Hoi dames, Gisteren bij het consultatiebureau geweest en m'n dochtertje is, ten op zichte van 1,5 week geleden, zo'n 100 gram afgevallen (ze weegt nu 6440). Ben op aanraden van het cb begonnen met rijstebloem in de ochtendfles. Maar ik maak me dus een beetje zorgen, omdat ze steeds minder eet. Normaal krijgt ze 4 flessen van 180/6 en sinds een weekje ook nog een groentehapje en en fruithapje, waar ze een paar hapjes van eet. Ik werd vanochtend uit mezelf wakker om kwart over 9 (!!!!), keek naar m'n meisje, die lag gewoon vrolijk wakker in bed. Haar verschoond enzo en toen een fles gegeven, waarvan ze maar 120 ml op heeft. Lekker hoor, dat uitslapen, daar niet van, maar lijkt me niet echt normaal voor een baby van nog geen 6 maanden Om 12 uur fruithapje gegeven en om half 2 weer een fles, waarvan ze zo'n 40 ml van liet staan. Ik wil niet dat ze nog meer afvalt.. Oeps, toch een lang verhaal geworden. Mijn vraag is: Heeft er iemand hier ervaring mee? Is dit gewoon een fase? En miss dat iemand nog tips heeft? Bedankt voor het lezen!
Onze meid van 6 maanden drinkt al sinds ze flessen krijgt vrij weinig (tot 3 maanden borstvoeding gegeven). Flessen (van 150x5!) drinkt ze nooit leeg, laat gemiddeld 40ml staan. Wij geven haar om 23:00 nog een fles, omdat ze anders echt te weinig krijgt. Ze geeft overdag ook vrij slecht aan dat ze honger heeft. Is verder wel een hele tevreden en vrolijke baby? We hebben inmiddels wel gemerkt dat ze meer is van de bijvoeding. We geven haar nu 1 stuks fruit per dag en dan ook nog groente. Haar flessen drinkt ze nog steeds net zo slecht (in de helft vd flessen een beetje rijstebloem), maar gelukkig niet nog slechter. Want dat is het risico van bijvoeden: dat ze de flessen minder goed gaat drinken, maar ja, je moet toch een keer beginnen. Ik hoop voor jou dat het bij jullie slechts een fase is. Of dat ze snel meer bijvoeding binnen krijgt en wellicht een fles laat vallen.
Flesvoeding is nu nog het belangrijkste dus ik zou minderen met de bijvoeding! Hier ook een slechte drinkster altijd geweest. Rijstebloem vult veel meer misschien kan ze dan nog minder op....
Bedankt dames voor jullie reactie. Was zelf eigenlijk van plan om met 6 maanden met bijvoeding te starten, maar op aanraden van het cb toch eerder begonnen. Maar gisteren heeft ze, door omstandigheden, helemaal geen bijvoeding gehad.. en toch vanochtend zich pas laat gemeld en t niet helemaal op. Nja, misschien ist morgen wel weer anders!
Wat ik deed toen ze erg slecht dronk: van de restjes maakte ik rijstebloempap en dat lepelde ik dan naar binnen. Dat vond ze heerlijk.
Op deze leeftijd groeien ze van de melk, niet van de hapjes, niet van de rijstebloem, dus minder happen, meer melk, lijkt me. Daarnaast, 'afvallen' is niet altijd afvallen. Als ze net een flinke luier gemaakt hebben, dan kunnen ze makkelijk 200 gram lichter zijn dan een half uur daarvoor. En met een volle buik zijn ze zomaar ineens zwaarder!
Ja, nja, over 10 dagen heeft ze het wél nodig. Dus ze zal er nu ook wel aan moeten wennen. Plus dat ze echt niet zoveel krijgt. En dat verklaart het van gisteren niet, trouwens. Het afvallen kan idd daar aan liggen, maar icm het weinig drinken en dat ze op het cb zeiden dat ze, sinds een maand geleden (ofzo), begint af te wijken van dr lijntje, hou ik het toch liever in de gaten
Die van mij dronk zo slecht dat ik blij was dat ze door er pap van te maken toch genoeg binnen kreeg en we lieten haar eerst gewoon drinken. Vaak had ze hier 70cc of meer over.
Ik vind flesjes van 180 best wel veel. Hier dronk ze nooit meer dan 100. Mss na een klein flesje pas de groente of fruit aanbieden? De KCal zitten in de melk, niet in fruit enzo.
Misschien tijdelijk 's avonds laat weer een extra fles aanbieden? Ik weet niet hoeveel ze hier dan van drinkt maar veel kindjes drinken zo'n flesje (of de borst) slapend rond dat tijdstip..