vraagjes over tanden poetsen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje1, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Misschien is er al een topic over, maar ik kan er niks over vinden zo snel.

Onze meid is net 5,5 maand en ik ben er vanavond achter gekomen dat er een tandje ik zicht is, en ook al een behoorlijk stuk doorgekomen is. Ze heeft nergens last van gelukkig (alleen s'avonds komt ze 1x vaker voor bv).

Wanneer begin je dan met poetsen, als het tandje helemaal doorgekomen is of nu al?
    En hoe poets je eigenlijk bij een bewegelijk hummeltje die niet stil wil zitten?
    Hoe ging het bij jullie eerste poetsbeurt?

Sorry voor de zoveel vragen :).

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij zijn gelijk begonnen toen er net een klein stukje door was (geen streepje door maar een stukje verder)

3. brianda1980

brianda1980 Actief lid

26 nov 2007
    125
    5
    18
    Pas toen het echt zichtbaar was. Ze kreeg er twee tegelijk door. De eerste poetsbeurt vond ze wel lekker met dat gekriebel in haar mond. Ik ging er ook maar een paar keer overheen. Nu is het elke avond vechten om al die tanden te poetsen:).

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wij zijn begonnen toen het tweede tandje in zicht kwam (1 week na de 1ste tand). We gebruiken nu ook direct peutertandpasta (is ook voor baby's), Roan vind het reuze interresant en stiekem ook wel lekker. Ondertussen heeft hij al 4 tanden, dus we moeten steeds beter poetsen ;)

5. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hier ook begonnen toen het 1ste tandje door was ( van te voren al af en toe met het borsteltje door haar mondje , gewoon om even te laten weten wat het is ) en in het begin vond ze het super leuk !!

Nu 5 tandjes verder en ze vind er niks meer aan en is het soms ook worstelen om haar tandjes te poetsen..

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier vanmiddag voor de eerste keer gepoetst. Milan krijgt nu twee tandjes tegelijk. Vorige week hebben we ze voor het eerst gevoel. Het poetsen (met een oral b borsteltje stage 1 en elmex) ging goed. Eerst even een rare blik, van wat is dat nou maar daarna vond hij het wel fijn geloof ik!!

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi, wij poetsen ook vanaf de eerste 2 tandjes, dat ze een stukje door waren. Ze vindt het prima. We hebben zo'n klein tandenborsteltje en peutertandpasta. Alleen ik vraag me wel af hoe lang je nou moet poetsen voor die 2 tandjes, ga er meestal paar keer langs aan voor- en achterkant. En naspoelen hoeft neit toch? Ik doe wel altijd even met een natte vinger er langs. Doe ik dat goed?

Groetjes, Sas

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Het CB hier zegt zodra er een tandje is gelijk gaan poetsen!

9. Murron

Murron Actief lid

13 aug 2007
    127
    0
    0
    Wij zijn ook meteen begonnen. Het stimuleert het tandvlees, ze went er aan en ze vindt het heerlijk kriebelen, ze ligt in een deuk. Dus alleen daarom al reden genoeg om te doen :)

10. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Wij zijn ook meteen begonnen toen haar eerste 2 tandjes erdoor waren.
    Maar wij hebben een echte tandenpoets verslaafde.Ze ligt al helemaal dubbel als ze ons onze tanden ziet poetsen!
    En elke avond is het even jammeren als ze zelf klaar is met poetsen.

Deel Deze Pagina