Wanneer uiterlijk kraamzorg aanvragen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaJulia, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ben gisteren van kraambureau overgestapt en kon gewoon. Ben over 4 weken uitgerekend :D.
    Ik zit bij Menzis.

2. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Hier ook ditzo, en ik hoef geen cent bij te betalen...
    Wij hebben zorg best (meest uitgebreide), maar hebben dit wel specifiek uitgezocht met het doel een kindje te maken...
    Stap je over naar een ander, dan kan het zijn dat je het kraampakket niet vergoed krijt... En ook daar moet je in de duurdere pakketten zitten om alles eruit te halen.
    en volgens mijn berekening was ditzo het goedkoopste... Dus zoek het goed uit, en ga in december aangeven dat je in januari een stapje hoger wil...

En idd, het punt met verzekeren is, dat je zelf bedenkt, wat denk ik nodig te hebben, en welk pakket is dan het beste voor mij... Wordt je in februari zwanger... Dan heb je of extra kosten, of in december niet hoef genoeg ingeschat wat je nodig zou hebben (en wat dan voordeliger is)

3. zwendel

zwendel Niet meer actief

ze zijn volgens mij verplicht om zelfs in het basispakket de kraamzorg te vergoeden alleen met een eigen bijdrage van 4 euro per uur. ik had in januari dit jaar 8 dagen kraamzorg van 3 uur per dag (soms bleef ze wel wat langer) ik kreeg een rekening van 96 euro die ik zelf moest betalen. geen probleem, is goedkoper dan hiervoor een compleet aanvullend pakket te nemen. zh bevalling werd ook volledig vergoed maar dit was om medische redenen.

4. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik heb dat gevraagd, maar dat kon dus niet :(

Anyhow dames, ik heb jullie raad opgevolgd en hoe dan ook kraamzorg aangevraagd. Straks na 1 november maar eens kijken of ik overstap of upgrade of wat dan ook.

Dank voor alle adviezen!

Deel Deze Pagina