Wij hebben vanavond het bericht gekregen dat de kindjes van een bevriend stel dit weekend onverwachts uit huis geplaatst zijn, opgehaald door de kinderbescherming en politie. Heel erg natuurlijk, er is in het verleden (aantal maanden geleden) sprake geweest van ruzie in de relatie maar we zijn zo erg geschrokken van dit nieuws, dit hadden we niet verwacht! Weten jullie wanneer een kind uit huis geplaatst wordt? En waar gaan ze dan naartoe? Het stel zelf willen we nu niet bellen aangezien die wel wat anders aan hun hoofd zullen hebben. Of toch juist wel bellen? We zijn goed bevriend maar ook weer niet zo diepgaand dat je nu naar ze toe zou rijden. Wat te doen in deze situatie? moeilijk moeilijk. Lig erover te malen en krijg het niet uit mijn hoofd.
Ik zou juist wel bellen, denk dat ze wel wat steun kunnen gebruiken nu. En dat is beter dan gissen naar de reden toch?
Ja dat is ook mijn ingeving, maar degene die het ons heeft verteld zegt juist weer dat we beter kunnen wachten tot het wat bedaard is. Ik heb vermoedens dat er sprake is van huiselijk geweld van hem naar haar toe met de kinderen erbij maar ja dat is maar gissen idd. kun je in zo'n situatie wel goed of slecht handelen vraag ik me dan af? beter je gevoel laten spreken denk ik dan.
Dat denk ik ook! Ik denk dat het in zo'n situatie altijd fijner is dat je wat laat horen. Als ze daar nu even geen behoefte aan hebben zeggen ze dat zelf wel maar dan heb jij wel laten merken dat je voor je vrienden klaar staat.
hier moet ik stiekem even op grinniken een uithuisplaatsing doen vaak alleen als er een gevaar is voor de kinderen het zal mij dan ook niets verbazen dat er vanavond door een van de buren is gebeld die man de vrouw in elkaar geslagen heeft en de vrouw de man want ook dat kan natuurlijk. ze zullen vast hele goede redenen hebben anders kunnen ze het niet zomaar doen.
De rechter moet dat bepalen en er is heel veel voor nodig voor dat gebeurt. Dat het zo acuut is, is ook geen goed teken. Even een heel lompe opmerking (sorry!) maar voor je steun gaat bieden zou ik eerst de reden even afwachten. Wat vreselijk zeg!
ik denk niet dat door 1 keer huishoudelijk geweld te hebben gepleegd de kids meteen uit huis worden geplaatst er moet flink wat vooraf zijn gegaan als ze direct het huis uit worden geplaatst.
Als kinderen (ernstig) worden bedreigd in hun ontwikkeling worden ze uit huis geplaatst. Is dat 'zomaar' dan was er sprake van acute dreiging (bijv. geweld). Het kan ook zijn dat er al een onderzoek liep, daar zijn de ouders uiteraard van op de hoogte. Er wordt altijd eerst gekeken of kinderen ergens in het netwerk terecht kunnen (opa, oma, tante, vrienden etc), zo niet worden ze bij een crisis pleeggezin geplaatst en lukt dat niet op een woongroep. Liefst samen, soms lukt dat niet.. Sterkte!
met een acuut geval hoeft een rechter niet te beslissen dat doen ze achteraf maar als echt echt een acuut geval was is echt echt flinke stront aan de knikker om het even plat te zeggen.
En idd, zoiets gaat via de rechtbank. Er wordt een verzoek tot vots ingediend (voorlopige onder toezichtstelling) en dan is er echt wel wat aan de hand..
Als kinderen direct uit huis worden geplaatst is er direct ernstig gevaar voor de kinderen. Stonden ze al onder toezicht? Ik zou niet bellen en het even afwachten. Dit is niet best.
Het is een stel met goede banen, groot huis, veel geld (niet dat dat dus alles zegt) en ze komen altijd over of ze het zo goed voor elkaar hebben met elkaar. Wel weten we dat ze aan elkaar gewaagd zijn en beiden haar op de tanden kunnen hebben. Maar dit zie je niet aankomen. We wachten even af tot morgenochtend, ik wil idd wel weten wat er precies aan de hand is voor ik ga oordelen.
Nee niet dat we weten, we komen bij elkaar op verjaardagen en spreken regelmatig af om samen naar de kermis te gaan, samen eten ed. Kindjes hebben dezelfde leeftijd. heel gezellig maar ik heb nooit wat kunnen merken! zo raar.
Laten we hopen dat ze dan bij opa en oma zijn, daar zijn ze dol op. Dat zou voor de kindjes iig een stukje schelen.