7250 gram en 4 flessen???

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door hihi, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Mijn kereltje weegt nu 7250 gram en krijgt steeds 5 keer 180/6. Eigenlijk willen we wel over naar 4 flessen, maar ik weet niet of dat kan.
    Hij drinkt namelijk alle flessen nog leeg en slaapt nog geen 12 uren door 's nachts. Wel moeten we hem 's avonds vaak wakker maken voor de laatste fles, maar hij drinkt die fles dus wel leeg.
    Wij dachten dat we maar moesten proberen om hem 4 keer 210/7 te geven en dan overdag ongeveer 4,5 uur ertussen. Ongeveer deze tijden: 8.00 - 12.30 - 17.00 - 21.30. Dan krijgt hij totaal iets minder dan normaal. Want voor zijn leeftijd, bijna 3 maanden, heeft hij een behoorlijk gewicht.... Iemand hier ervaringen mee?????

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    die van mij zat al met 2 maanden aan de 4 flessen en was veel lichter, ik denk dat je gewoon moet kijken naar hpe hij reageerd en het doet met een flesje minder, die van mij weegt nu 8,5 kilo en is 5 maanden en zit nu al bijna een maand aan de 3 flessen en groeit gewoon nog prima door..

3. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Ik ben zelf pas later overgestapt naar 4 flessen, was ook in de veronderstelling hij drinkt het nog op dus dan zeker nog nodig. Toen gewoon een keer niet gegeven en hij sliep gewoon door. Soms is het gewoon proberen.... lukt het niet dan kan je altijd nog een flesje geven.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je moet zoiezo dan wel de bestaande flessen wel groter maken, onze meid drinkt 250/260 cc voeding weg per keer, scheelt wel wat natuurlijk (ipv 200 cc voeding)

5. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Ik heb de flessen wel iets groter gemaakt, maar niet zoveel als jou. Ik heb 210 water en 7 schepjes, wat ongeveer neer komt op 230 cc.
    Omdat hij al 7250 gram weegt, wilde ik hem juist iets minder geven...

Gister eerste dag geprobeerd... Eerste 2 flessen gingen prima, om 7.45 uur en 12.15 uur. Maar werd 's middags al om 15.15 uur wakker. Nog kunnen rekken tot 16.30 uur (spelen, wandelen). Daarna tot 20.00 uur in slaap gevallen en toen helemaal hysterisch.... 20.15 de fles gegeven en toen geslapen tot 7.30 vanochtend!!!! Zo lang heeft hij nog nooit geslapen...;) Vandaag maar weer gewoon 4 proberen.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ze geven het zelf meestal best wel goed aan en als ie meer wil dan zie je dan vanzelf....

Ik doe ook 210 met 7 scheppen maar met het oog op vele spugen doe ik ook 5 schepjes JBPM erin en 3 eetlepels rijstebloem dat is de enige manier waarbij ze niet spuugt, maar dan heb je dus 250/260 cc voeding in totaal..

7. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Oke, dan snap ik het wel. Daarom zit jij dus op zoveel...:)

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jep ik heb ook kleinere flessen geprobeerd maar dan spuugde ze ook gewoon, het is net cement en ik voel me net een chemist als ik het klaarmaak maar het werkt dus ik ga gewoon door.

Wat ik met haar heb gedaan is op verzoek FV gegeven, met minimaal 3 uur ertussen (dus als ze eerder kwam als 3 uur ging ik wandelen ofzo of in badje, in elk geval rekken) eigenlijk moest ik haar altijd al "volproppen" ik moest haar altijd wakker maken om te eten als ik haar zelf aan laat geven dan eet ze amper haha dus ze heeft denk ik gewoon weinig nodig, maar dat verschilt natuurlijk enorm per baby...

9. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Het is allemaal best lastig he?
    Jelmer kreeg dus eerst 5 keer 180/6. Dat komt neer op zo'n 1000 cc per dag. Nu met 4 flessen van 210/7, is dat ongeveer 920 cc. Maar ik lees dan ook weer dat een baby met zijn gewicht ook wel 4 keer 180/6 mag hebben, maar dan zou hij maar 800 cc per dag binnen krijgen... Erg weinig dus. Misschien dat de meeste baby's zijn gewicht pas hebben als ze 4 a 5 maanden zijn en dan mag je fruithapje erbij geven....
    Zou dat het zijn?

