Ben allesbehalve een keukenprinses.. Heb zo'n verspakket van de Appie om zelf zoete aardappelsoep te maken. En loop nu al vast lol. Moet je die aardappel nog schillen? Lees alleen maar in stukjes snijden, maar lijkt me beetje vreemd om die schil te laten zitten. Google helpt me ook niet verder. Help, voel me beetje onnozel nu! Volgende keer maar weer een blik soep kopen lol.
Ik schil ze inderdaad, maar als ik patatjes maak van zoete aardappel doe ik dat met schil. Dus in dit geval mag je het zelf weten, je pureert het toch nog ook. Heerlijk juist verse soep. Ik wil echt geen soep uit blik. Hier ligt zo’n pompoensoeppakket te wachten tot ik actie ga ondernemen.
Schillen vind ik echt lekkerder. Zonde om soep uit blik te kopen. Zo veel minder lekker en vol conserveringsmiddelen en zout. Je kunt er ook variaties op maken ge. Pompoen, courgette, paprika. Simpel en heerlijk.
Lol, hier word je vast niet wijzer van. Ik heb het verspakket gemaakt zonder te schillen. Aan het eind moest de staafmixer er toch doorheen en was er niks van te merken
Thanks ladies! Ik ga maar beginnen eraan! Vers is inderdaad lekkerder, maar vind het zo omslachtig allemaal haha
Gewoon wat vaker proberen! Echt, ik maak minstens 1 keer per week verse soep, echt heerlijk ❤️ Je raakt vanzelf bekend met recepten en wat je lekker vind/ handig vind. Zit nu ook aan lekkere pompoensoep. Alleen jammer dat de kinderen het niet lusten Haha
Lol, heb vorig jaar eens een keer erwtensoep gemaakt en dat smaakte nergens naar. Was er meteen klaar mee haha. Ga binnenkort eens pompoensoep maken, of is dat te ambitieus?
Nee hoor. Pompoensoep kan precies hetzelfde. Alleen vervang je de aardappel voor pompoen. Die heb ik net gemaakt. De eerste keren is het wat omslachtig zoals je zegt. Maar als je het vaker gedaan hebt wordt het een eitje. Groente snijden, in de pan, water en bouillon er bij. Koken en pureren. Binnen een half uurtje klaar. Fijn dat het gelukt was!
Haha, nee zeker niet hoor! Is bijna hetzelfde. En ik maak al jaren verschillende soepen, maar de erwtensoep van vorige week smaakte ook nergens naar
Alvast een tip voor je pompoensoep: prik wat gaten in de pompoen en zet hem even in de magnetron. Hij is dan makkelijker te schillen.