Wanneer van 2 naar 1 slaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LovelyDK, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Omdat hij vreselijk loopt te klooien met zijn slaapjes... niet in slaap kunnen/willen komen etc.
    En mij leek 9 á 10 mnd best vroeg voor 1 slaapje.. maar zolang mannetje het dan beter doet vind ik het best haha

Overigens hebben we nu een paar dagen 1 slaapje gehad maar nu is mannetje ziek dus zitten we weer op 2..

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

En ook omdat mijn mannetje áltijd laat op bed ligt (lees tussen 21.00 en 22.00) leek het mij slimmer om misschien 1 slaapje overdag in te lassen en dan savonds eerder naar bed..

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje doet nog 2 slaapjes op een dag 's ochtends wordt hij rond 7.30 uur wakker en gaat een uur later weer naar bed dus van 8.30 uur tot 11.00 uur en dan 's middags ligt het er maar net aan waar ik ben en hoe laat ik thuis ben, maar zodra we thuis zijn gaat hij naar bed en dat is vaak nog 1,5 uur. En hij gaat 's avonds rond 18.45 uur weer naar bed.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind het wel meevallen hoor. Mijn zoontje slaapt precies dezelfde tijden. Gemiddeld met deze leeftijd slapen kinderen in totaal 14 uur. Dus dan doet jouw kleine het netjes toch?

5. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij zijn vanaf vorige week aan het proberen om één slaapje overdag te doen en dan 's avonds eerder naar bed. Dat gaat thuis op zich prima. Hij gaat nou na het middageten (12 uur) naar bed en slaapt tot 14.00/15.00 uur. Dan gaat hij 's avonds om 18.30/19.00 uur naar bed (met twee slaapjes was dit 20.00/21.00 uur).
    Op het KDV gaat hij nog twee keer naar bed, maar dan moet hij er ook 's morgens minstens een uur eerder opstaan. Dat zal vanzelf wel loslopen daar.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Hier een meisje die vanaf een maand of 10 1 slaapje doet. En dan vanaf 12 tot 2 ongeveer.
    Ze gaf dit zelf aan, niet gaan slapen als ik haar 2 keer weg legde of dan hazeslaapjes doen. En dan 's avonds niet naar bed willen.
    Ben duis gewoon overgegaan toen naar 1 slaapje en dan 'savonds om 7 uur naar bed. Wel merkte ik in begin (en nu soms nog weleens) dat ze rond etenstijd een beetje moe en jengelig word.

7. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Mijn zoontje is 14 maanden .Mijn man en ik hadden 2 weken vakantie en ineens sliep hij nog maar 1 keer per dag .

Deel Deze Pagina