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat klinkt denk ik wel logisch vaak ga je dan een fles laten vervallen omdat ze dan groente/fruit krijgen, en rijstebloem mag ook pas na 4 maanden (alhoewel ik met 3 maanden ben begonnen geloof ik op advies van het CB)

11. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Zolang Jelmer gewoon de nacht door slaapt, doe ik niks extra's in de fles hoor. Hopelijk blijft het zo goed gaan als nu....:)

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Maar voed je haar bij dan? Want anders zit je toch wel te spelen met haar glucosepeil als ze al vanaf vier maanden aan drie flessen zit. Prima dat jij dat risico neemt maar dat lijkt me vooral niet de tip die je de ts zou moeten geven.

Ts: Waarom zou je met drie maanden al overgaan naar vier flessen? Als alles nog leeg gaat: waarom haasten? Ik zou lekker wachten totdat de laatste fles er niet meer ingaat en hem er dan aflaten. Meestal pas zo rond de tijd dat je gaat bijvoeden ivm glucosepeil.

13. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Op het consultatiebureau vonden ze Jelmer vrij zwaar. En ze vroegen of hij misschien naar 4 flessen kon van 180/6. Dat vond ik persoonlijk wat weinig, dus geef hem nu 4 flessen van 210/7. Dat gaat eigenlijk prima. Maar zit nu wel in dubio of we hem nu 2 flessen van 180/6 en 2 flessen van 210/7 zullen geven. Maar dan krijgt hij nog minder binnen....:(
    Hoe merk je dat hij te weinig glucose heeft dan?

14. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Zou hij 2 flessen van 180/6 en 2 flessen van 210/7 kunnen krijgen?
    Hij weegt nu bijna 8 kilo en dat vind ik voor 3 maanden wel een beetje zwaar;). Of krijgt hij met zijn gewicht dan te weinig vocht of voeding binnen? Heeft iemand ook ervaring met voeding voor hongerige baby's? Misschien behoort hij wel tot deze groep baby's;)

15. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Volgens mij moet hij toch gewoon de 1000ml per dag krijgen hoor. Zou het even na vragen op het CB.
    Voeding voor hongerige baby's is voor kindjes die niet verzadigd zijn na de fles en weer heel snel komen voor de volgende voeding. Dat is bij Jelmer toch niet het geval? Ik zou mij niet zo druk maken om het gewicht. Als ze straks eenmaal gaan kruipen etc zal het wel minder worden. Nu verbruiken ze nog niet veel.
    Daarnaast, volgens mij komen bijna alle kindjes wel zo'n kilo per maand aan en als het geboortegewicht al hoog was, logisch dat het dan ook bij een paar maanden ook hoger is dan gemiddeld. Hoe groot is Jelmer eigenlijk? Daar moet je ook naar kijken.

16. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Bij de geboorte was Jelmer niet overdreven zwaar hoor.... 3700 gram. Hij is nu zo'n 65 cm lang...

17. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Jelmer krijgt nu dus de volgende voedingen:
    6.30 180/6
    11.00 210/7
    15.30 180/6
    19.30 210/7
    Het gaat best goed. Hij is een vrolijk kind. Wel wat vaker wakker dan eerst, maar misschien komt dat ook doordat hij ouder wordt. Wel lastig om steeds de tijd te rekken tot de voeding;););)

18. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Als je merkt dat hij de tijd van fles naar fles niet haalt, zou je inderdaad voeding voor hongerige baby's kunnen overwegen.
    Bij jayden helpt dit super. We hebben eerst de voeding gemengt en toen alleen nog maar de forte.

Hij zit nu ook op 4 flessen, 3 van 180/6 en de laatste 210/7 met rijstebloem.
    Tijden 7.30/ 12.00/ 16.00/ 20.00 en dan lekker z'n bedje in.
    Voor de fles van 7.30 maken we hem wakker en dan is hij super vrolijk en drinkt z'n fles heerlijk leeg.

Verder tussendoor wat diksap in een tuitbeker en een fruithap of groentehap en meneertje is tevreden.

Hij is vandaag 3 maanden geworden trouwens.

19. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Ik dacht dat diksap en fruithapje pas bij 4 maanden mocht??????

20. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Ik kreeg het vroeger ook eerder en ben er ook niet slechter door geworden ;)
    Trouwens zelfde geldt voor rijstebloem...
    Mijn kleine doet het er super voor en als JIJ denkt dat je kleintje er klaar voor is, waarom niet?

Deel Deze Pagina