Even mijn hart luchten. op 10 september heb ik bloed laten prikken voor de combinatietest en die dag ook gelijk echo gemaakt. Op de echo was nekplooi van 1.5 te zien, dat was prima. De uitslag van de combinatietest zou ongeveer na 10 dagen bekend zijn. 10 dagen later werd ik gebeld door de vkpraktijk. Mijn voice mail werd ingesproken dat de uitslag van de nekplooimeting binnen was en dat dat goed was. De uitslag zou op onze volgende afspraak besproken worden. (9 oktober as). Ik heb later nog teruggebeld over de bloedwaardes zoals suiker en die werden gegeven. Was allemaal goed. Ik was wel gerustgesteld want ik dacht dat de combinatie uitslag gewoon goed was en dat dat 9 oktober besproken zou worden. Achteraf gezien dat ik moeten vragen naar de combinatietest uitslag, maar dat is achteraf. Nu is het dus 2 precies 2 weken geleden dat de test is afgenomen. Nu ben ik zojuist weer gebeld door de vkpraktijk. Mijn bloedwaardes zijn goed, alleen de uitslag van de combinatietest is nog niet binnen. Normaal duurt dit 10 dagen, maar nu is dat langer. Ze wist niet waarom en wist ook niet wanneer we de uitslag ongeveer kunnen verwachten. Ik snap er niets van. De nekplooimeting heb ik 10 september zelf gezien en meteen de uitslag van gehad. Bloedwaardes zijn dan 9 dagen later doorgebeld. Waarom dan nu nog een keer voor hetzelfde bellen? Ik knijp hem nu natuurlijk wel omdat die uitslag nog niet binnen is. Dadelijk is het niet goed, juist omdat het zo lang duurt. Nou ja ik zal wel een stresskip zijn, maar ik vind het wel vervelend zo. Heeft het bij meer mensen zo lang geduurd voor de uitslag binnen was?
Erg naar maar dat de gegevens er niet zijn, wil niet zeggen dat de uitslag slecht is! Ze hebben niet meer tijd nodig bij negatieve gegevens. Gewoon door interne problemen (personeelstekort/papierwerk) is er vertraging. Heel naar maar probeer je geen zorgen te maken; nekplooi was goed en dat zegt al een hoop.
Bij mij was het andersom. Alles was binnen behalve de suikerwaardes etc. Daar heeft ze toen, waar ik bij zat, over gebeld met het lab. Soms gaat het gewoon mis met versturen. Niet te druk om maken hoor! Betekent echt niet dat het fout is.
De bloedwaardes voor de combinatietest gaan vaak via een regionaal lab en niet het eigen zkh lab. Kreeg jij niet zo'n plastic etui en speciaal papierwerk? En die 10 dagen zijn 10 werkdagen. Dus twee weken. Zoveel 'te laat' zijn ze dus nog niet. Sterkte met wachten!