uitkering of een dienstverband recht heeft op een andere uitkering. Ik denk dat ze daarom het beste contact kan opnemen met UWV Telefoon (0900 – 9294). Mijn collega kan het dan inhoudelijk beoordelen. Als zij dat liever heeft, mag jij ook namens haar bellen.

Als blijkt dat ze geen recht op een UWV-uitkering heeft, kan ze een bijstandsuitkering van de gemeente aanvragen. Of ze hiervoor in aanmerking komt, hangt onder andere van haar gezinssituatie en gezinsinkomen af.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina