wanneer van 2 naar 1 fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Athina, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hallo allemaal!

Ik was even nieuwsgierig, wanneer jullie kindje naar 1 fles toe ging. En welke fles of pap er dan uitging, de avond, of de ochtend?

Momenteel is dit het schema:

7.00 uur: Fles, 200 cc nutrilon
    10.00 uur: 200 gram fruit (soms iets meer, soms iets minder als ze stukjes eet)
    12.30 uur: 1,5 tot 2 boterhammen en een klein beetje volle melk (sinds 1 week)
    15.00 uur: sap met liga , sap gaat gelukkig eindelijk beter; ze drinkt nu een halve tot 3/4 beker leeg
    17.30 uur: groente 200 gram potje of a la rapley iets minder ;) + toetje van 100/150 gram
    19.30 uur: fles 200 cc

Nu zijn we dus met die avond fles aan het rommelen op dit moment. We zijn overgestapt van pyamapapje (van het ene merk) op 'nutrilon goedenacht' . In eerste instantie kwam ze toen voor een extra flesje s avonds.
    Daarom heb ik toen wat bambix bijgedaan in die fles (2 schepjes) en nu laat ze dus zo'n 80 tot 100 cc staan! En slaapt dan gewoon door tot 7 uur.

Ik twijfel een beetje wat te doen. Terug naar het pyamapapje gaan, misschien drinkt ze dan de fles wel leeg? of zo doorgaan omdat die fles er gewoon langzaamaan af gaat?

Als het logisch is -bij veel anderen- dat deze fles er sowieso nu ongeveer afgaat, dan blijf ik gewoon nog even doorgaan zo. En stop ik ook met het aanbieden van 200... Maar ga gewoon 165 of 135 aanbieden. Maar het kan natuurlijk ook weer een fase zijn -ook omdat de boventandjes doorkomen.

En is het logisch dat de avondfles er nu misschien al afgaat? Fae is overigens nooit echt een grote eter geweest...

groetjes
    Athina

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben 2 flessen gehouden tot 1 jaar. Ons CB adviseerde 500 cc melkproducten. 400cc aan poedermelk, en 100 cc aan andere zuivel zoals yoghurt/kwark.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oke bedankt in elk geval, ik wist ook totaal niet wat de richtlijnen hiervoor waren :)

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Misha heeft met 9 maanden ook de avondfles laten vallen..Ze at haar warme eten rond 17 uur à 17.30 met een toetje en om 18.30 gaf ik haar nog wat sap of water en dan ging ze om 19.00 naar bed en sliep door tot de volgende ochtend.

Ik gaf 's ochtends een bordje pap van 200cc opvolgmelk met bambix en tussen de middag, ongeveer een uurtje na haar brood gaf ik nog zo'n 150cc opvolgmelk en dat was, samen met haar toetje, boter en andere zuivel, ruim voldoende zuivel voor de 9 maanden...En Misha was net als jou kindje nooit geen grote eter ;)

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    F wilde rond de tien maand zijn laatste fles niet meer hebben. Deze hebben we toen laten vervallen. Met 1 jaar en een paar dagen ging de ochtend fles er ook af.

Deel Deze Pagina