Luie baby?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by ukoldaatje, Feb 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Vandaag een pretecho gehad!

Hartstikke leuk natuurlijk, maar onze smurf was relaxed! Het enige wat ze deed was af en toe flink bewegen met armen en benen! Ze pakte ook haar benen vast en hapte vruchtwater.

Ging af en toe wat verliggen.

Nu bedacht ikme dat ze met elf weken en vijftien weken ook alleen lag te liggen en wat bewegen met armpjes en beentjes.

Nu benik eigenlijk wat ongerust, moeten ze niey continu in beweging zijn?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Nee hoor, ze hoeven niet constant in beweging te zijn. Het kan zo zijn dat jullie haar net hebben bekeken op een voor haar rustig momentje. Het is ook voor een baby van die termijn onmogelijk om 24 uur per dag in beweging te zijn.

Tijdens de pretecho van de jongste heb ik hem alleen maar zien gapen. Verder deed ie niets. Ik moest zelfs nog een paar keer springen in de hoop dat hij wat actiever zou worden.

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nee hoor maakt niet uit! :)

Hier met de pretecho ook niet heel veel bewegin haha meneer viel elke keer in slaap :p

Ze heeft zelfs nog wat zitten duwen en porren om m wakker te maken haha wat dan even voor een paar minuten werkte :p

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Pfffff gelukkig maar. Ons meisje werd ook niet warmmof koud van n kuchnof duwtje in mn buik!

Maar de andere echo s was ze ook zo relaxed zeg maar! Heb haar nog niet zien zwemmen...is dat nietverg?

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nee hoor meid dat geeft echt niet ;)

Jij ben toch ook niet de hele dag aan het rond rennen enzo :p

Niet te druk om maken :)

En bij mij was het ook niet een duwtje hoor :p ene hand op de linkerkant van de buik en andere hand aan de rechterkant en om en om(snel) duwen.. En zelfs toen gebeurde er niet veel ;)

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Haha Sam, dank je wel voor de geruststelling..ik dacht echt...ohh ze reageert nergens op..

Lag heerlijk relaxed haar handjes op de beentjes, armpjes kruissen en beentjes kruissen en weer uit elkaar halen zeg maar..en dan weer hele poos niets tussendoor.

En die echoscopiste maar vertellen dat ze meestal hard rondtuimelen en dat het dan echt een sport is om te zien of het een knulletje of meisje is.

Toen raakte ik echt helemaal ongerust, onze wurm lang gewoon te luieren haha..

Poeh...gelukkig...was al lichtelijk in paniek geraakt zeg.

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Oooww maar daar bedoelde ze niks mee hoor :)

En bij ons was af en toe lag ie te slapen.. Was ie ven wakker even bewegen. niet hele salto's en dat soort dingen hoor haha maar gewoon armen en benen.. En hup weer verder slapen haha

Toen ik verder zwanger was.... Zoon 25 weken ofzo werd het meer en aan t einde met Zoon 34/35 weken weer minder..

Tsjaa en vergeet niet elk kindje is natuurlijk anders.. De ene beweegt zowat 24/7 en de andere is gewoon lekker rustig.. Geeft niks hoor :)
    Stel je voor dat we met zn allen zooo ontzettend druk zouden zijn zeg! Haha

Maar ben blij dat je er was geruster op ben :)
    En snap je onzekerheid wel hoor want heb niet alles van je gelezen.. Maar je heb wel veel achter de rug..

Maar echt meid elk kindje en elke zwangerschap is anders.. Als er echt iets raars is ofzo dan word dat wel verteld/gezegd hoor:)

Geen paniek!:)

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ja hele geruststelling, ze deed hetzelfde als jullie kindje haha. Armpjes en beentjes af en toe bewegen, soms lui, soms heel vlotjes, en dan weer een hele poos...niets!

En ik hoorde die opmerking en dat was op dat moment het enige wat bleef hangen.

Terwijl zij heel uitbundig telkens zat te lachen omdat de kleine met gekruiste handjes voor haar geslacht zat, alsof ze het bedekte zeg maar. Ze legde zelfs even dat apparaat weg om voor te doen hoe de kleine lag hihi.

