Poepvraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Partyrocker, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Mijn mannetje heeft echt NOOIT dezelfde kleur poep.

De ene dag geel en mooi van structuur, de andere dag harder en dan geel met heeeele donkergroene stukken erdoor :(. Die poep vind ik er nogal raar uitzien, soort van heeeel donkergroen met gele vlekken. HEEEEEL raar.

Hij krijgt overigens FV en als een tijdje fruithapjes en een beetje groente en dan nog heeft hij het de ene dag wel en andere dag niet en het ziet er niet naar uit dat hij er last van heeft. Heb het wel eens aangekaart bij het CB en de verpleegkundige zei dat het niet echt eruitzag of het wat is, omdat hij gewoon vrolijk en alert is en geen kramp ofzo heeft.

Hij is trouwens ook wel best flink bezig met zijn tandjes volgens mij. Kan het daar wat mee te maken hebben misschien?

Ik heb een tijdje gedacht dat het verband lag met het beetje diksap wat hij kreeg tussen de middag? Nu heb ik dat veranderd door roosvicee, maar verschilt dat veel?

Groetjes

2. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hier zag het er rond die leeftijd ook altijd anders uit. Logisch met fruit en groente denk ik. Tandjes kunenn ook wel degelijk de samenstelling/geur van ontlasting veranderen. Roosvice/diksap op die leeftijd heb ik geen ervaring mee, dat kreeg hij toen nog niet. Ik zie nu in ieder geval niet dat diksap invloed heeft op z'n ontlasting. Zolang je zoontje nergens last van heeft zou ik me er in ieder geval niet druk om maken.

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik had dit getypt kunnen hebben! hier precies hetzelfde...
    de ene dag heeft hij echt moeite en de andere dag heb ik 5/6 volle luiers. en ook van die harde groene stukken...echte keuteltjes en de andere dag is het gewoon gele dunnere poep. krijgt ook FV en groente en fruit. ik doe niks anders dus aan de voeding kan het niet liggen...heb ik al eens op gelet. misschien inderdaad tandjes want wennen aan het vaste eten is hij nu al een dikke maand aan het doen en dat poepen is echt van de laatste week ong.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat heeft waarschijnlijk met z'n bijvoeding te maken...
    Hier nog steeds verschillende poep!
    Als we hier courgette eten door de pasta bijv dan zitten er de dag erna allemaal donkere 'velletje' in de poep -> schil van de courgette!
    Als ze paar olijven eet, vind ik dit de dag erna weer terug in de pamper!

Wat betreft tandenpoep (kan ik wel over meepraten..pfff), dat is dun, soms zelfs waterig met wat breierige poep er bij en ruikt ontzettend zuur! Kan niet missen zou ik bijna zeggen...
    Hier zijn haar billen dan ook meteen rood!

Al met al zou ik me er geen zorgen om maken, hoort erbij!

5. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje kreeg door roosvicee slechte ontlasting ( gaf dit wel pas later) met normale diksap nergens last van, als ik het maar flink aanleng

verder kunnen al die veranderingen komen door div bijvoeidng natuurlijk...

fruti werkt hier enorm laxerend ( hier kreeg zoon alleen wel altijd vers dus heb geen ervaring met potjes-poep)

Deel Deze Pagina