thuisbevallen na een keizersnede?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamajanneke, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hallo,

ik heb van mijn eerste een keizersnede gehad.
    mijn 2e kindje is natuurlijk geboren wel in het ziekenhuis en met inleiding.
    nu ben ik zwanger van de derde en zou toch graag thuis bevallen.
    maar heb het idee dat het niet mag vanwege de keizersnede bij de eerste.
    zijn er meer mensen die dit hebben en eventueel die toch na een keizersnede toch thuis bevallen zijn?

2. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb zelf geen ervaring met keizersnede, maar van een vriendin die wel een keizersnede heeft gehad weet ik dat ze bij de volgende alleen nog maar in het ziekenhuis mag bevallen ivm -volgens mij- het mogelijk open kunnen barsten van het litteken van de keizersnede bij een volgende bevalling.

3. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Ik heb zelf bij de eerste ook een keizersnede gehad en werd nu met 20 weken doorgestuurd naar de gyn en moet deze keer verplicht in het ziekenhuis bevallen. Misschien mag jij deze keer wel thuis bevallen als het bij de 2e allemaal goed gegaan is? Overleg het met je VK en zeg dat je het gewoon heel graag wilt! Verder zou ik het ook niet weten :(:

4. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik weet niet beter dan dat je na een keizersnede in het ziekenhuis moet bevallen. Maar dat is wat ik begrepen heb.

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Volgens mij is het idd verplicht dat je nu in het ziekenhuis bevalt, ivm het keizersnede litteken.. Je placenta kan nl vastgroeien hieraan (heeft mijn nichtje gehad en haar placenta moest operatief verwijderd worden). Zij heeft 3 kids, waarvan alleen de eerste met een keizersnede ter wereld is gekomen, de andere 2 zijn op de 'natuurlijke' manier ter wereld gekomen, maar wel in het ziekenhuis.
    Daarnaast is het idd zo dat het litteken kan scheuren volgens mij..

Groetjes!

lini89 vindt dit leuk.
  6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Na mijn weten moet je ook in het ziekenhuis bevallen als je als eens een keizersnede hebt gehad.

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik had dat ook wel begrepen inderdaad vanwege de kans op ruptuur (scheuren van het litteken) maar ik dacht misschien is het anders als je daarna wel een normale bevalling hebt gehad.
    ik ga het inderdaad vragen aan de gyn.
    ht lijkt me helemaal geweldig om thuis te mogen bevallen, maar ja als dat niet mogelijk is is dat iets wat ik moet accepteren.
    als ons kindje maar gezond geboren wordt..
    bedankt voor jullie reacties.

8. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Als je een keizersnee hebt gehad, moet je zowiezo bij de 2de of 3de weer in het ziekenhuis bevallen, tenminste, dat hebben ze mij verteld.

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb ook een keizersnede gehad en heb daarna te horen gekregen dat een volgende in het ziekenhuis gehaald wordt. nu heb ik echter gehoord dat daar soms van afgeweken wordt, dus navragen is altijd een optie.

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    janneke: ik ben ook met een keizersnede bevallen van casey en moest bij de volgende zwangerschap inderdaad ook in het ziekenhuis bevallen ivm litteken..
    maar meis inderdaad als je kindje maar gezond geboren word he, dan maakt het niet uit waar je bevalt ;)

gaat alles verder goed met de zwangerschap?

11. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Ja, een keizersnede is inderdaad een indicatie voor de tweede lijn. Verloskundigen mogen dit niet thuis doen en je bevalling moet altijd begeleid worden door verloskundigen/gynaecologen uit de tweede lijn. Zelfs al heb je na 1 keizersnede al 5x een goede bevalling gehad, dan nog mag je helaas niet thuis bevallen.

12. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi
    je moet zoiezo in het ziekenhuis bevallen.

dat je een normale bevalling heb gehad bij de 2de is omdat het kon en ondat je nu een horizone tale liteken heb waarschijnlijk
    als je de oude heb wordt er vaker toch een keizersnede gedaan.
    want dan heb je het meeste kans dat het kan scheuren.

bij de nieuwe methode kan je op een normale wijze toch bevallen.

maar wel in het ziekenhuis zodat ze je goed in de gaten kunnen houden.

je heb bij deze liteken wel minder kans met open scheuren maar die is er wel.

gr.jojo

Deel Deze Pagina