Beste, Ik krijg binnenkort een bijstandsuitkering. Prima, het is niet anders. Ik wil graag aan het werk, maar het vakgebied waarin in wil werken, is bijna geen werk in te krijgen. Nu heb ik ook zelfs op vacatures gereageerd onder mijn niveau, en krijg ik het volgende: Helaas pas je niet in het profiel. Nu vind de gemeente , dat ik in september naar school moet. Leven van de stufi. Maar hoe kan dit ? Ik heb een huis, een kind (ben alleenstaande moeder) en moet ook nog eten! Hoeveel stufi krijg je dan wel niet ? vult de gemeente dit dan aan ? Bedankt alvast !
Beste Sabine, Wat een rotsituatie, dat het niet lukt aan het werk te komen. De bijstandsuitkering wordt niet door UWV betaald maar door de gemeente. Wanneer je een bijstandsuitkering ontvangt, bepaalt de gemeente jouw verplichtingen. Daarom kan ik je hier namens UWV Webcare niet mee helpen. Je kunt het beste met de sociale dienst van de gemeente bellen voor meer informatie. Voor vragen over de hoogte van de studiefinanciering kun je bij DUO terecht. Ik wens je veel succes met solliciteren! Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV