Mijn peuter (2 jaar en 3 maanden) zit steeds verstopt

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Ayvida, Dec 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Toen we in april jl een midweekje naar Center Parcs waren, werd onze dochter ziek. Ze had een keihard buikje en gilde alles bij elkaar. In het ziekenhuis bleek ze ontzettend verstopt te zitten.

Met de nodige hulpmiddelen loste dat wel weer op en was ze er een paar maanden vanaf. Maar sinds een maand ongeveer heeft ze het weer. Ze poept erg weinig. En het is niet zo dat ze dan niet moet, maar vaak probeert ze het wel maar komt er niets. Ze krijgt dagelijks lactulosesiroop en zo 1x per week een Microlax miniklisma om haar leeg te maken. De dokter heeft gezegd dat die beide middelen niet schadelijk zijn en haar darmen niet lui maken. Maar het zou wel prettig zijn als het natuurlijk vanzelf eens oploste en ze zelf weer kon poepen!

Ze drinkt genoeg, we zorgen ervoor dat ze genoeg vezels krijgt, ze krijgt niet teveel pap enzovoort.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? En zo ja, hoe is dat uiteindelijk verder gegaan? Heeft het zichzelf uiteindelijk opgelost?

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Toevallig heb ik een tijd geleden op tv gezien dat dit probleem zich vaker voordoet bij kinderen. Een bepaald ziekenhuis, weet even niet welke, heeft een speciale poep-poli (ik heb t niet verzonnen) geopend. Misschien is dat wat voor jullie.

Ik heb even gegoogled en heb het al snel gevonden. Kijk maar eens op www.poeppoli.nl Je kunt hier ook brochures aanvragen, ook over verstopping.

Share This Page