Beetje laat om nu pas dit topic te starten maar ben benieuwd naar jullie mening. Op 13 november is mijn laatste menstruatie begonnen. Op 15 december heb ik positief getest. Uit mijn eigen berekening kwam dat ik uitgerekend zou zijn op 20 augustus. Bij de eerste echo met 8 weken werd ik al 5 dagen vooruit gezet naar 15 augustus. Bij de termijnecho werd ik nog een dag vooruit gezet naar 14 augustus. Dat was afgelopen maandag. Het zou dus betekenen dat de conceptie plaats heeft gevonden op 8 dagen na het begin van mijn menstruatie. Ik vind dat wat vroeg. Inmiddels ben ik 3 dagen over tijd als ik uit zou gaan van de termijnecho. Als ik uit ga van mijn eigen berekening ben ik nu 39+4. Wat denken jullie?
Dat ik blij zou zijn dat ik sneller op een veilig termijn zit/het voorbij is. Nee, geen idee, maar denk dat daar nu niet zoveel meer over te zeggen is. Acht dagen na de menstruatie is wat vroeg maar in principe niet onmogelijk, aan de andere kant blijft het meetwerk bij echo's heel precies en kan dat vaak al een paar dagen verschil maken. Dus het zou beide kunnen (en alles ertussen).
Ik vermoed dat de 'waarheid' in het midden ligt, dus dat je nu rond de 40 weken bent. De eerste echo zou ik niet al te veel waarde aan hechten, 8 weken is echt te vroeg om de termijn betrouwbaar te meten. Maar als je de termijnecho tussen de 10 en de 12 weken hebt gehad kun je er wel vanuit gaan dat je eisprong iets eerder is geweest dan je had berekend.