hoi ik had een vraagje wanneer gingen jullie van 3 naar 2 flessen op een dag? en welke fles verviel bij jullie kleintje? ben benieuwd naar de reacties ook omdat Gwen graag al genoeg groente fruit, en een boterham eet en een volle fles sap drinkt!en wanneer ik het beste een fles minder kan geven , ben benieuwd naar de reacties!
Wij zijn met 7 maanden van 3 naar 2,5 fles gegaan: 1 in de ochtend met pap. een halve bij de boterham, en 1 voor het slapengaan. Het CB adviseerde nog 500 cc tot het 1e levensjaar. Vanaf 11 maanden zijn we die 500cc poedermelk gaan vervangen door 300/400cc echte melk.
ik heb elke dag een ander schema 8) smorgens de fles, om een uur of tien fruit of rijstwafel, rond half 1 broodje met thee, als ze wakker word na haar middagslaapje wat roosvicee, 17.00 warm eten, rond half8 fles en hup na bed
hier nog 2,5 flesje sochtend 180/6 uur of half 10 fruithapje rond half 12 1 boterham met een 120/4 na middagslaapje wat sap met evt een rijstwafeltje ofzo rond 17 uur warm eten rond 18 op bed en dan rond 22 uur nog een fles van 180/6 met nutrix
alicia ging rond een maand of 10 over naar 2 flesjes. 1 in de ochtend en 1 in de middag. dit is nu nog zo schema ongeveer: 7 uur flesje 180/6 tussendoortje met beker sap 12 uur 2 boterhammen en ze drink max 150 3 uur fruit met sap tussen 5 en 7 groente met sap als ze smiddags geen melk op heeft krijgt ze dit voor het slapen gaan
hoi bedankt voor jullie reacties ! denk dat ik ga proberen smiddags na haar botheram een flesje ga geven van 120 /4 in plaats van smiddags 2 uur een volle fles en dan smiddags na 3 uur wat sap met rijstewafel of iets en kijken of dat lukt!