En ik...ze ligt zoooo stil...en kon verder niet genieten, erg he..

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    We wilden een geslachtsbepaling doen om te kijken of die hetzelfde zou zijn als die van de verloskundige met 15 weken en drie dagen: meisje.

Omdat de kleine zo gekruist met de beentje lag kon ze het niet goed zien en mag ik over een week terug komen. Maar ze dacht een meisje te zien. Omdat ze het niet met zekerheid durfde te zeggen mag ik terug komen.

Boeit mij dat geslacht als alles maar goed is dacht ik toen haha.

Ze ging op een gegeven moment in een hele rare houding liggen, haar hoofdje helemaal achterover.

De echoscopiste: ah joh gekkie dat ligt toch helemaal niet lekker..

Ikke: das niet goed, dat klopt niet..zweet brak me aan alle kanten uit.

Later lag ze weer gewoon, maar ik was meer ermee bezig dat ze even dat koppie zo raar hield en niet van plan was om een paar pirouettes aan ons te laten zien.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Jeuj.. Wat leuk een meissie :)

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Oeh jij hebt t ook niet makkelijk lees ik in je onderschrift..

Ja leuk eej een meiske. Wilde het even bevestigd hebben vandaag, maar goed, ze werkte niet echt mee.

Over een week nogmaals proberen, en nu over drie weken de 20 weken echo.

Ben wel heel benieuwd of alles goed is.

Het blaasje was ook al wat gevuld, schijnt goed te zijn?

12. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Dat je je meisje nog niet hebt zien rondzwemmen is ook heel normaal hoor. Ik ben heel veel echo's gehad bij beide jongens, maar ik heb ze nog nooit echt zien rondzwemmen zeg maar. Wel volop zien bewegen, maar niet echt van de ene kant naar de andere kant zien gaan.

En dat het blaasje gevuld is, is zeker een goed teken! Dat betekent dat ze drinkt van het vruchtwater en dat de niertjes werken, anders had ze geen gevuld blaasje gehad.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Jullie verhalen stellen me wel gerust.

Het blaasje was nog niet vol maar wel een beetje gevuld. Vanaf wanneer moet dat gaan werken zeg maar?

14. anz87

anz87 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    1,903
    0
    0
    dat ik de pretecho van mn nichtje zag leek t wel of de uk in de wasmachine zat;)
    wat een druktemaker!
    mijn mannen lagen bij iedere echo voor pampus:)
    hooguit een zwaaitje of n schopje;)
    mn nichtje is hyper actief en mijn ukkies zijn nog steeds hele rustige ventjes:D

15. anz87

anz87 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    1,903
    0
    0
    dat werkt al;) waarschijnlijk net een plas gedaan? onze blaas is ook niet altijd gevuld toch (hoewel dat wel zo lijkt tijdens de zwangerschap :p:D)

16. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Wel leuk dat je volgende week weer mag!:)

1 tip! En doe he aub want het gaat zoooo snel
    Voorbij(achteraf haha)
    Geniet ervan!:D
    Er is niks mooiers..:D

En wbt het hoofdje of andere ledematen... Kindjes zijn zoooooooooo lenig... Ze kunnen. Zelfs hun voet bij het hoofd krijgen enzo.. Dus maak je daar geen zorgen om hoor haha ze kunnen op de raarste manieren liggen:p

Maar echt meid geniet ervan!

En dit bedoel ik niet gemeen maar kijkend naar je onderschrift gaat alles niet van een leien dakje... Weet niet of je nog meer kindjes wil.. En of het uberhaupt kan? Hoop natuurlijk van wel voor je!:)
    Maar mocht dat misschien helaas niet zo zijn...

Dan is het extra belangijk om te genieten! Want dan is dit je enige kans om te genieten van de zwangerschap

En bedoel dit echt niet gemeen he!

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Heerlijk toch een luie baby :p, misschien wordt je dan niet bont en blauw geschopt straks ;).

En inderdaad niet schrikken van de rare posities die zal je ook zien als je meisje straks uit je buik is.

