ontsluiting

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door astridje, 23 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. astridje

astridje Lid

1 jun 2005
    74
    0
    0
    Hello ik ben astrid en nu 38 weken zwanger.

Had een vraagje over de ontsluiting.

Ben gisteren naar de gyn geweest en die zei dat alles nog toe was en het dus nog een tijdje gaat duren voor ik zal bevallen.
    Kunnen ze het daaraan zien?
    Want ik dacht altijd dat alles toe bleef tot je weeen kreeg en door de weeen ontsluiting kreeg.

Is dit niet zo dan?

Waaraan kunnen ze dan wel eventueel zien wanneer je ongeveer zult bevallen?

Dank je.
    Astridje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Astrid,

nou, je hebt ten dele wel gelijk hoor. Je krijgt vaak pas ontsluiting bij weeën. Maar soms is de baarmoedermond al aan het rijpen, dan komt ie wat naar voren te liggen, wordt zacht en week, verstrijkt ook (het tuutje wordt vlak) en dan kan er ook al wat ontsluiting ontstaan. Meestal zijn hier wel (voor)weeën voor nodig. Het feit dat er nu nog niets te voelen was bij jou zegt echter niets over het moment van bevallen. Dat is en blijft altijd een raadsel. Je kunt zomaar vandaag weeën krijgen die goed doorzetten en vanavond een kindje krijgen. Maar het kan ook nog weken duren. Eigenlijk zegt het dus niets zo'n inwendig onderzoek. Ik laat het zelf ook altijd achterwege, we kunnen het toch niet voorspellen.

Mirjam

3. astridje

astridje Lid

1 jun 2005
    74
    0
    0
    Ha dank je voor het snelle antwoord.
    Nu kan ik er terug aan uit.

Heb een vriendin die ook pas bevallen was en de gyn had gezegd dat ze een week vroeger ging bevallen en uiteindelijk is ze een week later bevallen.
    Zo zie je maar dat de gyn soms ook verkeerd is.

Deel Deze Pagina