Hoi, Wij hebben een luxe probleempje. Zoonlief wordt al de hele week om 8.15 wakker. Wij voeden op verzoek, maar hij heeft er zelf een vast ritme ingemaakt en dat was 6, 10, 14, 18, 21.30. Nu hij later wakker wordt krijgt hij dus de fles om half 9. Overdag haalt hij zelf de tijd dan in (anders zouden we ook niet uitkomen met 5 flessen). Zoals gister kwam hij dan 8.30, 12.30 en in ene om 14.30 (zo kort op elkaar) 18.00 en 21.30. Doordat hij overdag dan een keer korter tussen de flessen laat wordt het ook lastiger om een goed slaapje te doen. Ga volgende week weer aan het werk, maar of papa is thuis of ik of mijn moeder. Hij hoeft dus niet vroeg zijn bed uit om weggebracht te worden. Wat zouden jullie doen lekker laten slapen tot 8.15 of wakker maken om bijvoorbeeld 7 uur zodat er weer wat meer tijd tussen flessen komt? gr vruchtje
Eerlijk gezegd vind ik dat als je al die tijd al voedt op verzoek en hij heeft zo een ritme ontwikkeld, dat je hem dan nu niet wakker zou moeten maken... Een keertje wat korter tussen de flessen is toch niet zo heel erg? Trouwens, steeds als ik me zoiets als dit af begin te vragen, is het ritme opeens binnen een paar dagen weer anders en heeft het zichzelf weer opgelost. Het verandert voortdurend dus als je er niet heel veel last van hebt zou ik het lekker laten gaan. Trouwens, ik zit je schema nog eens wat beter te bekijken (het is toevallig bijna hetzelfde schema als bij ons, hier is het 9.00 - 12.00 - 15.00 - 18.00 en dan de laatste een stuk later, daar moet ik hem momenteel wakker voor maken en ik ben van plan die over een tijdje te gaan laten vervallen) en zie dat tussen de eerste en tweede fles 4 uur zit. Als je de tweede fles nou eens wat eerder zou geven? Of zou je hem dan ook wakker moeten maken?
Ik heb dochhter ook nooit wakker gemaakt voor een voeding als het niet noodzakelijk was. De uren wilde ook weleens korter op elkaar zijn en dan weer verschuiven. Dochter heeft nooit een vast schema gehad eigenlijk en dat vond ik prima.
Bedankt voor jullie reacties! Wij gaan hem gewoon laten liggen voortaan. Vandaag voor 1 keer wakker gemaakt om 7 uur en toen dronk hij ook al niet zo goed zijn fles leeg. Hij liet 50cc staan en normaal gaat de hele fles er altijd in . Echt fijn dit forum!!
Fijn he.. Ik denk zelf ook dat je de goede beslissing hebt genomen. Zoals je zelf zegt regelt hij de rest van de dag de flessen zo, dat hij 's avonds ook gewoon weer uitkomt. Dus ik zou niet weten waarom je hem wakker zou moeten maken...
lekker laten liggen. teken dat hij moe is. als hij honger krijgt word hij vaneigens wel wakker. je voedt op verzoek lees ik(borst denk ik dan). dit hoeft dus niet op vaste tijdstippen maar gewoon wanneer hij honger krijgt. de ene x zal hij meer drinken en duurt het langer voor hij weer honger krijgt dan de andere x.
We voeden op verzoek maar geven wel gewoon flesvoeding. Dit gaat goed! Vandaag werd hij weer pas wakker om 8.15 en zit nu alweer lekker op zijn oude flestijden. Hij heeft hem al ingehaald door weer wat eerder te komen. Gaat dus wel goed zo! Ik vind het alleen lastig als hij dan 11 uur achter elkaar heeft geslapen om te weten wanneer hij dan weer terug naar bed moet. Zoals vanochtend 9.45 maar weer naar bed gedaan.
Mischa slaapt soms wel meer dan 12 uur op een nacht (dan zit daar nog wel een late fles in die hij slapend gedronken heeft), maar 's ochtends gaat hij er na het spelen vrij snel weer in. Gewoon goed op de vermoeidheids-signalen letten en dan lekker weer er in.
Onze meid slaapt meestal het klokje rond, en gaat 's ochtends na anderhalf uur weer naar bed en dan slaapt ze weer 2,5-3 uur..