vraag over werk mogelijkheden

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door SweetPrincess, 9 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Op dit moment heb ik een vast contract in de baan waarvoor ik ben afgestudeerd. (dit was al twijfelachtig en ze gaven me het zodat ik hierna evt iets anders kon gaan zoeken maar ik hang er nog steeds)
    Echter begin ik te twijfelen of ik dit werk wel moet blijven doen, mijn leidinggevende twijfelt of ik hier toch wel geschikt voor ben, veel kritiek van collega's en zelf heb ik ook al een tijd twijfels, helemaal nu ik zwanger ben en denk aan de toekomst dan zie ik mezelf daar eigenlijk niet werken en wil ik iets doen wat beter bij mij pas.

Alleen ik heb iets van wat moet ik nu? Het ziekenhuis kan mij eigenlijk niet ontslaan, en ik kan niet zomaar ontslag nemen want dan heb ik nergens recht op als ik dat doe. Dus zitten we als het ware aan elkaar ''vast''

Want als het zo door blijft gaan op mijn werk wordt niemand daar blij van en ik al helemaal niet waardoor ik me dan uiteindelijk zou moeten ziek melden omdat ik het niet meer trek. Dit wil ik graag voor zijn, en het liefst na mn verlof met iets anders beginnen.

Wat ik heel graag zou willen is een gesprek met een UWV werkcoach die met mij kan gaan kijken wat eventuele andere mogelijkheden voor mij zijn evt met omscholing. Ik heb namelijk geen idee hoe ik dit moet aanpakken en denk ook niet dat het mij alleen lukt.
    Nu is mijn vraag dus hoe kan ik een afspraak met zo iemand krijgen?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste SweetPrincess,

Je baan is belangrijk. Om inkomen te verkrijgen, een sociaal netwerk op te bouwen en om te groeien. Waarschijnlijk breng je er ook veel tijd door. Het is vanwege al deze punten dat een fijne werksfeer erg belangrijk is. Ik snap dat je het gevoel hebt dat je vast zit in deze situatie als zowel jij als je werkgever vinden dat je niet op de juiste plek zit.

Je wilt graag hulp vanuit UWV voor eventuele omscholing en het vinden van een baan. Ik wil je graag vertellen wat de mogelijkheden zijn.

UWV
    Ondanks dat je geen uitkering hebt mag je je altijd inschrijven als werkzoekende. Dit doe je op werk.nl. Via werk.nl heb je toegang tot alle vacatures. Je kunt ook de interessetest en de beroepskeuzetest doen. Helaas is er geen mogelijkheid voor een afspraak met bijvoorbeeld een adviseur werk. Een afspraak wordt ingepland als je een uitkering ontvangt bij UWV. Re-integratiebudget is er al een poos niet meer, ook niet voor de mensen die wel een WW-uitkering hebben. Ik wil je daarom graag wijzen op het volgende.

Werkgever
    Je geeft aan een vast contract te hebben bij je werkgever. Dat brengt enkele verplichtingen aan beide kanten met zich mee. Zo heeft de werkgever vaak wel een budget om je te helpen met scholing, en staan opleidingsmogelijkheden besproken in je contract of cao.
    Blijf je zorgen met betrekking tot je baan bespreken met je werkgever. Misschien geeft het doen van een opleiding je wel weer nieuwe energie of kun je een andere functie uitoefenen bij het bedrijf. Eventueel kun je ondertussen zelf zoeken ( met hulp van bijvoorbeeld werk.nl ) naar een andere baan.

Ik weet dat ik je geen oplossing op een presenteerblaadje heb gegeven. Helaas zijn we door de lastige jaren allemaal beperkt in onze mogelijkheden. Toch hoop ik dat ik je op weg heb kunnen helpen.

Ik wens je succes met je beslissingen.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina