thuisbevallen na een keizersnede?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamajanneke, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hallo,

ik heb van mijn eerste een keizersnede gehad.
    mijn 2e kindje is natuurlijk geboren wel in het ziekenhuis en met inleiding.
    nu ben ik zwanger van de derde en zou toch graag thuis bevallen.
    maar heb het idee dat het niet mag vanwege de keizersnede bij de eerste.
    zijn er meer mensen die dit hebben en eventueel die toch na een keizersnede toch thuis bevallen zijn?

2. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb zelf geen ervaring met keizersnede, maar van een vriendin die wel een keizersnede heeft gehad weet ik dat ze bij de volgende alleen nog maar in het ziekenhuis mag bevallen ivm -volgens mij- het mogelijk open kunnen barsten van het litteken van de keizersnede bij een volgende bevalling.

3. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Ik heb zelf bij de eerste ook een keizersnede gehad en werd nu met 20 weken doorgestuurd naar de gyn en moet deze keer verplicht in het ziekenhuis bevallen. Misschien mag jij deze keer wel thuis bevallen als het bij de 2e allemaal goed gegaan is? Overleg het met je VK en zeg dat je het gewoon heel graag wilt! Verder zou ik het ook niet weten :(:

4. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik weet niet beter dan dat je na een keizersnede in het ziekenhuis moet bevallen. Maar dat is wat ik begrepen heb.

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland