Even een vraagje, Ik ben 09 mei gecuretterd. Nu heb ik nog steeds afscheiding. Het is sinds maandag wel bruine afscheiding, maar ik verlies dit nog steeds dagelijks. Soms denk ik dat ik een inlegkruisje kan gebruiken, maar dan vloei ik toch meer en moet ik een maandverband indoen. Is dit normaal? Ik hoor van andere dat ze bijna geen bloedverlies meer hadden na de curettage. Is het verstandig om de gyn hierover te bellen? Groetjes Hope
hoi Hope, 9 mei is nu meer dan een week geleden. Je mag nog wel vloeien na een curettage, maar als het langer dan een week is en je hebt nog steeds maandverband nodig, dan zou ik toch even contact opnemen met de gynaecoloog. Sterkte de komende tijd! Mirjam
Heb vandaag de Poli gebeld. Ik moet toch morgen komen voor nacontrole. Eigenlijk hoefde ik pas volgende week. Ben benieuwd wat de gyn zegt. Bedankt voor je antwoord.
hoi Hope, waarschijnlijk krijg je een inwendige echo om te zien of de baarmoeder goed schoon is. Succes en laat je even weten hoe het was? Mirjam
Dankjewel, ook dat je me alvast voorbereid op mogelijk een inwendige echo. Je weet immers nooit wat je moet verwachten. En zeker laat ik wat weten.
Ben vandaag bij de gyn geweest. Volgens hem kon het bloedverlies geen kwaad. Hij had zelf de cuirettage gedaan en zei dat hij alles had weggehaald. Het kon zijn dat de ene 3 dagen bloedverliest en de ander 3 weken. Na m`n volgende menstruatie moest wel alles weer gewoon zijn, anders moest ik terug komen. Verder was de uitslag van m`n miskraam: Dat het een "gewone miskraam" was, ze hadden niks afwijkends gevonden. Daar moet ik dan denk ik maar blij mee zijn, ?!!? Verder was de gyn erg pretiig, vroeg hoe het ging met het geestelijk verwerken, fijn dat hij ernaar vroeg. Mocht ik opnieuw zwanger raken mag ik de gyn bellen voor een vroege echo. Weet jij vanaf welke week ze dit dan al doen? Ik hoop dat mijn cyclus snel normaal wordt en dat ik geestelijk en lichamelijk weer snel klaar ben om opnieuw zwanger te raken. Groetjes Hope
hoi Hope, nou, gelukkig dat het allemaal in orde was. Het klinkt een beetje vreemd, een gewone miskraam. Maar daarmee wordt bedoeld dat er geen woekerend weefsel is gevonden of iets anders speciaals. En dat is eigenlijk wel prettig, want dat geeft weer hoop voor de volgende keer, dat het dan wel goed zal gaan, er is nu geen aanwijsbare reden gevonden waardoor je vaker miskramen zou kunnen krijgen. Dus dat is iets waar je inderdaad 'blij" mee mag zijn. Natuurlijk is een miskraam altijd erg verdrietig, goed dat de gynaecoloog daar ook naar vroeg, dat wordt nog wel eens vergeten. Het is toch een soort rouwperiode waar je doorheen gaat, je neemt afscheid van iets wat je graag wilde, waar je naar toeleefde en wat in jou geleefd heeft! Neem de tijd om dit te verwerken. Je mag meteen weer zwanger worden als je dat wilt, je kunt ook een poosje wachten als jullie je daar beter bij voelen. Weet dat je cyclus nog wel even in de war kan zijn. De eerste cyclus na een miskraam/curettage duurt meestal langer dan je gewend was. Je kunt waarschijnlijk een vroeg echo krijgen als je weer zwanger bent, het mag al bij 6 of 7 weken als jij dat wilt. Ik zou gewoon direct bellen als je weer zwanger bent een een afspraak maken. Veel sterkte de komende tijd! Mirjam