Frikandellen Witte bolletjes Zet de frituurpan aan op 170 graden Wacht tot het lampje uit is Doe de frikandel inde olie Bak tot ze gaan drijven Laat uitlekken Snij ondertussen een bolletje open Doe de frikandel erop Broodje dicht Eet smakelijk Variatietip: Mayonaise of ketchup erbij is erg lekker. Ontopic: Ik denk gewoon een frikandel bakken en in bladerdeeg doen en dan bakken in de oven?
Lijkt me simpel toch? Ontdooide frikandel in stukjes snijden (of heel als je een groot broodje wilt. Wat curry op het bladerdeeg doen, frikandel erop en dichtvouwen. Bladerdeeg bestrijken met wat geklopt ei. Bakken in de oven zoals op de verpakking van bladerdeeg.
waar het mij met name om gaat moet de frikandel ontdooid worden en er dan op? of nog gefrituurd (dat denk ik niet) maar eigenlijk is meer zo hoe ik het bedoelde
Okay haha ik doe altijd ontdooide frikandel maar niet gefrituurd. Doordat ze ontdooit zijn worden ze gaar in de oven. Als je ze bevroren ongefrituurd erin stopt ontdooien ze alleen maar in de oven
Ja, dat is ook waar Zal mijn oudste heel blij mee zijn, want hij wil ze aankomend weekend maken voor zijn groep op de zorgboerderij, maar we wisten niet precies hoe het moest. Dank je wel!
Volgens mij moet je qua graden gewoon op het pakje van de bladerdeeg kijken, weet ik zo niet uit mijn hoofd. En meestal rond de 20 minuten. Ik doe het meestal ook op het oog. Kijk af en toe even in de oven, ook of ze niet zwart worden aan de onderkant.
En als je de bladerdeeg dichtgevouwen hebt ff bestrijken met ei, krijgen ze een mooi kleurtje. Ik doe het ook met bitterballen en bladerdeeg. Geen curry maar dan met mosterd en de bitterballen gewoon bevroren in het deeg.
En die bitterballen moet je dan wel eerst frituren? Dat moet natuurlijk wel een krokant velletje hebben, toch?
Je kunt ook ovensnacks gebruiken, weet alleen niet of er ook ovenfrikandellen zijn (volgens mij wel). Kroketten en bitterballen idem.
Ik doe de frikandellen er ook altijd bevroren in. Anders dan gaan de uiteindes van de frikandel openbarsten als je ze er ontdooid in doet. Ik hou de temperatuur en tijd aan die op het pakje van het bladerdeeg staan.