Als ik de babies in mijn omgeving dat zag doen schrok ik ook altijd, maar ze zijn zo enorm lenig nog.

Geniet van je wonder in je buik en wees ietsjes minder onzeker. (snap ik ook wel met je geschiedenis). Dit meisje blijft bij jullie en doet rustig omdat mama al veel pijn heeft en mama niet nog meer pijntjes hoeft straks.

18. Mijn dochter was ook heel rustig. Vanaf +- 18 weken maar dat kwam door het vruchtwatertekort.
    En super hoor dat haar blaasje al wat gevuld was.. dat is goed nieuws. Hier was de blaas dus leeg omdat haar nier niet werkte.

Maar het zegt vaker dat je kindje gewoon rustig van zichzelf is. Was verder alles wel goed? Weet niet hoe ver ze al hebben gekeken? Als de placenta niet goed functioneert zijn kindjes ook wel rustig in verhouding.

19. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Hier was ze tijdens de echo's ook altijd rustig. Ik vermoed dat er niemand op het forum is die een lichamelijk drukkere baby heeft dan die van ons nu ze geboren is :D. Was denk ik een soort van stilte voor de storm haha.

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Met oa jouw verhaal in mijn achterhoofd lag ik op die tafel zeg maar..en al die andere verhalen van vrouwen die hun kindjes hebben moeten laten gaan rond de 20 weken.

Ik heb echos gehad op week: 7,8, 9, 11, 15, en dan deze pretecho op 18 weken zeg maar.

De eerste echos waren in het ziekenhuis ( 7 en 8) en de andere bij de verloskundige, het zag er allemaal keurig uit tot aan die 15 weken in elk geval die deed de verlos. Alles wat erop en aan moest zitten en wat het moest doen deed het volgens de verloskundige.

Hartje altijd rond de 150/160 slagen per minuut, niet onregelmatig (heb een hartjes tik geloof ik, omdat bij mijn missed abortions de hartjes te langzaam/onregelmatig gingen vraag ik daar elke controle expliciet naar...en mijn zoontje heeft een VSD)

Gisteren was een pretecho bureau die geen medische echos doet. Die is puur voor de fun zeg maar.

Zij (echoscopiste) was heel enthousiast. Maar omdat ze zei dat ze meestal heel snel moet kijken omdat de kindjes idd van hor naar her vliegen om het geslacht te bepalen, schrok ik dus.

Ik dacht ze kan zich niet goed bewegen...alle doemscenarios schoten door mijn hoofd....

Oogjes bewogen achter de gesloten oogleden, je kon die oogspieren zien bewegen. Ze dronk gulzig van het vruchtwater, blaasje was iets gevuld, alle botjes die er moeten zitten zitten er (ze liet ze allemaal zien en vertelde dus dat dat allemaal goed is), en ze was af en toe op zijn tijd flink in de weer met de armpjes en beentjes. Maar ook op zijn tijd gewoon in rust zeg maar. Ze heeft ook niet gezegd dat er te weinig vruchtwater zit.

De placenta laten zien, en de navelstreng in kleur zodat je de bloedtoevoer goed kon zien.

Oja, ze zei dat de hartjes tussen de 120 en 160 slagen per minuut moesten slaan.

Op dat moment was het 148 en volgens haar ging ze net wakker worden of slapen ( in slaap is het 120 ??). Poosje later weer luisteren, was het iets hoger terwijl ze (echoscopiste) juist dacht dat ze ging slapen; weer ik me kapot schrikken.

Hartslagje ging dus omhoog terwijl ze rustig lag te liggen. Even later kwam ze weer in actie en ging verliggen.

Dit zal idd mijn laatste zwangerschap zijn. We hebben zo een compleet gezinnetje met ons zoontje en dochtertje straks erbij.

Ik probeer er idd van te genieten. Maar ms lees ik teveel verhalen van vrouwen die hun kindjes moesten laten gaan omdat ze bij de 20 weken echo nare dingen tegenkwamen.

Ze heeft niet gezegd dat er iets niet klopt, ik neem aan dat als zij iets zou zien, ze ons direct door zou moeten verwijzen naar de verlos of gyn?

Share This Page