Ben gisteren van kraambureau overgestapt en kon gewoon. Ben over 4 weken uitgerekend . Ik zit bij Menzis.
Hier ook ditzo, en ik hoef geen cent bij te betalen... Wij hebben zorg best (meest uitgebreide), maar hebben dit wel specifiek uitgezocht met het doel een kindje te maken... Stap je over naar een ander, dan kan het zijn dat je het kraampakket niet vergoed krijt... En ook daar moet je in de duurdere pakketten zitten om alles eruit te halen. en volgens mijn berekening was ditzo het goedkoopste... Dus zoek het goed uit, en ga in december aangeven dat je in januari een stapje hoger wil... En idd, het punt met verzekeren is, dat je zelf bedenkt, wat denk ik nodig te hebben, en welk pakket is dan het beste voor mij... Wordt je in februari zwanger... Dan heb je of extra kosten, of in december niet hoef genoeg ingeschat wat je nodig zou hebben (en wat dan voordeliger is)
ze zijn volgens mij verplicht om zelfs in het basispakket de kraamzorg te vergoeden alleen met een eigen bijdrage van 4 euro per uur. ik had in januari dit jaar 8 dagen kraamzorg van 3 uur per dag (soms bleef ze wel wat langer) ik kreeg een rekening van 96 euro die ik zelf moest betalen. geen probleem, is goedkoper dan hiervoor een compleet aanvullend pakket te nemen. zh bevalling werd ook volledig vergoed maar dit was om medische redenen.
Ik heb dat gevraagd, maar dat kon dus niet Anyhow dames, ik heb jullie raad opgevolgd en hoe dan ook kraamzorg aangevraagd. Straks na 1 november maar eens kijken of ik overstap of upgrade of wat dan ook. Dank voor alle adviezen!