Misschien is mijn dochter raar? Of ziet ze het leven door een roze bril. Maar ze is heel open. Sociaal. Praat tegen iedereen aan maar weet dat ze niet met onbekende mee mag gaan. Ik haalde haar vandaag van school op en stond even bij de juf te wachten en praten. Er kwam een verlate ouder die haar kind kwam halen. Mijn dochter was al in een kroel bui. Deed dit bij onze buurvrouw met wie ik stond te wachten. Deed dit bij de juffen en nu wilde ze ook knuffelen met deze ouder. Ik zei ken jij deze mevrouw. Nee zegt ze ik wil gewoon een knuffel. Gelijk ingegrepen dat ze dit niet zomaar kan doen bij ieder. Maar iemand die dit herkent? Ubersociaal?? Of misschien vreemd?
Haha wat schattig Nee hoor lekker vrolijk! Zal wel door de zon komen Als alle volwassenen nou eens zo'n dag zouden inlassen, zou de wereld meteen een stuk vrolijker zijn!
Kan me voorstellen dat jij liever niet ziet dat ze met vreemden gaat kroelen, maar lief is het wel. Hier ook zo'n optimist die het hele leven door een roze bril ziet hoor. We hebben wel eens geprobeerd uit te leggen dat er slechte mensen zijn, niet meegaan met vreemden etc. etc. en dan zit hij ons een beetje glazig aan te staren omdat zoiets volledig buiten zijn denkwereld valt. Geniet er maar van zolang ze zo'n heerlijke onschuldige kleuter is. Het gaat gauw genoeg voor bij.
Hier ook zon meisje die tegen alles en iedereen praat, zingt en lacht, ok knuffelen dan niet zozeer! Het eerste jaar was ze erg eenkennig en dat was met 1.5 opeens als sneeuw voor de zon verdwenen en nu alleen nog maar vrolijk, zingen, dansen, tegen iedereen hallo zeggen en noem het maar op!
Ik dacht ook ze voelt vast dat die gene het nodig heeft. Lekker knuffele! Ruud de knuffelbeer ken je hem nog.
Mijn dochter vindt het leuk om mij te likken , ze speelt namelijk vaak poesje.. En het is ook zo'n kletstante, die met wildvreemden praatjes aanknoopt, heel open en spontaan. Maar ik zeg haar dus wel steeds dat dat best een beetje gek is en dat ze dat niet zomaar bij andere mensen moet doen!! Heb ik gelukkig nog nooit gezien hoor, maar misschien bij kindjes tijdens t spelen? Die (ouders) zullen ook denken. Vaak zegt ze er ook nog bij 'ik wil je likken!' ahum
hahahahah wat een lieffie!! maar ik snap wel dat je het een beetje wilt afremmen, ik heb er geen ervaring mee. een kindje op de crèche (iets ouder als een jaar) is ook zo een knufelkont, zij geeft elke ouder die hun kindje komt brengen een dikke knuffel. heeeerlijk kind is het, echt een poppetje.
Hahaha leuk topic! Mijn oudste is ook zo, heeft de huisarts, de caissière, de verkoper in de telefoonwinkel en een meisje bij de drogist al uitgebreid geknuffeld en gekust. Ik heb vaak wel zoiets van toe joh die mensen ken je helemaal niet, maar hij staat erop. Hij vind mensen gewoon erg lief hihi en de meeste mensen vinden het enorm schattig.
Ik vind het geen raar gedrag voor een kleuter. Kinderen bij mijn dochter op het kdv en bij mijn zoon op school kunnen mij of m'n vriend ook zomaar vanuit het niets een knuffel geven. Ik snap wel dat je daar als ouder niet helemaal gerust op bent, je kent die mensen niet, al is het natuurlijk prachtig dat je dochter gewoon doet wat voor haar goed voelt... Mijn kinderen zijn ook echte knuffelkonten, maar doen dat eigenlijk alleen bij mensen die ze ook echt lief vinden. Niet bij vreemden dus. Daar maakt mijn zoon wél altijd een praatje mee. Man, die kletst iedereen de oren van het hoofd. (en zo'n likfase heeft m'n dochter ook een tijdje gehad, dat deed ze alleen bij mij. ik wilde dat echt niet, maar dat vond ze alleen maar leuker. het werd een beetje een grapje tussen ons maar ik ben wel blij dat ze er nu weer van af is... en dat ze het ook nooit bij anderen heeft geprobeerd)
Mijn dochter doet dat ook. Dan likt ze ons of opa of oma over de armen of de wang. Het is echt haar uiting van genegenheid, net als een hondje. ik vind het wel lief, en zo doet het gelukkig niet bij vreemden.