wie heeft ervaring met bedrijf ista? verschikkelijk geschokken!

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden. wij wonen in een klein appartementje sinds december 2009.

nu betalen wij elke maand bovenop de huur 70 euro voor de verwarming. dit omdat wij geen normale meters hebben maar kleine metertjes op de verwarming zelf die we zelf niet kunnen aflezen.

nu krijgen wij vandaag een rekening thuis van ista dat we 500 euro moeten bijbetalen voor de verwarming! dit voor de periode van begin december tot en met eind maart 2010.

dus kortom voor 4 maanden moeten wij 4x70 + 500 euro betalen voor de verwarming!!!

terwijl bij ons alleen de verwarming in de huiskamer af en toe aan staat.

we hebben het bedrijf en woningbouw al gebeld maar ze zeggen dat we het gewoon moeten betalen.

dit is toch belachelijk! heeft iemand ook dit soort ervaringen gehad. is er nog iets wat we kunnen doen?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat is jullie verbruik geweest?

als jullie verbruik er wel naar is dan zal het wel kloppen

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    wij hebben ook ista!

vorig jaar moesten wij ongeveer 100 bij betalen!

tot onze grote schrik moesten we dit jaar maar liefst 700 euro bijbetalen..

wij snappen eigenlijk nog steeds niet hoe het kan, maarjah ista zegt dat het echt klopt enzz!

4. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Dit is een tijdje geleden geweest op Radar geloof ik. Wrs hebben jullie een centrale ketel in het appartement en wordt adhv een verdampingsmethode-meter (weet ff geen andere benaming) bepaald hoeveel jullie verbruiken. Het schijnt alleen (volgens radar) dat de meters soms niet goed zijn en "gewoon" verdampen waardoor jullie mee rmoeten betalen. Ik zou ff op de radar-site kijken wat je hier mee moet doen.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja wij.. echt vreselijk! Wij betalen 100 euro per maand, de verwarming in de keuken, gang hebben nooit aangestaan hier. De 3 slaapkamers enkel s'avonds even om voor te verwarmen wanneer het echt koud was in de winter.
    De verwarming in de huiskamer staat hier in de winter wel veel aan ivm de kids en enkelglas (s'nachts doe ik hem uit), maar tussen 1 april en 1 oktober is hij geheel afgesloten dus gebruiken we hem niet en kunnen we hem niet eens gebruiken (is ook niet nodig overigens).
    En je gelooft het niet maar we moeten 1000 euro bijbetalen!! dus wij betalen 1200 euro per jaar plus nu nog die 1000 is 2200 euro. 2200/5 maanden is 440 per maand aan verwarming, en dan bijna alleen maar voor de verwarming in de huiskamer.
    Vorig jaar hetzelfde euvel en hoor bijna iedereen erover klagen.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik durf nu ook nog amper nog een verwarming aan te doen vanwege de hoge kosten, eigelijk te gek voor woorden.

7. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb altijd begrepen dat ze naar verbruik kijken van iedereen die in het appartement wonen en dan een gemiddeld nemen.

Hebben jullie geen huisbaas? Misschien kan je daar even na gaan vragen.

In ieder geval sucses ermee want zo'n rekening net voor de feestdagen is natuurlijk niet leuk

8. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    Hier net hetzelfde, we moeten 560 euro opleggen , we betalen al elke maand 150 euro .. we snappen er ook niets van, want ondanks dat we 3 kinderen hebben staat de verwarming amper aan
    Enkel die van de living heel af en toe

Ik begrijp dus best dat je geschrokken bent , dit is voor ons het 2de jaar dat we zo'n hoge rekening krijgen
    Balen dat het net voor de kerstperiode valt, ik had wel leukere ideetjes om met het geld te doen

Vrees wel dat je het gewoon zal moeten betalen hoor

9. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

10. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Wat voor verwarming is het? Als het propaangas is kan dit kloppen, ik heb in de winter een rekening gekregen van ruim 1600 euro voor 6 maanden.

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Geen ervaring...maar de bedragen die ik hier lees...BELACHELIJK!Wij met een eigen eengezinswoning, betalen nog minder als sommige van jullie....

12. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik schrik gewoon van de bedragen die ik hier lees. Zoveel betaal ik nog niet eens per jaar voor een 2 onder 1 kap (eengezinswoning).
    Ik heb de link van Radar bekeken en ik zou de brief versturen als ik jullie was want zoveel is echt niet normaal.

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier hetzelfde verhaal gehad, ruim € 500,00 bijbetalen terwijl we toen allebei fulltime werkten en alleen in het weekend de verwarming een paar uurtjes aan hadden in de woonkamer.

Maar je hebt geen poot om op te staan, wat er op de metertjes staat klopt volgens hun. Wij hadden de verwarming op de extra kamer nóóit aan gehad en dat metertje was ook opgelopen, vreemd hé ;)

We zijn pas verhuisd en zitten nog te wachten op de afrekening, ik houd m'n hart vast...

14. emje

emje Niet meer actief

wij kregen begin december de sleutel. maar zijn pas met kerst verhuisd. toen hebben we de verwarming aangehad tot half februari. en dan alleen de woonkamer! slaapkamers,keuken,badkamer en gang worden hier nooit verwarmt. sinds half februari staat hier alles uit. dus we betalen meer dan 700 euro voor 2 maandjes.

dit is alleen voor verwarming huiskamer. gas om te koken, elektriciteit en water zitten hier niet bij

15. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zou dan wel papieren willen zien, waar de meterstanden op staan. Dit zijn allemaal wel heel belachelijk hoge bedragen zeg.

16. emje

emje Niet meer actief

ik heb hier wel de papieren met de meterstanden. alleen zijn die allemaal zo verschillend. dit is ook ons eerste jaar dus helaas hebben we ook niks om mee te vergelijken.

helaas kunnen wij zelf de meterstanden niet aflezen dat moet met zo apparaatje. en die heeft ista

17. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Mijn moeder heeft ook Ista, woont in een flat. Ze heeft weinig de verwarming aanstaan ivm dat het belachelijk duur is. Het is een 50+ flat, de meeste zijn ook bejaard die er wonen, mijn moeder wordt ook volgende maand 70. Het is gewoon asociaal, het is al jaren zo en er zijn genoeg klachten van de bewoners, er gebeurd gewoon niks.

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ongelooflijk die bedragen zeg!
    Wij betalen gewoon 45 euro per maand aan verwarming!

19. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik weet wel dat ik nooit naar Ista overstap!
    Ongelooflijk wat een bedragen velen van jullie moeten (bij)betalen zeg!

Even over het alleen aan hebben van de verwarming in de huiskamer...
    Als je een thermostaat hebt is dit niet handig, elke keer als je de deur naar de gang open doet komt er koude lucht binnen en heb je kans dat hij weer aanslaat, dit kost je meer geld dan als je alles op dezelfde temperatuur hebt.
    Wij zorgen hier dat alles op dezelfde temperatuur is en dan slaat de thermostaat uit, ideaal vind ik dat!

Maar dan nog vind ik dat jullie belachelijk veel moeten betalen hoor, dat kan niet aan het regelmatig aanslaan van een thermostaat liggen!

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wij hebben gewoon Nuon, een grote eengezinswoning en stoken behoorlijk. Krijg altijd terug en gas en licht samen kosten me 145 euro per maand...

Deel Deze Pagina